24 Reacties

5 jaar geleden

Wij geven 5x per dag 210+7 schepjes, gister op het cb geweest en die vonden het prima!

5 jaar geleden

Dat mag zeker, zolang je maar niet boven de liter uit komt. Wij zijn terug gegaan van 210 naar 180. Omdat onze zoon met oefenhapjes begon en hij dronk ze niet meer leeg. Maar als hij het weer nodig heeft krijgt hij gewoon weer 210 😉

5 jaar geleden

Wij geven 4 keer 210+7, soms laat hij wat staan en dat is dan ook geen probleem.

5 jaar geleden

Dat ligt denk ik ook aan wat voor voeding je geeft. Mij is verteld dat je het maximum wat aangegeven staat op de verpakking moet aanhouden. Ik was ook overgegaan op 210+7 maar twijfelde ook en heb toen contact gehad met nutricia kindervoedingservice. Zij vertelde mij dat 210+7 teveel in een keer is. Omdat het maagje nog zo klein is rek je die in een voeding veel te veel op. Ik dacht ook al, wat raar want over de hele dag krijgt ze bij 4x210 minder binnen dan bij 5x180. Maar ben toch voor de zekerheid maar terug gegaan op 5x180. Toch jammer want hoopte zo die laatste fles af te kunnen bouwen😅

5 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Dat ligt denk ik ook aan wat voor voeding je geeft. Mij is verteld dat je h ...
Op de verpakking staat maximaal 6 schepjes?!

5 jaar geleden

Hier dronk ons zoontje geen 5 flessen 180+6 meer en we maken hem niet wakker voor een laatste fles. Hij kreeg te weinig dus nu 4 flessen 210+7.. Hij doet het er prima op en slaapt klokje ''s nachts vaak rond.

5 jaar geleden

Ja 210+7 wordt pas geadviseerd voor na een half jaar.

5 jaar geleden

Ik heb gister het advies van cb gekregen om de laatste fles 210+7 scheppen te doen omdat ie bij de laatste fles zelf aangaf meer te willen. Overdag heeft hij wel genoeg aan 180+6 scheppen. Ben sind gister pas begonnen met de oefen hapjes.

5 jaar geleden

Wij geven sinds een week of 5 ook 210/7, dit omdat Jildou altijd wakker gemaakt moest worden voor de laatste fles en ze vaak niet helemaal leeg dronk. Cb vond het geen probleem. En als we 4 flessen geven van 180/6 krijgt ze minder binnen.. Ze drinkt nu 7-11-15-19 uur 210/7 en krijgt rond 18 uur een oefen hapje. Ze was gister 19 weken. Volg je gevolg hierin! Kinderen geven het wel aan, mijn ervaring

5 jaar geleden

Reactie op A1993

Hier dronk ons zoontje geen 5 flessen 180+6 meer en we maken hem niet wakke ...
Die van mij drinkt toch echt wel 5 flessen haha. Soms heb ik idee hij gaat.over op 4 maar nee hoor haha. Helemaal niet erg

5 jaar geleden

kleine van mij is 20 weken en eet nog steeds om de 3 uur. 150 5 scheppen. maar dit is omdat hij niet meer wil. 8 11 2 5 8 11. zijn nog steeds 6 flessen. ik zou graag naar 5 flessen willen gaan omdat hij vaak rond 23 zo lekker slaapt. maar als hij niet meer wil dan 165 cc wordt dit lastig.

5 jaar geleden

Reactie op TinekeM

Wij geven sinds een week of 5 ook 210/7, dit omdat Jildou altijd wakker gem ...
Zelfde verhaal geldt ook voor mijn zoontje! Alleen zijn wij nog niet begonnen met oefenhapjes

5 jaar geleden

Reactie op A1993

Hier dronk ons zoontje geen 5 flessen 180+6 meer en we maken hem niet wakke ...
Hier net zo

5 jaar geleden

Volgens mij is dit te zien wat er op de verpakking staat. Want ik geef nutrilon profutura en daar staat maximaal 210cc + 7 schepjes. Zij is nu nog geen 4 maanden en drinkt alle 4 de flessen leeg van 210cc..

5 jaar geleden

Elke baby is anders.. en elk kind drinkt hoeveel die nodig heeft. Hier een dysmatuur / prematuur baby. Is nu 5 maanden oud. Drinkt 4 - 5 keer per dag fles van 240 + 8 (waarvan 1 schep johannesbroodpitmeel voor zwaardere voeding) daarnaast krijgt hij 2 hapjes per dag wat steeds meer word. Op het bureautje zeiden ze dat dat goed was. Zeker omdat hij zelden wat teruggeeft. Nu ook het advies gehad om eerder te starten met pap zodat de bijvoedingen nog meer vullen. Wat ik dus zou zeggen is, volg je hart. Je hoort zelf aan je kindje of die nog huilt na zn fles omdat die honger heeft of dat hij voldaan is. 😉

5 jaar geleden

Heeft er iemand ervaring met Hero comfort voeding? En welke fles en speen gebruiken jullie? Ik gebruik de flessen van brown. Als ik speen 2 gebruik gaat Benthe alle kanten op en heeft het echt niet naar haar zin. Maar bij speen 3 is de fles snel leeg en dat is ook niet fijn. Iemand een tip?

5 jaar geleden

Reactie op BentheB19

Heeft er iemand ervaring met Hero comfort voeding? En welke fles en speen g ...
Ja, wij! Heb ook al van alles geprobeerd, maar uiteindelijk met een vork de gaatjes van speen 2 iets groter gemaakt. Speen 3 gaat hier ook veel te snel. Wat misschien ook nog kan helpen is het ventiel weghalen bij speen 2, geeft minder weerstand.

5 jaar geleden

Bij ons op het cb zeiden ze dat ze maximaal 35 schepjes voeding per dag mogen hebben.

5 jaar geleden

Wij mochten van het cb 4 flessen geven van 210+7. Hiervoor dronk ze 5 flessen van 150 +6 maar moesten haar voor de laatste fles steeds wakker maken en wilde daar graag mee stoppen. Doen dit nu een paar dagen en ze doet het er heel goed op en slaapt heerlijk door.

5 jaar geleden

Ik geef hem al van 7weken 210+7 schepjes. Kind en gezin vonden dit prima.