21 Reacties
3 jaar geleden
Onze dochter wordt volgende week 1 en zijn sinds deze week (poedermelk was op) over op halfvolle melk. We geven haar ‘s ochtends en ‘s avonds een fles van ongeveer 160 cc, even opgewarmd in de magnetron.. Cold turkey overgegaan, was totaal geen probleem :) Volgens mij is het echt onzin om dreumesmelk te geven, alleen maar onnodige extra suikers, waardoor kindjes voorkeur krijgen voor zoete drankjes..
3 jaar geleden
Nutrilon is in principe niet meer nodig vanaf 1 jaar hoor, het consultatiebureau raadt aan om dan halfvolle melk of karnemelk te geven, en dan niet meer dan 300 ml per dag. Ik doe bij mijn oudste dochter de vitamine D druppels door de melk heen. Mijn jongste dochter is nu ook bijna 1, dus ik maak de huidige pak Nutrilon op en daarna ga ik over op normale melk.
3 jaar geleden
Reactie op Stammie
Nutrilon is in principe niet meer nodig vanaf 1 jaar hoor, het consultatieb ...
Halfvolle melk bevat eigenlijk te weinig vetten in vergelijking met moedermelk
3 jaar geleden
Reactie op Doriensophia
Halfvolle melk bevat eigenlijk te weinig vetten in vergelijking met moederm ...
Ik had het ook over de Nutrilon, moedermelk is lijkt me altijd goed. Het consultatiebureau gaf bij mijn beide kinderen aan om met 1 jaar over te stappen op normale melk en dat opvolgmelk dan niet meer nodig is. Maar goed mijn jongste eet ook heel goed dus ze krijgt genoeg binnen, ze is juist heel teleurgesteld als het eten op is 😂
3 jaar geleden
Reactie op Stammie
Ik had het ook over de Nutrilon, moedermelk is lijkt me altijd goed. Het co ...
Als je moedermelk wil vervangen neem.je best melk die ongeveer evenveel vetten bevat.. nl. Volle melk ofwel kv nr 1..
3 jaar geleden
Reactie op FemkeXx-24
Ik had gelezen dat volle melk beter is voor kinderen 🤷♀️
Idd...halfvolle bevat onvoldoende vet
3 jaar geleden
Reactie op Ddx1405
Volgens mij ligt dat eraan hoe je kindje in de curve zit.. Mijne zit echt b ...
Oh dan zal ik wel eens even vragen! Dankje