24 Reacties

5 jaar geleden

Ja ik heb het ook. Zelfs m'n lippen zijn voller, als het goed is is het allemaal vocht wat je vasthoud en dit verdwijnt weer na de zwangerschap. Ik ben inmiddels de 40weken gepasseerd en 20kilo aangekomen..... 😅 Voel me een walvis 🐳 🙈

5 jaar geleden

Ik ook ze! Vandaag pas op de foto gezien...en tis normaal denk ik ( ook 37 weken) anders niet echt dik ofzo maar toch 17 kg er bij 😁

5 jaar geleden

Haha is helemaal normaal. Ik sta soms op alsof ik een botox behandeling heb gehad, lippen helemaal opgezwollen en mn neus 🙄 maaar goed, alles gaat voorbij. 😅

5 jaar geleden

Hier ook iets meer aangekomen dan gewild, maar he dat trekt wel weer weg! Je bent zwanger en iets voller, Nou en!? Je kleintje is hopelijk gezond en iedereen ziet dat je voller bent, op welke plek dan ook. Zou eerder vragen waarom iemand denkt dat het te moeten melden?? Alsof we dat zelf niet weten😜🤭 Geniet van je extra curves en kilo's...😘

5 jaar geleden

Hier ook, 38.3 en een heel gezwollen gezicht gekregen, totaal 15kg bijgekomen en heb verder ook enkel een buikje. Langs achter zou je ook echt niet denken dat ik zwanger ben 🙈

5 jaar geleden

Heb ik ook hoor. Nu 16 kilo aangekomen en houd vocht vast. Ook in mn gezicht. Vind t niet leuk en voel me even wat minder mooi. Maar als t kindje maar gezond is denk ik. Nu 37 + 6. Dus aftellen geblazen!

5 jaar geleden

Vocht trekt idd na de bevalling snel weg hoor! Kan me van de vorige 2 zwangerschappen herinneren dat ik meer plaste en veel meer zweette na de bevalling (vooral in de kraamweek). Ochtends douchte ik en en 's middags na m'n dutje ook omdat ik dan helemaal plakkerig was. Dat je wat voller wordt in het gezicht kan, hoort er (helaas) een beetje bij!

5 jaar geleden

Hier ook. 39+1 en totaal 11kilo aangekomen. Begin nu vocht vast te houden in mijn handen, voeten en enkels.

5 jaar geleden

Dit trekt vanzelf weg na de bevalling. Ik ben momenteel helemaal gezwollen. Vooral veel last van handen en voeten, deze zijn gevoelloos en voelen dof en tintelend aan.

5 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Dit trekt vanzelf weg na de bevalling. Ik ben momenteel helemaal gezwollen. ...
Ik ben nu overigens 40+2, maar heb dit nu extreem sinds week 35 ofzo. Het went wel..

5 jaar geleden

Ik hoop het wel 😬 ik heb het ook en me handen en voeten zijn ook niet normaal opgezwollen. 37+4 en 14 kg aangekomen. Me gezicht is niet om aan te zien ook 😅

5 jaar geleden

Hehe meteen veel reacties! ‘Fijn’ dat jullie het herkennen. Ik voelde me al een beetje abnormaal worden 😆

5 jaar geleden

Hier ook hoor! Ik was al wat te vol mijn zwangerschap in gegaan en het vocht vasthouden siert me niet😂. ‘S ochtends voel ik me echt een dikke zeug. Van mezelf ook al aardig volle lippen en toch ook al een paar keer de opmerking gehad dat ze wel gespoten lijken haha. Nog eventjes, dan zit het er weer op

5 jaar geleden

Grappige is dat mensen mij vooral kennen van voor de gastric sleeve(dus toen ik nog dik was) slank kennen mensen me een stuk korter dus het valt hen minder op. Maar mijn benen en gezicht zijn ook flink wat boller geworden door de zwangerschap ben 18kg aangekomen en nu 38.2 weken. Veel zien alleen m'n buik maar zelf zie en merk ik de rest ook (2x m'n bril moeten laten verstellen omdat die niet meer paste, en m'n Zwangerschap broeken gaan niet makkelijk meer aan en die waren al maar groter dan m'n normale maat, ook m'n schoenen krijg ik moeilijk aan door opgezette voeten) aan de achterkant zie je bij mij ook niet dat ik zwanger ben.

5 jaar geleden

Is allemaal vocht, niks om je zorgen over te maken. Aantal weken na je bevalling is al het vocht ook weer weg. Vocht gaat gelukkig heel snel weg na de bevalling. Daarom zweet je zoveel na je bevalling, je verliest al het vocht🙌🏼

5 jaar geleden

Hahaha jaaa heel herkenbaar! Overal wat extra. Ben van mezelf ook slank normaal en nu voel ik mij erg vol. Andere vinden het mee vallen maar je ziet duidelijk verschil vind ik. Zelf nu 38 weken. En 17 a 18 kilo erbij...🙈 Zoals mijn fysio zei.. al die reserves is normaal, die heb je straks allemaal nodig voor als je borstvoeding geeft. En ach ja daar doen we het allemaal voor.. die kleine en dat ie gezond en wel is. Succes ook nog met de laatste loodjes! 🤗

5 jaar geleden

Ik ben nu ruim 39 weken en + 26kg. Ik kom van 67 kg. Veel vocht ook.

5 jaar geleden

Ja en straks lig je misschien in plasjes zweet op bed om al dat vocht ook weer kwijt te raken. Maar zou blij zijn als het straks gewoon weer weg is!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Zelfde hier! Heb het gevoel dat me gezicht vol zit met vocht. Ook zijn me enkels verdwenen. Mijn moeder en zusjes hadden hier ook last van tijdens de zwangerschap. Maar alles is goed gekomen. Ik probeer veel water of muntthee te drinken.

5 jaar geleden

Reactie op Hakunamelissa

Zelfde hier! Heb het gevoel dat me gezicht vol zit met vocht. Ook zijn me e ...
Als je borstvoeding gaat geven zou ik geen muntthee meer drinken na de bevalling. Munt remt melkproductie namelijk af.