22 Reacties

3 jaar geleden

Wij zitten hier op 400ml kv en overdag paar slokjes water 🤷‍♀️ Zolang ze goed groeien en genoeg plaspampers hebben lijkt het mij oke. Vast voedsel geeft ook wat extra vocht en sowieso kunnen hun niertjes wat minder aan

3 jaar geleden

Ik doe wat extra water door de hapjes heen. Wellicht kun je dat ook doen. Verder bied ik wel een flesje water aan/slokje uit beker.

3 jaar geleden

Onze oudste dronk (en drinkt nog steeds, nu bijna 4) heel weinig. Tip was toen om de ontlasting in de gaten te houden. Zolang de poep lekker zacht en smeuïg is, krijgen ze genoeg vocht binnen.

3 jaar geleden

Die van ons krijgt een halve beker thee/water extra , nu ze zelf drinkt gaat dat echt een stuk beter! Thee bij het middag eten en ranja 0% suiker of thee in de middag totaan het avondeten

3 jaar geleden

Lactatiekundigen adviseren altijd om nog geen water, thee of anders te geven ipv moedermelk. We geven dus tussendoor alleen moedermelk in de beker en dit drinkt hij goed, maar iedere keer maar beetje. Maar als ik het zo lees dan zal het wel goed komen. Heeft sowieso plasluiers en smeuïge ontlasting.

3 jaar geleden

Maak je hier niet te druk om, heb ik op het begin ook gedaan. Gewoon proberen een paar keer per dag water aan te bieden, op een gegeven moment gaan ze zelf echt wel goed drinken.

3 jaar geleden

5 goede natte luiers en tussendoor bekertjes water aanbieden . Succes

3 jaar geleden

Ik zou geen extra water geven, moedermelk is altijd beter. Net zo dorstlessend en vol voedingsstoffen. Een baby moet groeien en dat doet hij op melk. Verder let ik zelf qua vocht ook op vast voedsel zoals yoghurt, sappig fruit enzo. En als de plas en poepluiers prima zijn, dan is dat je bewijs dat er voldoende vocht naar binnen gaat toch :)

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Ik zou geen extra water geven, moedermelk is altijd beter. Net zo dorstless ...
Inderdaad. Meer melk wil hij niet, dus dan denk ik ook dat ie genoeg heeft. Althans dat hoop ik. 😬

3 jaar geleden

Ik vroeg toevallig hetzelfde aan het cb. Omdat m’n dochtertje zo moeilijk poepte. Ze adviseerde bij 3xbv 150-200cc water/thee. Dus ik zou bij fruit/brood/tussendoortje wel extra vocht geven in een flesje of beker.

3 jaar geleden

Reactie op Lianne-27

Ik vroeg toevallig hetzelfde aan het cb. Omdat m’n dochtertje zo moeilijk p ...
Ik doe dus nog zo’n 120 cc moedermelk in zijn beker en die biedt ik bij alle maaltijden aan, meestal drinkt hij daarvan zo’n 100 cc op over heel de dag. Waarom zeggen ze bij cb dan toch water/thee? Frustrerend dat ze daar alsmaar een beetje anti-bv zijn..

3 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Ik doe dus nog zo’n 120 cc moedermelk in zijn beker en die biedt ik bij all ...
Ben benieuwd hoe je dit doet met kolven. Geef je verse melk of diepvries? En vul de je beker 1x of steeds opnieuw? Ik heb alleen af en toe als ze ‘s ochtends niet wilde drinken nog even wat met de hand rechtstreeks in een open beker gekolfd. Maar om dat nou de hele dag te doen 😬😅 Ik geef verder nog niets extra’s bij. Wil net als jij inderdaad nog niets anders geven, moedermelk volstaat nog. En nu dus ook nog niet in een beker. Hier drinkt ze in ieder geval altijd voor het slapen en ook in de nacht nog minstens 1x maar vaak 2/3x. Ik ga er vanuit dat ze zelf goed aangeven wat ze nodig hebben. Als je zoontje het echt te weinig zou vinden, dan gaat hij vast weer om een extra voeding vragen.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Ben benieuwd hoe je dit doet met kolven. Geef je verse melk of diepvries? E ...
Op mijn werkdagen kolf ik ongeveer bij elkaar wat hij in de fles krijgt op die dag. Voorheen kolfde ik meer dan hij dronk op een dag, dus ik heb ook nog ruim 8 liter in de vriezer liggen. Die kan ik dus mooi op die manier opmaken. Ik vul ‘s ochtends zijn beker met melk uit de koelkast en zet dat op de aanrecht een half uur voor zijn fruit, lunch, avondeten. Tussendoor zet ik het gewoon terug in de koelkast met de deksel erop.

3 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Op mijn werkdagen kolf ik ongeveer bij elkaar wat hij in de fles krijgt op ...
Herkenbaar 😅 misschien ga ik het ook eens zo proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Ik doe dus nog zo’n 120 cc moedermelk in zijn beker en die biedt ik bij all ...
Jaa geen idee. Ze wilde ook heel graag dat ik naar 3 voedingen ging maar dat heb ik m’n dochtertje zelf laten bepalen. We zitten nu met de nacht op 4 voedingen en ik geef haar toch ook wel water of thee omdat ze huilend moest drukken. Gewoon doen waar jeje goed bij voelt lijkt me sowieso het beste☺️

VRIEND

3 jaar geleden

Ik las dat baby's onder het jaar best nog minimum 500 ml melk per dag drinken. Verder is de regel 100 ml per kg lichaamsgewicht per dag als ongeveer maximum. Maar je zit dan toch bijna aan het minimum en als hij goed groeit, plast, lijkt het wel oké.

3 jaar geleden

Reactie op Suusje9

Ik las dat baby's onder het jaar best nog minimum 500 ml melk per dag drink ...
Dan zou hij ergens tussen de 500 ml en 900 ml melk moeten hebben. Meer als 450 ml krijg ik er toch echt niet in. Hij krijgt natuurlijk ook nog wat vocht vanuit eten en kookvocht binnen. Hij ziet er in ieder geval niet uitgedroogd of uitgehongerd uit. 😬

3 jaar geleden

Vanaf 1 jaar idealiter 500ml melk. Verder aan te vullen met water naar behoefte. In fruit of Groenten zit ook vocht. 450 kan dus ietsje beter maar is zeker niet slecht.

3 jaar geleden

Ik weet natuurlijk niet hoeveel mijn zoontje drinkt als ik er niet ben. Want dan voed ik live 3x en dan nog extra gekolfd in de beker bij de maaltijden.

3 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt ong 500 ml melk en zeker wel 3 bekers van 200 ml water en sap. Cb vertelde mij dat ze toch wel minimaal een liter tot max 1.5 liter vocht mogen. 😃