13 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb t niet gedaan en afkolven. Wordt vanzelf minder!

3 jaar geleden

Normaal gaan je borsten zich wel snel aanpassen ! 😊

3 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Ik heb t niet gedaan en afkolven. Wordt vanzelf minder!
Geef je nu wel nog borstvoeding?

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Normaal gaan je borsten zich wel snel aanpassen ! 😊
Heeft hij dan wel straks genoeg voor overdag?

3 jaar geleden

Reactie op Engeltje27

Geef je nu wel nog borstvoeding?
Sinds vanochtend de ochtend voeding er ook af. Dat was de laatste.

3 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Sinds vanochtend de ochtend voeding er ook af. Dat was de laatste.
Vervangen door fles?. Hoe ziet jullie schema beetje eruit

3 jaar geleden

Reactie op Engeltje27

Vervangen door fles?. Hoe ziet jullie schema beetje eruit
Ja schema vind ik lastig. Heb nu op de tijden dat hij normaal borst kreeg, nu gewoon een fles. Hij krijgt flesjes van 150+5 en dat drinkt hij de ene keer op en de andere keer niet. Vandaag; 7.15 eerste fles 9.00 fruit 9.30 naar bed 11.30 tweede fles 12.30 boterham 14.30 flesje van 90+3 Om 16.00 flesje van 90+3 Had die even opgesplitst omdat hij niet in slaap kon komen en met een beetje melk wel 17.30 avond eten Straks om 19.30/20.00 een fles Meestal kwam hij rond 4/5 uur voor een voeding en dan gaf ik borst, maar die sloeg hij vannacht over. Mocht hij vannacht wel komen, leg ik hem gewoon aan de borst en kijk ik wat er gebeurd...

3 jaar geleden

Normaal wordt het vanzelf minder. Je zou voordat je naar bed gaat nog kunnen kolven (voor de voorraad)

3 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Ja schema vind ik lastig. Heb nu op de tijden dat hij normaal borst kreeg, ...
Mag ik vragen of de overstap goed ging van borst naar fles? Had hij geen behoefte aan je. Onze zoon gebruikt geen speen.

3 jaar geleden

Ik kolf de druk er wel af zodat ik geen pijn krijg

3 jaar geleden

Reactie op Engeltje27

Mag ik vragen of de overstap goed ging van borst naar fles? Had hij geen be ...
Hmm.. in t begin wel. Maar moet zeggen dat het vrij soepel ging. We zijn begonnen met de voeding die het minst goed ging en zo langzaam steeds een voeding eraf. Dacht dat de avond het zwaarst zou worden omdat hij altijd aan de borst in slaap viel. Maar eigenlijk slaapt hij juist beter in nu, gewoon zelf. Scheelt overdag ook enorm veel aangezien ik ook nog een peuter heb rondlopen en dat in slaap voeden best veel tijd koste soms. We knuffelen gewoon nog heeeeel veel haha! Heb niet het idee dat hij me mist ofzo...

3 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Hmm.. in t begin wel. Maar moet zeggen dat het vrij soepel ging. We zijn be ...
We zitten in de zelfde situatie. Bij mij valt hij ook in de avond nu aan de borst in slaap. Ik geef overdag nog wel borstvoeding. Als hij in de nacht komt krijg hij fles(bv).

3 jaar geleden

Misschien de eerste periode in een afbouwende curve afkolven. Overslaan gaat zeer doen en vergroot de kans op ontsteking. Je lichaam zal zich hoe dan ook gaan aanpassen op het nieuwe voedingsritme. Kans bestaat alleen ook wel dat je structureel minder gaat produceren per huidige voedingen.