7 Reacties
6 jaar geleden
Ik vond aan het begin alles op rijm heel fijn. Mijn zoontje huilde de eerste weken vrij veel. Vaak stopte ik hem dan in de draagzak en liep ik rond terwijl ik hem voorlas uit ‘jij bent de liefste’ of een ander boek. Het ritmische van gedichtjes vond ik heel fijn.
Aan het begin krijgt je kindje er natuurlijk nog weinig van mee, de plaatjes en het verhaal enzo, maar alleen al het rustgevende luisteren naar je stem kan kalmerend werken. En voor mij werkte dat met kinderpoezie dus goed.
Ondertussen is mijn zoontje 2.5 en echt een boekenwurm, dus als je nog andere tips wilt over wat favorieten zijn, vraag gerust!
6 jaar geleden
Reactie op sara2020
Oh wat een goed idee, ik had nog niet aan poëzie gedacht. Dat zit echt niet ...
Ik vind de gedichtenboekjes van Hans en Monique hagen leuk. We hebben hier ook voor beide kindjes een gedichtje voor het geboortekaartje in gevonden.
Verder zijn hier favorieten (de meeste nu nog steeds: Nijntje, dikkie dik, kikker, gonnie & vriendjes. Boeken met flapjes vallen vanaf een maand of 9 ofzo goed in de smaak en die wil hij er nog steeds graag bij hebben.
Verder is alles met mooie platen leuk, zoals wij gaan op berenjacht, waar is de taart (geen tekst, dus verhaal is elke keer anders), mijn papa is een.
Zoals je ziet valt hier eigenlijk alles wel in de smaak ;)
5 jaar geleden
Even dit topic weer omhoog schuiven!
Iemand nog leuke tips inmiddels?
Ik ben Jip& Janneke aan het lezen nu, maar die is bijna uit haha.
( Wat een gekke verhaaltjes zijn dat soms trouwens )