26 Reacties

3 jaar geleden

Mn zoontje van 8 maanden krijgt KV en heeft ook nooit doorgeslapen

3 jaar geleden

M’n meisje ook 7,5 maand sliep niet bij mij in bed maar wel nog bv in de nacht. Ze sliep in het ledikant in onze kamer. Nu 2 weken in eigen kamertje. En sinds een paar dagen slaapt ze door! Ik denk toch elkaar niet of minder horen helpt. Of dat ze je niet ruiken Hihi. En op de dag probeer ik een beetje een slaap ritme aan te houden.

3 jaar geleden

Ik lees mee

3 jaar geleden

Heb je al geprobeerd om hem op zijn eigen kamertje te laten slapen? Dit was voor ons een grote verandering en ook voor haar! Ze sliep opeens bijna de hele nacht door (een nachtvoeding). En geef je naast BV ook al vaste voeding overdag? Twijfel niet aan jezelf!

3 jaar geleden

Volgens mij doe je helemaal niets fout. Sommige kindjes slapen langer aan een stuk, anderen niet. Het langer slapen komt vaak vanzelf. Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat jonge kinderen/baby’s al nachten door slapen. Ik begrijp wel dat het ontzettend zwaar kan zijn voor jou. Maar je doet het goed! Je volgt je kindje en geeft het wat het nodig heeft .

3 jaar geleden

Reactie op Bas0707

Heb je al geprobeerd om hem op zijn eigen kamertje te laten slapen? Dit was ...
Ja heb geprobeerd maar was niks anders op. Hij krijgt overdag ook genoeg binnen.

3 jaar geleden

Ik heb een dochtertje van 7.5 maanden en ze doet precies hetzelfde. Als advies van de consultatiebureau geef ik voordat ze naar bed gaat pap en overdag eet en drinkt ze ook goed maar in de nacht komt ze zeker elke 2 uur of soms elk uur en helaas is het sinds manden zo. Ik ben erg moe. Ze slaapt naast me in bed en ik probeer haar in haar ledikantje te laten slapen maar tot nu toe onmogelijk. Ze huilt dan zo erg dat ik haar eruit moet halen. Ik lees ook mee en hopelijk houdt dit so snel mogelijk op anders weet ik niet hoe ik dit en nog werken en alles kan verdragen 😣

3 jaar geleden

Reactie op NeseEleana

Ik heb een dochtertje van 7.5 maanden en ze doet precies hetzelfde. Als a ...
Dit lijkt serieus alsof ik dat heb geschreven, zelfs het dochterje van 7,5 maand klopt! Ook ik twijfel wel eens maar ik vind het belangrijk dat mijn meisje rustig in slaapt. Ook als ze wakker schrikt ik er meteen voor haar kan zijn zonder dat ze eerst in paniek moet raken. Hier sliep ze tot 4 maanden goed, wel iedere 3 a 4 uur wakker voor voeding. Nu sinds 1, 5 week gaat overdag minder goed maar de nachten juist weer zoals tot 4 maanden. Tussen 4 maanden en 1,5 geleden was het vaak bijna ieder uur, soms zelfs ieder half uur en veel alleen ik armen slapen, was heel zwaar. Nu met iedere 3 a 4 uur voeding voelt als heel releaxt voor mij🤣😂

3 jaar geleden

Nachtvoedingen zijn pittig, maar heel normaal en belangrijk. Hierbij een reactie van een super lactatiekundige.

3 jaar geleden

Reactie op Martheke

Dit lijkt serieus alsof ik dat heb geschreven, zelfs het dochterje van 7,5 ...
Ik ben blij voor je dat het nu elke 3 a 4 uur is. Ik zou zeker heel blij zijn dat ik achter elkaar 4 uur kon slapen 🙂. Hopelijk gebeurd dit ook met mijn dochtertje. Maar heb je iets verandert met de voedingen of is hef van zich zelf zo op eens gegaan?

3 jaar geleden

Reactie op NeseEleana

Ik heb een dochtertje van 7.5 maanden en ze doet precies hetzelfde. Als a ...
Ja pap heb ik ook geprobeerd maar heeft geen meerwaarde gehad dus ben er mde gestopt. Off vermoeiend dit he

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Nachtvoedingen zijn pittig, maar heel normaal en belangrijk. Hierbij een re ...
Precies dit! Doorslapen lijkt de norm, terwijl nachtvoedingen zo goed voor kinderen zijn. Neemt niet weg dat het pittig is natuurlijk. Mijn oudste (ook volledig bv) ging met 1.5 jaar doorslapen. Voor die tijd altijd minimaal 1 of 2 nachtvoedingen. Ik deed niets anders maar opeens sliep hij door, hij was er toen zelf echt klaar voor. De jongste krijgt ook bv en komt op dit moment ook weer veel ‘s nachts. Voor mijn gevoel komt dit omdat ze zoveel nieuwe dingen wil leren. Hierdoor heeft ze overdag weinig tijd om te drinken en rusten, wat ze wil en moet van zichzelf verder. Hierdoor heeft ze het ‘s nachts ook lastiger. Meebewegen kost mij uiteindelijk het minste energie. En in de ochtend af en toe even flink mopperen op mijn vriend met zijn nutteloze tepels, dan kan ik er daarna weet tegenaan 😅

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Precies dit! Doorslapen lijkt de norm, terwijl nachtvoedingen zo goed voor ...
Hahaha, ik herken mezelf ook helemaal in die laatste opmerking 🤣

3 jaar geleden

Mijn dochter van 7 maanden komt sinds ze 5,5 maand is letterlijk elk uur in de nacht. We kregen haar alleen maar weer in slaap na een voeding. Ik was kapot want ik kon echt niet meer slapen. Nu hebben we overdag een heel strak schema qua wakkertijden en ik voed haar om de 2,5 uur overdag. En in de nachten zit er nu vaak 2 a 2.5 uur tussen dat ze wakker is. Geen idee of het nog beter gaat worden maar dit is al een verademing. Eventueel naar je dag schema kijken misschien valt die te verbeteren.

3 jaar geleden

Ik had hetzelfde probleem met mijn dochter bij 6maanden oud. Mijn ma gaf aan dat hoeveelheid borstvoeding niet voldoende was. Dus ik ben voor de avond overgestapt naar naar 250cc fles met pap. En nu slaapt zij hele nacht door. Sporadisch vraagt zij om haar speentje

3 jaar geleden

Kan hij misschien nog niet zelf in slaap komen, alleen door een voeding?

3 jaar geleden

Reactie op Nancy407

Ik had hetzelfde probleem met mijn dochter bij 6maanden oud. Mijn ma gaf aa ...
Fijn dat jij er wel baat bij hebt, maar helaas is dit een enorm borstvoedingonvriendelijk advies om verschillende redenen. Jammer om die nu ook aan deze mama te geven. Borstvoeding is trouwens altijd perfect afgestemd op je kindje.

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Fijn dat jij er wel baat bij hebt, maar helaas is dit een enorm borstvoedin ...
Borstvoeding kan ook teruglopen, vermindering van productie zodat je kleintje niet genoeg meer heeft. Helaas zijn niet alle vrouwen gezegend met het feit maanden of zelfs jaren borstvoeding te geven.

3 jaar geleden

Reactie op Nancy407

Ik had hetzelfde probleem met mijn dochter bij 6maanden oud. Mijn ma gaf aa ...
250 is wel enorm veel als de baby verder volledig bv krijgt :/ Bij bv drinken ze naar de natuurlijke maaginhoud dus ong 100 tot 150 ml nu. Door 250 te geven ga je het maagje enorm uitrekken en gaat het kindje niet meer tevreden zijn aan de borst is dat is mss niet wat deze mama wil. Ons dochtertje heeft tot 6mnd bv gekregen en kreeg bij overstap op kv flesjes van 120. Daar is ze beginnen op doorslapen. Doordat ze nachten van 13u doet zijn we wel rustig naar 180 beginnen ophogen zodat ze nog voldoende melk kreeg overdag

3 jaar geleden

Reactie op Eva08i

Mijn dochter van 7 maanden komt sinds ze 5,5 maand is letterlijk elk uur in ...
Dag schema op zich is prima Word wakker om 7:30 7:30 bv 9 uur boterham 10 uur weer bv 12 uur wakker fruit 14 uur bv slapen 16 uur wakker bied ik weer bv aan drink heel iets 18:00 warm maaltijd 19:30 bv en dan slapen. En dan begint het... Om de 2 uur wakker zijn