26 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Nadiena

Kan hij misschien nog niet zelf in slaap komen, alleen door een voeding?
Ja dat is denk ik ook de probleem een beetje

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

250 is wel enorm veel als de baby verder volledig bv krijgt :/ Bij bv drink ...
Mijn kind drinkt flessen van 240 hoor. Ook patatjes en fruitpap van 250. Ik vind dat helemaal niet teveel op die leeftijd, als de maag niet groter zou zijn dan 150 dan zouden ze dat niet binnen krijgen veronderstel ik..

3 jaar geleden

Reactie op Bubble32

Mijn kind drinkt flessen van 240 hoor. Ook patatjes en fruitpap van 250. Ik ...
Grote flessen passen niet bij borstvoeding. Past ook niet bij de natuurlijke maaginhoud. Aan de borst krijgen babies ook niet zulke grote hoeveelheden tot zich. Buiten het nut van nachtvoedingen voor je kindje (en persoonlijk het op peil houden van je eigen productie), zou ik er niet over peinzen om mijn kindje voor het slapen gaan zo vol te stoppen. Het rekt de maag, maakt verteren moeilijker en legt de basis voor een gewoonte van overeten en dus verhoogd risico van overgewicht later.

3 jaar geleden

Reactie op Engeltje27

Dag schema op zich is prima Word wakker om 7:30 7:30 bv 9 uur boterham 10 u ...
Ik heb precies dezelfde schema. En ik sta snachts nog 2 keer op om bv te geven. Misschien helpt het om iets meer avondmaaltijd te geven? En nachts niet elke keer bv te geven, maar ook gewoon een speentje te geven. Mijn zoontje sliep laatste tijd ook enorm slecht, en kon niet alleen slapen. Ik heb ontdekt dat hij graag met een dekentje slaapt. Dus boven zijn slaapzak leg ik zijn dekentje op hem en gaat hij zelfstandig slapen.. en dan slaapt hij veel langer als wanneer ik hem bv ga geven en in mijn armen in slaap valt.

3 jaar geleden

Reactie op Bubble32

Mijn kind drinkt flessen van 240 hoor. Ook patatjes en fruitpap van 250. Ik ...
Hier dus ook een 'flessenbaby', omdat ik geen productie had. En dat terwijl ik er alles aan deed mijn productie hoog te houden. Maar er kwam op een gegeven moment gewoon niks meer, tsja dan word het toch echt lastig om door te blijven gaan. Maar hier in de ochtend een fles van 190cc en overdag flessen van max 150cc. Doe ik meer laat ze het staan. Ook twee boterhammen op een dag, fruit en warm eten.

3 jaar geleden

Reactie op Engeltje27

Ja dat is denk ik ook de probleem een beetje
Ja een nachtvoeding is niet erg maar om de 2 uur wel heel vaak. Misschien daar beetje mee oefenen