12 Reacties

3 jaar geleden

Die van ons krijgt rond 4 uur flesje dan drinkt ze de helft maar leeg dan om 17.00 uur 17.30warm eten en dan de andere helft flesje rond half 7 en dan naar bedje toe slaapt de hele nacht door.. maar die van ons heeft altijd dorst na het eten dus dit werkt bij ons het beste.. vandaag heeft die van ons alleen de ochtend willen slapen.. ik snap je is slopend... die van ons slaapt nachten altijd wel door

3 jaar geleden

Hier slapen we samen

3 jaar geleden

Ik herken het ook , wij hebben een tweeling, ze krijgen beide om 18u warm eten, water en om 19u gaan ze bed in, om 23u geef ik ze nog een flesje. Maar ons jongetje komt meestal altijd wakker rond 3–4u. Sommige nachten veel vaker, dan geef ik hem nog wat water en als hij echt niet stopt toch zijn flesje. Ons meisje heeft dagen dat ze toch vanaf de laatste fles doorslaapt tot 6.30. Maar ook soms toch om 4-5u. Dus ik sta er ook bijna elke uur . Dus ik volg mee.

3 jaar geleden

Ons zoontje had dit ook sinds de kerstdagen. Elk uur even wakker, huilend om zijn speen. En rond een uur of 3 zo’n 1,5uur wakker. Dan was hij wel gewoon gezellig kletsen en spelen met z’n knuffel. We gaven hem dan af en toe een half flesje, maar dat hielp niet dus dat was het probleem niet. We hebben vooral ritme en regelmaat gehouden en hem overdag optijd in bed gelegd. En hij heeft inmiddels geleerd om zijn (glow in the dark-) speen zelf te zoeken en in te doen. Inmiddels is het 1,5 uur wakker zijn ‘s nachts over en hoeven we ‘s nachts nog maar 1 of 2x naar hem toe omdat z’n speen dan uit z’n bedje gevallen is. Als wij ‘s nachts allebei thuis zijn verdelen we de nacht: mijn man doet tot een uur of 3 en ik daarna. Dat maakt het iets draaglijker. En vaak vroeg naar bed. Hopelijk is deze fase voor jullie gauw voorbij!

3 jaar geleden

Kan je haar bedje niet tijdelijk naast jullie bed zetten? Tot ze weer door deze periode is? Eigen nachtrust is natuurlijk wel belangrijk 😘. Het kan je veel lopen snachts schelen.

3 jaar geleden

Reactie op Vpk92

Kan je haar bedje niet tijdelijk naast jullie bed zetten? Tot ze weer door ...
Ik heb dat meerdere malen geprobeerd, maar dan is ze helemaal van slag en kan ze niet slapen. En daarnaast die maakt zoveel lawaai in haar slaap dat het niet mijn nacht rust bevorderd 🤣.

3 jaar geleden

Reactie op avnm

Ik heb dat meerdere malen geprobeerd, maar dan is ze helemaal van slag en ...
Dat probleem heb ik ook haha. Ik heb een projectorlamp gekocht. Als hij wakker is kan hij heerlijk wegdromen naar de sterrenhemel. Meestal zo weer vertrokken nu :)

3 jaar geleden

Als ze na 16u nog wil slapen. Probeer dan eens maximum 20 min te laten slapen? En haar warme hap om 16u en niet om 17u. Er zit maar 2u tussen. Zodat ze om 19u wel een fles drinkt. Ik zou ze om 21u niet wakker maken om haar fles te laten drinken.. het zijn soms kleine aanpassingen die wel wonderen kunnen doen..

3 jaar geleden

Wat is je schema overdag ongeveer? X

3 jaar geleden

Reactie op Bubble32

Wat is je schema overdag ongeveer? X
Rond 6.30 is ze meestal wakker. Om 07.00 flesje. Rond 9 uur half 10 weer een slaapje van 45 min. Daarna lekker fruitje. Om 12.00 boterham met daarna beetje melk. Rond half 1 slaapje en die duurt meestal een uur. Rond half 3 een koekje. 17.00 warme hap. En dan nog een keer ergens een fles .

3 jaar geleden

Mijn dochtertje doet dit ook precies hetzelfde, ik leg haar dan meestal langs me neer zodat ik toch verder kan slapen🙈 dit is niet echt ideaal.. mijn dagelijks routine gaat meestal zo : 7.30 flesje Spelen 10.00 fruithapje Opfrissen aankleden 11.00 slapen tot 12.00 12.30 flesje Spelen tot 15.00 15.00 slapen tot 16.00 soms wel tot 17.00 16:00 avondeten + toetje of 17.00 ligt eraan Hoelaat ze wakker wordt. Daarna weer spelen. 19.00 pyjama aan en slapen. Rond 20.00 of 21.00 geef ik haar nog een fles in haar slaap en gaat ze naar bed... het wakker worden begint pas rond 12 uur in de nacht. Deze tijden daar houdt ik me niet strikt aan, het is ongeveer.. ik las hier een tip over een projector, dat lijkt mij wel wat om te proberen.