41 Reacties

6 jaar geleden

Waarscheinlijk werkt dat niet hij heeft zijn ritme aangepast op 20.00 de laatste fles dus waarscheinlijk als je hem gaat wakker maken verstoor je zn ritme en kan je straks helemaal van voor af aan beginnen

6 jaar geleden

Als jij dir nachtvoeding niet erg vind lekker laten slapen. Anders zou ik denk ik wel rond 10 a 11 uur nog proberen voeding te geven want doorslapen is wel heel lekker

6 jaar geleden

Bij ons heeft ze rond 22.00 uur haar laatste fles en dan komt ze nog 1x in de nacht en dan slaapt ze door tot de ochtend nu 7 weken oud

6 jaar geleden

Reactie op MonikaKnobel2019

Bij ons heeft ze rond 22.00 uur haar laatste fles en dan komt ze nog 1x in ...
In de nacht laat ik ze zelf komen maak ik ze niet wakker overdag zorg ik ervoor dat er niet meer als 4 uur tussen zit

6 jaar geleden

Ons kindje is 5 weken oud en 6 voedingen van 140 cc om de 3-4 uur, als ik hem niet wakker maakt slaapt die meer dan 4 uur Cb gaf t advies altijd wakker maken.. Behalve snachts dan mag er.6 uur tussen zitten Ze zei tot dat hij 3 maanden is hou je dit aan als hij 6 voedingen heeft om de 4 uur

6 jaar geleden

Mijn dochter is vandaag 2 weken. Krijgt tussen half 11 en half 12 de laatste fles. Slaapt hierna tot een uurtje of 04.00 a 05.00 uur. ( ik wacht tot ze komt ) en dan komt ze de volgende ochtend weer rond een uurtje of 08.00 en overdag krijgt ze haar fles om de 3 a 4 uur.

6 jaar geleden

Helemaal herkenbaar wat jij schrijft! Luna is 9 weken en kwam tot vorige week rond 23 uur nog voor de laatste fles en dan tussen 3.30 en 5 uur. Ik heb het op z'n beloop gelaten....go with the flow.....en sinds dit weekend komt ze voor haar laatste fles rond 20.30 uur en daarna pas weer om 6.00 uur! Nu is Luna wat ouder dan jouw kindje....maar vaak reguleert het zichzelf wel. Zolang hij/zij genoeg voeding binnen krijgt op een dag!

6 jaar geleden

Reactie op Brie

Helemaal herkenbaar wat jij schrijft! Luna is 9 weken en kwam tot vorige we ...
Heee, nieuwsgierige mama hier... hoe wist je dat ze toen om 20:30 de laatste fles had? Is ze daarna gaan slapen en heb je haar toen niet meer wakker gemaakt voor een voeding? ☺️

6 jaar geleden

Ik geef borstvoeding, mijn zoontje is nu 4,5 week. Wij hebben de avond steeds iedere dag iets gerekt met voeden, dus als hij wakker werd pas een half uur later gevoed en dan schoof de ochtend ook op. Als je hem echt gaat wakker maken heb je soms kans dat je zijn schema door de war gooit en hij midden in de nacht ook nog gewoon komt.. 😉 Ik voed nu van 23.00 uur tot 00.00 uur en daarna komt hij zelf pas weer om 7.00 uur.

6 jaar geleden

Zo wat een mazelaars zijn jullie, m'n Dochter van 5weken komt snachts gewoon om de 3uur! Dus 11, 2, 5 en 8uur. Gelukkig valt ze meestal weer gelijk in slaap.

VRIEND

6 jaar geleden

Ons kleintje krijgt om half 12 12 uur de laaste fles en slaap door tot half 6 en dan weer tot 10 :-) soms moet ik der idd wakker maken om de laatste fles te geven

6 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Zo wat een mazelaars zijn jullie, m'n Dochter van 5weken komt snachts gewoo ...
Ik heb hetzelfde. Onze dochter (4weken) meldt zich ook ‘s nachts iedere 3 uur. Dacht al bijna dat ik de enige was 🙈.

6 jaar geleden

Onze dochter is 6 weken. Ze krijgt elke 4 uur een flesje van 120 ml plus schepjes. Om 23:30 krijgt ze de laatste fles deze is sinds 2 dagen 150 ml plus schepjes. Om 5 of half 6 wordt ze vaak wakker maar dan geef ik haar een speentje. Hier is ze dan tevreden mee en om 07:30 krijgt ze de eerste van de dag weer. Deze is wel 120 ml plus schepjes. Ze krijgt dus om 07:30 11:30 15:30 19:30 23:30

6 jaar geleden

Reactie op Desireewg

Onze dochter is 6 weken. Ze krijgt elke 4 uur een flesje van 120 ml plus sc ...
Ik moet haar trouwens wel vaak om 23:30 wakker maken.

5 jaar geleden

Reactie op Anna🤍

Heee, nieuwsgierige mama hier... hoe wist je dat ze toen om 20:30 de laatst ...
Dat zou ik ook graag weten!

5 jaar geleden

Ja wij doen dit onze kleine meid is 5 weken en slaapt de hele nacht door tot zeker 8 uur in de ochtend

5 jaar geleden

Ja blijft lastig, voor nu laten we het nog even zo i.p.v. wakker maken. Denk dat het al heel positief is hoe lang die slaapt, maakt de onrust in de ochtend weer goed. Dit nog zien te doorbreken.

5 jaar geleden

Ik zie hier wel heel veel mamas die de mazzel hebben dat hun kindje al heel goed doorslaapt. Daarom laat ik maar even weten dat ons kindje van 5 weken 1 grote slaap doet waarbij er 5 uur tussen begin van de laatste voeding en begin van de nieuwe voeding zit, maar daarna gewoon 2 a 3 uur ertussen. En hier hebben we volgens mij ook al mazzel mee want is echt normaal hoor als je kindje nog niet zo lang slaapt in de eerste weken. Komt vanzelf 👍🏻 ik breng hem trouwens naar bed wanneer dat zo uitkomt. Ene keer is dat om 9 uur andere keer 10 uur, soms half 11. Ik voed op verzoek.

5 jaar geleden

Hier ook verre van een doorslaper. Onze zoon is nu 5 wkn en komt elke 3 uur (krijgt borstvoeding). Af en toe laat hij er nu 4 uur tussen zitten, soms is dat in de late avond, soms vroeg jn de ochtend. Maar komt daarna vrolijk weer na 2,5 uur (dus ook s nachts). Verder door krampjes/huiluurtje/clusteren de hele avond met hem bezig. Pas tegen 22-23u kunnen we richting bed. Met onze dochter ook zo gehad (al kreeg zij flesvoeding vast a 4 uur), ook zij heeft nog maanden nachtvoedingen gehad. Gelukkig weten we inmiddels dat deze fase ook weer voorbij gaat, maar pittig is het wel.

5 jaar geleden

Ik voed ook wel op verzoek, overdag slaapt hij in zijn bedje of de kinderwagen als ik ga wandelen, maar dan maak ik hem wel na 4 uur wakker, vaak komt ie dan niet zelf namelijk. Hij drinkt wel iedere voeding ongeveer een half uur per borst. Tussen de voeding van 19.00 uur en 23.00 uur blijft ie bijna constant wakker en clustert en moppert tussendoor dan, maar wil alleen bij ons zijn. Maar rond 00.00 uur valt ie vrijwel direct in slaap in zijn bedje.