18 Reacties

3 jaar geleden

Net hetzelfde hier en dochtertje is 9 maand ! Net naar kind en gezin geweest en ze zeiden daar dat kruipen gemiddeld op 10 a 11 mnd is. Verder zei ik ook dat ze liever op de poep zit dan ligt op de buik en ze zei 'die komen er ook wel ! Poepschuivers stappen iets later maar uiteindelijk komen ze er wel'

3 jaar geleden

Hé! Ons zoontje is op 8 maanden begonnen met sluipen, ondertussen 9 maand en echt kruipen.. zijn nichtje kroop pas toen ze 1 jaar werd.. ik denk dat je je geen zorgen moet maken, ze zijn allemaal anders en sommige slaan het kruipen ook gewoon over!

3 jaar geleden

Ons dochtertje is bijna 9 maanden en kruipt ook nog niet. Ze duwt zichzelf wel achteruit. Sommige kinderen slaan het kruipen ook gewoon over hè. Maak je niet druk ieder zijn eigen tempo.

3 jaar geleden

Hoi, Tijgert je kleine wel al? Ons zoontje is inmiddels al bijna 9 maanden, en tijgerde met 7 maanden, kruipen doet hij nu al wel een klein maandje. Wij hebben het gestimuleerd door heel eenvoudig de papfles te gebruiken. Honger hebben ze toch altijd wel! 😄🤣 Leg deze niet al te ver van hem af, en hij zal moeite maken om deze te pakken. Help hem daar dan ook een beetje bij. Op een gegeven moment krijgt hij het wel door hoe het werkt. 😁

3 jaar geleden

Mijn dochter kroop met drie maanden al, Hier is ze mee gestopt en tijgert nu de kamer rond en gaat steeds met gestrekte armen en benen ‘staan’ om t van plezier uit te gillen. Zal vast uiteindelijk wel een keer goedkomen haha.

3 jaar geleden

Reactie op Blazey

Hoi, Tijgert je kleine wel al? Ons zoontje is inmiddels al bijna 9 maanden ...
Hij draait wel al volledig rond als hij op de grond ligt. En als we hem stimuleren met iets wat hij wil pakken probeert hij echt om het te pakken maar raakt hij ook snel gefrustreerd als hij er niet aan kan 😅

3 jaar geleden

Mijn dochter 8 maanden kruipt ook niet hoor wilt alleen maar zitten. Ze rolde met 3 maanden maar doet ze ook niet meer.

3 jaar geleden

Heel normaal 😀 je ziet altijd de foto’s van kinderen die het al wel kunnen maar er zijn er ook een hoop die het niet kunnen hoor. Met 12 maanden moeten ze vooruit kunnen komen, dus dat is nog even 😀

3 jaar geleden

Mijn dochter is in 2 weken van draaien naar tijgeren, naar kruipen naar staan gegaan. Bij iedere baby valt het kwartje op een ander moment, maar daarna kan het in ene hard gaan. Hij komt er vast wel, het is niet erg dat hij het nu nog niet doet.

3 jaar geleden

Mijn oudste tijgerde ‘pas’ met 10 maanden en ging echt kruipen toen ze 13 maanden was. Ze liep toen ze 17 maanden was. Helemaal niks geks aan, kindjes doen het op hun eigen tempo! 2e dochter is 8 maanden en zie ik voorlopig ook nog niet kruipen

3 jaar geleden

Oei 🙈 ons zoontje geboren 26 april, uitgerekend 6 mei, loopt al zelfstandig achter zijn loopkarretje... En heeft al 5 tandjes, hij is nu wel met alles zeer snel hoor. Wel bij de kleinste zeggen kind en gezin, maar dat is niet zo erg vinden we zelf, we zijn ook niet van de grootste 🤣

3 jaar geleden

Mijn zoontje begon met 5,5 maand te tijgeren en tussen 6,5 / 7 maanden te kruipen. Gek genoeg haat hij zitten altijd te actief 🤪

3 jaar geleden

Die van ons met 6 maandenkruipt nu echt heel het huis door..kruipt snel weg als ik ze wil pakken

3 jaar geleden

Zoals je in de reacties van anderen leest is het heel normaal! Kindjes kunnen niet alles tegelijk ontwikkelen, dus vaak kiezen ze zelf waar ze de nadruk op leggen. De ene focust meer op de grove motoriek, de ander op de fijne motoriek, weer een ander op gebrabbel. En over een paar jaar merk je niets meer van die verschillen, of in ieder geval een stuk minder. Mijn oudste was met grove motorische ontwikkelingen vaak gemiddeld tot net iets langzamer. Hij blijft nog steeds vrij voorzichtig. Maar hij kletst dan wel weer de oren van je hoofd en is bijvoorbeeld ook heel druk met cijfers en letters bezig (hij is net 3). Zijn zusje is vooral heel eigenwijs en doet alles op haar eigen manier. Ze tijgert/kruipt niet, maar heeft zelf een techniek ontwikkeld waarmee ze wel vooruit komt. Ze is net een hupsend zeehondje 😂

3 jaar geleden

Mijn zoontje is met 7 maanden begonnen met kruipen, ik had gehoord dat jongens eerder kruipen dan meiden

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Mijn dochter kroop met drie maanden al, Hier is ze mee gestopt en tijgert n ...
Dit is hier ook al vanaf een maand of 7 de favoriete houding 😂 sinds een aantal weken gaat er ook nog regelmatig een voetje los van de grond haha. Tijgeren doet hij wel echt al een tijdje en komt ook echt heel snel vooruit. Hij kan ook al zelf tot zit komen en zich tot staan opentrekken. Alleen kruipen zie ik nog niet zo snel gebeuren hierzo. Alles op zn tijd :)

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu 9 maanden en kruipt en tijger niet, ze vindt het vreselijk om op haar buik te liggen. Ze zit het liefst en klimt als ze bij mij op schoot zit wel omhoog. Haar fijne motoriek ontwikkelt zich wel razendsnel. Het komt vanzelf op haar/zijn tempo. Uiteindelijk lopen bijna alle kinderen wel hoor. Ik probeer er nog van te genieten zolang ik niet achter haar aan hoef te rennen de hele dag😅

3 jaar geleden

Reactie op Amandavdam

Mijn dochter is nu 9 maanden en kruipt en tijger niet, ze vindt het vreseli ...
Hier het zelfde met 8nmaanden