65 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees eventjes mee want ben ook erg benieuwd

3 jaar geleden

Bij mij kreeg ze s’ochtends de fles en dan een uurtje later een broodje. Vandaag is ze 11 maanden en wil ik gaan proberen om de ochtendfles weg te laten en brood te geven.

3 jaar geleden

Ik maak sochtends pap! Met de melkfles en vezels.

3 jaar geleden

Ik doe nu al weken en en, omdat dat op het schema staat van het consultatiebureau. Dus ongveer 160 ml fles en dan een boterham zonder korst ( smiddags met korst).

3 jaar geleden

Wij beginnen ongeveer zo: 7 uur flesje (90cc+3scheppen) 8 uur 1 boterham met beleg (wat ze lekker vinden) en 100cc fruitsap +-10 uur terug naar bed. Slapen tot ongeveer 11.30 uur. Dan 12 uur 1 boterham (soms 1.5) met beleg en of Jam. En 100cc water of sap. Dan rond 14 uur fruit eten met 100cc water/sap en dan weer naar bed. Slaapje tot ongeveer 16 uur Dan 17 uur warme hap en water En dan rond 19 uur/19.30 uur naar bed en nog proberen wat flesvoeding (maar dat wil niet altijd)

3 jaar geleden

Ons schema ongeveer: -Wakker rond 8/9 uur in de ochtend. Ik geef geen ochtend fles al sinds 1 maand hij gaat gelijk ontbijten met 1/2 sneetjes brood met beleg. - tussen 10/11 uur fles van 180+6 scheppen. Dan gaat hij slapen tot ong 12.30/13.00. Na slaapje fruit of yoghurt met fruit en uurtje na fruit soms nog 1/2 snee brood. - 14.30/15.30 fles 180+6 scheppen en dan slapen tot 16.30/17.30 Na Slaapje avond eten en dan tussen 19.00/20.00 fles 180+6scheppen.

3 jaar geleden

Wij geven s ochtend een fles 180+6 en daarna een boterham. Eet ze de ene keer bijna helemaal op, en de andere keer maar een paar stukjes..

3 jaar geleden

Wij hebben het volgende schema: 7u fles 180+6, (drinkt deze vaak niet leeg.) En daarnaast een halve boterham met boter 9u fruit 9.30 slaapje 11-12u fles 180+6 en boterhammen. (Soms andersom, ligt aan tijd van wakker worden en mate van honger) 13.30 slaapje 15-15.30 yoghurt 18u hapje 19u papfles We geven hem water uit een gewone beker, die houden wij vast zodat hij kan leren drinken uit een beker met zijn mond.

3 jaar geleden

Hier is ons schema voor beide : 9u geven wij ze elk een boterham als wij ook eten. 12u-fruit , 17-18u-patatjes en 23u laatste fles 260+9 schepjes. Snachts komen ze soms ook nog voor een flesje. Door de dag heen geven wij ze in hun fles gewoon water met siroop (voor baby’s) want gewoon water drinken ze hier niet echt.

3 jaar geleden

07:00 opstaan, 1 boterham, fles 120 cc 09:30 fruit 10:30 slapen 12:00 2 boterhammen 13:30 fles 180 14:15 slapen 16:00 tussendoortje 17:30 avondeten 19:15 fles 180 en naar bed Schema om en nabij :) bij ieder eetmoment bieden wij water aan, gewoon uit een glas. Dat gaat super. Sinds afgelopen week ook gewone melk bij de boterham aangeboden. Dat is nog ff wennen 😅

3 jaar geleden

Hier ongeveer dit: Na aankleden ontbijt met pap. Ongeveer 4 scheppen, 120ml nutrilon 1. 09:00-09:30 een hele banaan uit t vuistje (of ander fruit maar banaan is favo) met thee 11:30 2 boterhammen met zuivelspread of boterhamworst of iets anders wat toevallig op tafel staat en 165 nutrilon 1 in een beker bij de lunch (wat over blijft bieden we na de lunch nog aan in de fles) In de middag cracker of koekje tussendoor 16:00 groente of fruit snacken met thee of 165 melk als hij erom vraagt 17:30 potje avondeten 18:00 nog meesnacken met ons eten 19:00 200ml melk voor naar bed Vaak rond 23 of 3 nog een nachtfles van 200ml Kanttekening: onze kerel is wel erg lang (bovenste lijntje) en aan de dunne kant. Hij lijkt daardoor ook wat meer te eten dan gemiddeld

3 jaar geleden

Onze dochter wordt 18 mei 1 jaar. Bij ons ziet het er zo uit : 07:00 2 boterhammen met 120 ml fles 10:00 uur 2 stuks fruit met water 12:00 -12:30 2 boterhammen met water 1530- 1600 fles 150 ml( als ze er om vraagt, ze vind het soms nog lekker om vertroetelt te worden met de fles) anders een snack met water 1700 250 gram groente / prak vlees/vis + toetje( kwark) 1800-1830 snack nog beetje met ons mee Wij hebben een grote eter maar weegt nog geen 8300 gram

3 jaar geleden

Bij ons beginnen we gewoon met een boterham als hij die op heeft dan bied ik de fles aan, zijn pas sinds kort hiermee begonnen maar tot nu toe drinkt hij ongeveer 120 ml fles dan, terwijl voorheen kreeg hij alleen een fles van 210 ml

3 jaar geleden

Als je qua water wilt leren drinken, probeer het dan eerst met de normale fles! Onze meid vond water helemaal prima maar die tuitbekers en flesjes met rietje snapte ze eerst niks van. Dus denk maand of 1 a 2 gewoon klein flesje gebruikt met water erin. En daaena greep ze vanzelf maar de andere bekers! Zo hebben wij water geintroduceerd en kan ze nu makkelijk 2 bekers met rietje leegdrinken op een dag!

3 jaar geleden

Reactie op sabrinadamen1

Hier is ons schema voor beide : 9u geven wij ze elk een boterham als wij oo ...
Krijgen ze naast die nacht voeding geen andere fles voeding meer? En is het iedere avond patat? Gewoon nieuwsgierig. Soms denk ik als ik heb patatje geeft dat het hem niet helemaal vult.

3 jaar geleden

Reactie op Gabmei2020

Als je qua water wilt leren drinken, probeer het dan eerst met de normale f ...
Ja dat doen we ook nog uit hun normale fles maar die gooien ze dan ook direct aan de kant, als ik er dan klein beetje siroop voor baby’s bijdoe dan drinken ze hem direct op..

3 jaar geleden

Reactie op Sureyya

Krijgen ze naast die nacht voeding geen andere fles voeding meer? En is het ...
Hier krijgen ze zowizo elke avond patatjes en om 23u hun laatste fles. Ons meisje slaapt soms dagen door en moet geen nachtvoeding meer , (ligt eraan hoe moe ze is denk ik) , ons ventje drinkt snachts nog wel.

3 jaar geleden

Die van ons krijgt om 7.00u een boterham met flesvoeding uit de rietjesbeker. Voorafgaand aan haar slaapje om 8.30u krijgt ze nog in de fles de overgebleven hoeveelheid maar vaak drinkt ze daar dan nog amper van.

3 jaar geleden

Hanna krijgt 2 flessen maar krijgt om 8.00 uur de fles en daarna direct een broodje, anders is ze niet tevreden. Dan om 9.30 uur weer fruit en dan gaat ze uurtje op bed.

3 jaar geleden

Die van ons krijgt de fles en een halve boterham meer wil ze momenteel gewoon niet eten ook in de ochtend !