65 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op MamavanFrenkie

Ons schema: - 07:00/07:30 200ml flesvoeding + 2 broodjes (we begonnen met ...
Wat voor vruchtensap of limonade geef jij aan je kleintje...ik wil dat ook geven , alleen weet niet welke..gewoon die we zelf ook drinken of is er speciale voor de kleintjes?

3 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Wat voor vruchtensap of limonade geef jij aan je kleintje...ik wil dat ook ...
Bij de babyvoeding staat roosvicee, ik geef dat als limonade gewoon en vruchtensap heb je bij vruchtensappen, pure appelsap/peer of gemengd met ananas volgens mij, daar zit voor de rest niks toegevoegd (staat op de fles) dus volgens mij alleen suikers van het fruit zelf. Ik geef van alles gewoon 200ml net als zijn normale flesvoeding, maar dat krijgt die alleen nog in de ochtend want wil der vanaf haha

3 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Wat voor vruchtensap of limonade geef jij aan je kleintje...ik wil dat ook ...
Ik geef die vruchtensap niet elke dag, want zit wel wat suikers in, meestal melk of limonade of gewoon water 😊

3 jaar geleden

Reactie op FredAu3

Wat voor beleg kiezen jullie voor op het brood? Ik heb nu een aantal keer b ...
Vegetarische smeerleverworst is hier helemaal de hit! Eerst kreeg ik er bijna geen brood in en door dit beleg (tip van de opvang) wel!

3 jaar geleden

Hier geef ik doordeweeks een papfles smorgens en in het weekend een broodje met een flesje melk. Zelf eet ik elke morgen havermoutpap, behalve het weekend. Ook mijn andere dochter ontbijt op dezelfde manier of met yoghurt en crusli. Doordeweeks in het werkritme gaat het allemaal met een papfles iets sneller en ook daar zitten alle voedingstoffen in.

3 jaar geleden

Reactie op Lammetje_21

Hier geef ik doordeweeks een papfles smorgens en in het weekend een broodje ...
Hoe ziet er voor jullie een papfles uit? Wat zit erin etc ? Kan op internet weinig vinden over pap flessen

3 jaar geleden

Reactie op mama van Jada

Hoe ziet er voor jullie een papfles uit? Wat zit erin etc ? Kan op internet ...
Wij doen de papfles met 180cc water + 6 scheppen nutrilon 2 en dan 2/3 scheppen Olvarit 12+ maanden pap/granen en dan straks met gewone koe melk

3 jaar geleden

Wat betreft het drinken. Wij zitten op 2 flesjes kv (1 met pap) van 180ml +6 en 1 flesje halfvolle melk van 90ml en daarnaast 1 tot 2 flesjes thee of een piepklein beetje pure appelsap met heel veel water. Ze is alleen wel een hele luie drinker... maw wij moeten het geven. Hahaha. Ook wat betreft het eten. Duwen nu een vorkje in haar hand en prikken daar dan wat stukjes fruit aan. Dat doet ze dan wel. Maar als we het voor haar neus zetten dan prikt ze er met haar vinger een beetje in en dat is het dan vaak wel. Iemand tips?

3 jaar geleden

Hier krijgt hij al een hele tijd sochtends bij wakker worden een fles en direct broodje. Ik ontbijt ook direct als ik wakker ben.

3 jaar geleden

Wij hebben zo'n Munchkin beker. Werkt echt super goed, hij vindt het nu helemaal leuk om zelf te drinken. Dus we kunnen er gewoon water in doen (het is niet eens nodig limonade of iets te doen) en binnen z'n bereik zetten. Hij pakt dan vanzelf de beker om te drinken tussen het spelen door. Echt een aanrader! Rietjes snapt hij niks van en ik had geen zin om telkens met een open bekertje slokjes water te geven.

3 jaar geleden

Ik ben met 9mnd al begonnen met brood 😬 als. Ik dit zo lees wel vroeg 😳

3 jaar geleden

Reactie op FredAu3

Wat voor beleg kiezen jullie voor op het brood? Ik heb nu een aantal keer b ...
Wij doen bijvoorbeeld 100% appelstroop, 100% pindakaas, van de kleine keuken appelperenstroop of bietjesaardbij of mangopompoen of ik doe er gewoon geprakt fruit op. Wel altijd dun belegd met een dikkere laag roomboter.

3 jaar geleden

Hier ook al een tijdje aan het brood :) zoonlief is nu 13 maanden, gisteren nog bij cb geweest en gevraagd hoeveel hij mag, lijkt zoveel honger te hebben. Maar zijn 4 sneetjes brood op een dag is prima! Overigens is roomboter niet goed voor de kleintjes, maar wel altijd iets van een kuipje boter erop doen ivm de nodige vetten! Ik pak bio kipfilet, onlangs gestart met jonge kaas, 100÷ pindakaas, 100÷appelstroop, Hutenkase, philedelphia light, hoemoes, sandwichspread (dat laatste af en toe want zoutgehalte is wat hoger maar niet extreen hoor), en eens in de week een omeletje.

3 jaar geleden

Reactie op Savikmoi

Hier ook al een tijdje aan het brood :) zoonlief is nu 13 maanden, gisteren ...
Mag ik vragen waarom geen roomboter dan? Ben gewoon benieuwd wat ze zeiden erover namelijk. Wij gebruiken het altijd en hier zei het cb dat het prima was 🙈

3 jaar geleden

Ja juist roomboter. 100% koemelk. Veel meer goede vitamine in dan zwaar bewerkte margarine.

3 jaar geleden

Reactie op lennypiepje

Ja juist roomboter. 100% koemelk. Veel meer goede vitamine in dan zwaar bew ...
En niet te vergeten de goede vetten en eiwitten! 👍

3 jaar geleden

Reactie op Savikmoi

Hier ook al een tijdje aan het brood :) zoonlief is nu 13 maanden, gisteren ...
Roomboter is juist goed voor je kindje! Zo ergerlijk dat het consultatiebureau altijd van die niet onderbouwde verouderde meest vreemde adviezen geeft. Roomboter niet goed? Hou op zeg. Roomboter is juist het meest onbewerkt en dus het gezondste voor je kleintje. Bevat hele goede vetten en die hebben ze ook nodig! Wat een onzin zeg.. sorry dat ik het zeg maar al die bewerkte zooi aan je kindje geven is absoluut niet beter. Niks tegen mensen die dat wel doen hoor maar ik bind het kwalijk dat het cb mensen hoer toe aanzet op deze manier en zelfs zegt dat iets wat heel gezond is, slecht is voor je kleintje.

3 jaar geleden

Geven jullie al gewone halfvolle melk ? Wil er mee starten

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Geven jullie al gewone halfvolle melk ? Wil er mee starten
Jup volle melk, vindt ze heerlijk!

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Jup volle melk, vindt ze heerlijk!
Volle melk. Ga ik dat eens halen