12 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, mijn zoontje is net twee en we wilde graag dat hij deze stap gemaakt had voordat zijn broertje komt. Ik vond het wel heel erg spannend, maar hij gaat netjes in zn nieuwe meegroeibedje liggen om te slapen. Wij hebben wel zeker het voordeel dat hij zijn slaapkamer deur nog niet zelf kan openen. Maar het gaat boven verwachting goed.

2 jaar geleden

Ons zoontje gaat in sept ongeveer over naar een 1 persoonsbed ivm de komst van een broertje of zusje. Hij is in mei 2 geworden. Ik hoop dat dit allemaal goed gaat, we laten hem rustig wennen🙂. Geen tips dus nog...

2 jaar geleden

Mijn dochter is 19 mei 2 geworden. Ledikant weggedaan toen ze bij haar vader was en vervangen voor een peuterbed van 140x70cm. Afgelopen nacht voor het eerst in geslapen en ging heel goed! 1x eruit gevallen maar sliep erdoorheen dus zonder gedoe teruggelegd. Cold turkey werkt bij haar altijd het best, weet ze meteen waar ze aan toe is, anders raakt ze wat van slag. Geen idee of ze elke nacht door zal slapen deze week maar dat moeten we maar ondervinden. Vooralsnog ging het top. Heb wel alle stopcontacten afgeplakt met beschermers en deur gewoon dicht.

2 jaar geleden

En je merkt het snel genoeg aan je kindje of ze er aan toe zijn denk ik hoor. Ze zeggen t, of ze willen alleen in t grote bed van mama en papa slapen, slapen onrustig of klimmen eruit 😅 (dat laatste was bij mij het geval) Lees online ook dat je ze de keuze kan laten als jij de stap zou willen zetten maar je niet goed weet wat zij willen. Peuterbed in de slaapkamer erbij zetten en dan kunnen ze zelf kiezen waar ze in willen slapen. Dit is een wat langzamere introductie manier maar er is ' no right or wrong'. Iedereen pakt t anders aan en dat is helemaal oke 😁

2 jaar geleden

https://snugglesanddreams.com/peuters-kleuters/overgang-ledikant-naar-groot-bed/ Misschien heb je hier wat aan? ☺️

2 jaar geleden

Bij onze oudste zoon hebben we gewacht tot hij 3 was. Ik heb op verschillende plekken gelezen vooral niet te vroeg over te stappen! Hebben met hem het bed uitgezocht en daarna in elkaar gezet. Ook dekbedovertrek heeft hij zelf gekozen. Toen heeft het een weekje op de kamer gestaan, naast ledikant en kon hij kiezen waarin hij wilde gaan slapen. De overstap ging geleidelijk en lieten hem eerst nog in slaapzak in bed liggen. Daarna wilde hij zelf pyjama en dekbed. Met onze jongste zoon, 19 mei 2 geworden, gaan we het ook zo proberen. Mijn advies; vooral niet te vroeg!

2 jaar geleden

Reactie op Jannekedekort

Bij onze oudste zoon hebben we gewacht tot hij 3 was. Ik heb op verschillen ...
Mijn dochter ook 19 mei, wat leuk! Als ik vragen mag, wat zijn de gevolgen van 'te vroeg' over stappen? Heb dat zelf niet echt ergens gelezen maar ben ik wel benieuwd naar!

2 jaar geleden

https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/wanneer-gebruik-je-een-peuterbed/

2 jaar geleden

Reactie op Gabmei2020

Mijn dochter ook 19 mei, wat leuk! Als ik vragen mag, wat zijn de gevolgen ...
Onderstaande link had ik veel aan. Onze oudste sliep toen ook gewoon nog zo goed in ledikant dat we de noodzaak ook niet zagen.

2 jaar geleden

Reactie op Jannekedekort

Onderstaande link had ik veel aan. Onze oudste sliep toen ook gewoon nog zo ...
Ahh heb t even gelezen. Snap de punten wel hoor, het is natuurlijk voor ieder kindje anders. Mijn dochter begon met klimmen uit haar ledikant, wat natuurlijk gevaarlijk is aangezien dat van best een hoogte is als ze vallen. En ze snapt nu al dat ze er zelf in en uit kan. Ze gaat er ook zelf in en klimt er niet uit als ik haar kamer verlaat (waarbij ze in een ledikant opstond en begon met huilen). Heb een peuterbed van petite amelie en daar zijn de zijkanten relatief hoog en bij de opening ligt er een dekbed / babynestje op de grond zodat als ze valt, ze daarop terecht komt. (Dat gebeurde dus gisteren en ze sliep er doorheen). Bij onze dochter was het door het klimmen dus meer noodzaak om gevaarlijke situaties te vermijden.. ikzelf had haar nog wel langer in een ledikant willen houden hoor 🤭 maar hé dit is dan ook pas de 2e nacht en ze zit aan t einde van een slaapregressie dus we gaan het meemaken 🥲

2 jaar geleden

Reactie op Jannekedekort

Bij onze oudste zoon hebben we gewacht tot hij 3 was. Ik heb op verschillen ...
Ben het hier helemaal mee eens en zo hebben wij het ook aangepakt bij onze oudste en zelfde leeftijd. Ook na het lezen van dus de blog van snuggles and dreams en slaap tips voor baby’s. Bij Hanna net 2 geworden, pakken we het ook weer zo aan!

2 jaar geleden

Ik ben 6 juni bevallen van onze 2e en op 8 juni kwam het bed binnen. Dit terwijl deze al 10 weken eerder binnen zou komen. Zat dikke vertraging op 😅 Mijn vriend heeft m gewoon in elkaar gezet en elke dag mocht ze er even spelen. Ze is ook naar een andere kamer gegaan. Sinds vorige week hebben we haar daar voor het eerst laten slapen tijdens het middagslaapje en het ging gelijk goed. Paar keer keuze gegeven of ze in het ‘nieuwe bed’ of het ‘kleine bed’ wil, maar in het ledikantje wil ze niet meer liggen. Wij hebben de Vipack Kiddy en daar is ze ook nog niet zelf uit gegaan/gevallen. Ze ligt nog wel in de slaapzak.