24 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ons zoontje al vanaf 2 maanden oud in zijn eigen kamertje liggen🙈 Dit kwam ook vooral omdat hij nooit in zijn wiegje heeft willen slapen en de eerste 2 maanden tussen ons in heeft gelegen. Daarna een keer geprobeerd in ledikantje te laten slapen en sindsdien niets anders meer gedaan😊

3 jaar geleden

Onze dame ligt ook al vanaf 2 maanden in der eigen kamertje. Dit omdat ze (net als der mama) een hele lichte slaper is en echt van elk geluidje wakker werd.

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 10 maanden ligt ook nog bij ons op de kamer. Zo fijn met de nachtvoedingen! Zo lang hij s nachts nog komt drinken blijft hij gezellig bij ons in de slaapkamer slapen.

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt bij me in bed, volgens de richtlijnen van veilig samen slapen. Met de borstvoeding is dit heel makkelijk. Ik slaap gewoon verder terwijl ze ligt te drinken. Ik heb heel veel gelezen over het samen slapen en uit onderzoek komt zeker niet uit dat kinderen die lang bij hun ouders hebben geslapen later problemen met slapen of gedragsproblemen zouden hebben. Integendeel zelfs. Als je dat gerust mag stellen. Voor mij is 9 maanden nog heel jong om alleen te slapen. Ieder zijn mening hierover, maar ik zou me niet ongerust maken als ik jou was en kiezen voor het comfort van jouw en je kindje.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje sliep vanaf 5,5 maand alleen op haar kamertje. Mocht van mij wel iets eerder. Maar vaders had er een beetje moeite mee

3 jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt ook nog bij ons op de kamer, vooral omdat ze ook vaak wakker wordt in de nacht. Zolang ze niet doorslaapt, slaapt ze bij ons op de kamer. Lijkt mij geen probleem, uiteindelijk worden kindjes alles wel gewoon.

3 jaar geleden

Onze zoon heeft vanaf dag 1 op zijn eigen kamer in zijn eigen bedje geslapen (onze kamer is te klein voor een ledikant of wiegje in onze kamer). Meneer slaapt al door vanaf 9 weken oud. Dus doe wat jij fijn vindt en wat goed voor je voelt.

3 jaar geleden

Onze meisje was 2 maanden oud toen zij was begonnen met slapen in eigen kamer. Vanaf begin was prima.

3 jaar geleden

Hier ook nog lekker bij mij. Ik heb een ledikant tegen het bed staan. Dat tegen het bed staat is open fast het een soort extra groot bed is. Mijn dochter slaapt heel slecht dus zie mezelf niet steeds heen en weer gaan. Zolang ze me in de nacht nodig heeft houd ik haar bij me. Meestal slaapt ze trouwens toch bij mij in bed 🤣🤣 Door ongevraagd advies om my heen twijfel ik ook wel eens, maar als ik dan denk aan dat mijn dochter in een andere kamer moet slapen terwijl ze me nodig heeft, dan ben ik zeker!! Volg je kindje en daarbij je mama hart!, 💖

3 jaar geleden

Ik slaap ook nog steeds samen met mijn dochter van 10 maanden, vind het heerlijk. Er zijn verschillende onderzoeken waaruit blijkt dat kindjes die samen slapen met de ouders op latere leeftijd minder snel bang zijn in het donker bijvoorbeeld en zekerder zijn van zichzelf. Maar dit is natuurlijk voor elke ouder en kind anders. Sommige houden elkaar juist wakker en dat is voor niemand handig haha. Zou doen waar jij je lekker bij voelt. 🤗

3 jaar geleden

Vanaf 3 maanden slaapt ze op haar eigen kamer. Wij werden beide veel wakker van haar, door de geluidjes die ze maakte. Vanaf dat ze op haar eigen kamer sliep, ging ze ook de nachten doorslapen.

3 jaar geleden

Zo lang mijn dochtertje ‘s avonds en ‘s nachts nog meerdere keren de borst wil, laat ik haar nog lekker op onze kamer. Geef de voedingen toch liever vanuit bed, zeker nu het in de nachten nog flink afkoelt. De oudste hebben we wel met 7 maanden op zijn eigen kamer laten slapen. Die kwam toen nog 1x per nacht, de jongste meestal vaker. Verschil met de oudste is ook het seizoen. Hij is van oktober, dus in mei over gegaan naar zijn eigen kamer. Toen vond ik even in de stoel op zijn kamer niet erg. Maar nu toch echt liever op bed. Ik zou je geen zorgen maken over het te laat zijn. Het is misschien wel even wennen straks, zowel voor hem als voor jullie. Maar als jullie een moment kiezen dat jullie er beide klaar voor zijn, dan komt het helemaal goed!

3 jaar geleden

Wij slapen ook nog samen. Ons meisje slaapt nog in de co sleeper op onze kamer. Ze wordt meerdere keren per nacht nog wakker. We hebben het wel eems een paar nachten in haar eigen ledikant geprobeerd (waar ze overdag altijd in slaapt) maar dat liep uit op slapeloze nachten voor iedereen. En stiekem vind ik het toch ook wel heel fijn 😊

3 jaar geleden

Ik wou mijn dochter met 6 maanden onze slaapkamer uit en haar eigen kamer in. Nu met 10 maanden slaapt ze nog steeds bij ons. Mijn man zijn familie is bij ons inkomen wonen door omstandigheden en nu heeft ze geen eigen kamer meer.... We zijn nu ook zwanger van de 2e dus heb mijn man gezegd dat zijn familie er echt uit moet binnenkort want ik kan echt niet met 2 babies op de slaapkamer slapen die elkaar constant wakker maken... 🙃😅 en ben bang als we te lang wachten met mijn dochter ze straks onze slaapkamer noet uit wilt..

3 jaar geleden

Onze kleine slaapt vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje ! Iedereen moet dat doen wat het prettigste voelt.

3 jaar geleden

Ons meisje slaapt ook nog bij ons in de kamer. Wel vanaf 5 mnd in haar eigen ledikant aan het andere einde vd kamer.

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van 10 maanden slaapt ook nog bij ons.. je twijfels zijn herkenbaar, ik dacht laatst ook ik moet zorgen dat we straks niet te laat zijn met rooming out, maar zo lang ze nog terwijl wij slapen aan de borst drinkt en het zo goed voelt houden we het zo denk ik ;)

3 jaar geleden

Mijn oom zei tegen zijn zoontje van 3 (hij sliep bij hen in bed) "Nu wil ik mama weer alleen in bed". Het zoontje zei "Oké, Maar als ik later groot ben dan mag ik weer bij jullie in bed, he". "Prima jongen, dan mag jij bij ons in bed." 😉

3 jaar geleden

De beste leeftijd is die waar jullie en julloe kind zich goed bij voelen. 1e dochter heeft tot 2 jaar bij ons geslapen. En slaapt sinds de geboorte van haar zusje bij haar papa in bed en ik slaap.samen met zusje in een bed.

3 jaar geleden

Ik geef geen borst meer, dus misschien makkelijk praten. Tegen ons werd gezegd dat je het beste met 6 maanden de overstap naar het eigen kamertje kunt gaan doen. Dan is die eerste periode waarin ze het gevoel van veiligheid nog vaak bevestigd willen voelen een soort van voorbij en zijn ze al wat zelfstandiger. Nu hebben wij ook geluk gehad dat de overstap heel soepel ging op dag 1 van haar zevende maand. Het deed wel een beetje pijn. Weer een besef dat de tijd zo snel gaat. :)