12 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat je dit vanaf 1j kan doen

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ik denk dat je dit vanaf 1j kan doen
Dat zou ik inderdaad ook zeggen. Vanaf een jaar kun je koemelk gaan geven. Ik merkte bij mijn oudste sowieso dat hij uit zichzelf al terug ging naar steeds minder voedingen rond die leeftijd. Heb hem gewoon gevolgd, dat was voor ons het prettigste en makkelijkste.

3 jaar geleden

Onze dochter is 8,5 maand en drinkt nu zo goed water/thee dat we de middag fles die ze anders na het broodje kreeg hebben laten vallen. Ze krijgt nu 2x 180cc fles en 1x 150cc fles en dan bij het broodje (1,5) nog een beker water/thee

3 jaar geleden

Bij mijn oudste twee vanaf een jaar geen opvolg melk/bv en ook geen gewone melk in de fles dat hoefde ze niet. Ze lijken prima gezond. Denk nu wel eens misschien was het een beetje vroeg, maar ze wilden toen ook echt geen fles meer

3 jaar geleden

Vanaf 1 jaar kan je indien je dit wilt over gaan op ander drinken. Bijvoorbeeld koemelk.

VRIEND

3 jaar geleden

Toevallig vandaag met het CB gebeld omdat ons zoontje van 9 maand bijna geen melk meer wil.. we gaven eerst 3 flessen maar 2 was ook goed als hij zelf aangeeft niet meer te willen. Als je zoontje gewoon melk wil lekker blijven geven :) vanaf een jaar hoeft het idd niet meer maar mag uiteraard wel!

3 jaar geleden

Kunstvoeding is inderdaad na 12 mnd niet meer nodig, daarna kun je overstappen op 'gewone' melk. Bv kun je uiteraard zo lang blijven geven als je zelf wil. Er wordt wel aanbevolen om tot volgens mij 4 jaar nog 300ml melk/zuivel per dag aan te bieden.

3 jaar geleden

Reactie op lswm

Bij mijn oudste twee vanaf een jaar geen opvolg melk/bv en ook geen gewone ...
Hoeft ook niet per se uit de fles. Volgens is het juist goed om na 12 mnd de fles af te bouwen en uit een beker te laten drinken. Kan me wel goed voorstellen dat kindjes het gek vinden om ineens iets anders uit hun gewende flesje te krijgen. Zijn ook een beetje gewoontediertjes :-)

3 jaar geleden

Reactie op MK-89

Onze dochter is 8,5 maand en drinkt nu zo goed water/thee dat we de middag ...
Welke thee moeder

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Welke thee moeder
Van alles wat ik in huis heb (groene thee, rooibos thee) doe het alleen maar echt paar keer dippen, dus hele slappe thee

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Hoeft ook niet per se uit de fles. Volgens is het juist goed om na 12 mnd d ...
Ja denk dat ik een beetje onderschatte hoe groot het smaak verschil tussen opvolg melk en gewone melk is. Fles hoeft dan ook niet meer maar het is stiekem ook wel een heel fijn momentje zo savonds. Maar inderdaad wel 300 ml zuivel, maar dat kan ook yoghurt zijn.

3 jaar geleden

Onder de.2.jaar eigenlijk.niet. en tot.7 jaar.hebben kinderen melk.nodig.