44 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter zit al een tijdje in een autostoel, echt een aanrader, dat gezeul met die maxi cosi was ik zo zat. Ik heb een autostoeltje gekocht van 0 tot 4 jaar.

3 jaar geleden

Ja ik heb dezelfde struggle hier! Mijn zoontje is van 8 mei en een vrij flinke baby. Zeker ook nu met de dikke winterkledij is het niet evident. Goed om weten dat mss een overgang naar een autostoeltje te overwegen valt. Ik dacht dat dit pas kon vanaf 18m ofzo.

3 jaar geleden

Ik lees mee, hier hetzelfde "probleem"

3 jaar geleden

Welk autostoeltje raden jullie aan?

3 jaar geleden

Wij hebben nu sinds een maand een autostoel van 0-36 kilo de lorelli hele fijne stoel en ze gaat er met plezier in zitten. Ik zal zo een linkje erbij voegen

3 jaar geleden

https://www.mamaloesbabysjop.nl/lorelli-aviator-black-light-grey-0-36-kg-sps-isofix-360-autostoel-1007130-1901?sqr=Lorelli%20autostoel& Wij hebben deze

VRIEND

3 jaar geleden

Baby.s mogen in een auto stoel zo dra ze met hum hooft boven de maxicosi komt waar hun hooft tegen aan zit dus aan de bovenkant.

3 jaar geleden

Reactie op cinthia

Baby.s mogen in een auto stoel zo dra ze met hum hooft boven de maxicosi ko ...
Ja precies, wilde ik ook zeggen!

3 jaar geleden

Reactie op cinthia

Baby.s mogen in een auto stoel zo dra ze met hum hooft boven de maxicosi ko ...
Het mag ook wel eerder, alleen in dat geval moeten ze in de auto stoel.

3 jaar geleden

Wij hebben onze zoon van 15 mei ook in de vervolg stoel. Dit mag vanaf 9 kilo. Veel fijner dan de maxi cosi

3 jaar geleden

Mijn dochter wil er ook niet in, net als oudste is het drama. Gelijk met kont omhoog en eruit wurmen. Alleen zolang ze nog niet met het hoofd erboven uit steken adviseren ze de maxi cosi. Toen we uiteindelijk met de oudste overgingen naar een auto stoel was het nog steeds drama om erin te zetten. #karakter

3 jaar geleden

Zoals ze zeggen: “elke stap in de autostoelen is een stap achteruit ik veiligheid” maar soms een grote stap voorwaarts in gemak en plezier voor het kindje. Het mag vanaf 9 kg en 9 maanden, het moet als het hoofdje boven de maxi cosi uitkomt.

3 jaar geleden

Ik vond zelf de maxi cosi te zwaar worden.. heb nu ook een 360 draaistoel van Cybex, super fijn.. volgens mij kunnen alle draaistoelen ook in een ligstand en achteruit. Het is even een investering maar wel voor de komende jaren, dus dan valt het ook wel weer mee

3 jaar geleden

Ons dochtertje is ook van 16 mei en ik merkte vanochtend ook dat ze steeds rechtop ging zitten. Ik ga dus ook eens kijken voor een volgende stoel!

3 jaar geleden

Mijn zoontje ging vanaf 7 maanden ongeveer al in een autostoeltje en hij is van 17 mei, hij heeft lange benen dus maxi cosi ging niet meer in de auto

3 jaar geleden

Bij mijn man in de auto gebruiken wij nog de maxi cosi, maar sinds december gebruiken wij dit draaibare autostoeltje bij mij in de auto. Met mijn auto rijden we voornamelijk korte afstanden. https://www.babypark.nl/kidsriver-silas-i-size-autostoeltje.html?color=31 Zodra ze niet meer in de maxi cosi past, kopen we ook een draaibare autostoel voor mij mijn man in de auto. Maar dan wel 1 met een hoger veiligheidskeurmerk, omdat we daar ook langere afstanden mee rijden (vakantie Kroatië e.d.) Ik weet dat er op de korte afstanden net zo goed (zware) ongelukken kunnen gebeuren, maar 2 autostoeltjes van €350 per stuk gaat te gek voor ons 😉 En de winkelmedewerker adviseerde deze stoel boven een niet-draaibare stoel.

3 jaar geleden

Onze zoon was ook al uit de maxi cosi gegroeid en zit nu in het autostoeltje, een stuk aangenamer dan inderdaad dat gezeul met de maxi cosi. En de beentjes staken er ook al uit dus ook niet echt veilig meer

3 jaar geleden

Reactie op vmschr

Bij mijn man in de auto gebruiken wij nog de maxi cosi, maar sinds december ...
Wij overwegen ook om deze te kopen. Hoe weet jij het keurmerk van deze?

3 jaar geleden

Ik had haar al met 6 maanden uit de maxicosi, werd helemaal gek van dat zware ding!

3 jaar geleden

Ons zoontje van 8.5 maand zit ook al een tijdje in de autostoel. Veel autostoelen kun je een beetje schuin zetten. Zo zijn we ermee begonnen. Ideaal!