44 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een vaste joie 360* autostoel met stoelverkleiner voor een baby. Deze is ook kantelbaar. Het is een stoel die bij de Consumentenbond als beste uit de test kwam. Kostbaar, dus op MP een tweedehandse gekocht. Ik was ook klaar met dat loeizware ding.

3 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Wij overwegen ook om deze te kopen. Hoe weet jij het keurmerk van deze?
wij zijn geïnformeerd in de winkel. Ze omschreef de categorieën als ‘goed, beter en best’. Geen enkel autostoeltje is slecht, anders mocht het natuurlijk niet verkocht worden.

3 jaar geleden

Ik lees een paar keer 'gezeul, veel te zwaar' etc... Maar dat lijkt me niet echt een goede reden. Als je niet willen tillen met de Maxi-Cosi laat je hem toch gewoon in de auto staan? Net als het vervolgstoeltje ;-) Bij ons zoontje voorspel ik hetzelfde 'probleem' als bij onze oudste. We lopen er dan tegenaan dat hij met de schouders klem komt te zitten en echt niet meer lekker zit. Dan zullen we doorschuiven. Tot nu toe zeurt ie niet dus loopt het nog los :-) Ik ken kindjes die tot bijna 1,5 jaar in de Maxi-Cosi zaten. Ligt heel erg aan het model. En ook aan het model van je kindje :-)

3 jaar geleden

Hier zitten ze ook al beide in de auto stoel van hun 6-7maand. En doen ze heel goed

3 jaar geleden

Volgens mij kun je op internet gewoon richtlijnen vinden mbt tot autostoelen. Ik verbaas mij hier over de reacties dat een maxi cosi zwaar is en gesjouw etc.. Het gaat om de veiligheid van je baby in het verkeer, dan kun je toch niet lopen klagen over zulke zaken?

3 jaar geleden

https://babyopkomst.nl/autostoeltjes/ Misschien schept dit artikel wat duidelijkheid. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je goed laat informeren door iemand die er verstand van heeft.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Ik lees een paar keer 'gezeul, veel te zwaar' etc... Maar dat lijkt me niet ...
Met een driedeurs auto vond ik het niet te doen om jezelf een auto in te wurmen met je baby in je armen. Dus nee, dan had ik haar liever veilig vast in de maxicosi. En dat ding werd idd enorm zwaar en vervelend. Die autostoelen zijn ook geschikt vanaf geboorte. Ik was/ben er heel blij mee. Je gewoon dat moet doen wat voor jou praktisch is.

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Met een driedeurs auto vond ik het niet te doen om jezelf een auto in te wu ...
Ik laat me ook niet uit over geschiktheid van verschillende stoeltjes voor welke leeftijden. Daar hebben andere mensen genoeg/wel verstand van. Alleen dat je de Maxi-Cosi ook prima in de auto kunt laten, dan hoef je niet met dat ding inclusief kind te sjouwen. Dus dat dit niet een reden hoeft te zijn om over te stappen...

3 jaar geleden

Wij hebben deze, nu al derde kindje dat er gebruik van maakt. Zeker de investering waard dus! Draaifunctie is zeker aan te bevelen als je vaak strak parkeert en je lang bent zoals wij; het is zoveel minder gewurm! Ook voor achteruit rijden eerste tijd is dit makkelijk. Deze gebruikten we vanaf 6 maanden tot een jaar of 2,5. Zeker niet tot 4 jaar, daar zijn mijn kinderen echt te groot voor. Maar voor die twee jaar per kind een super fijne stoel! https://www.babypark.nl/maxi-cosi-axissfix-autostoeltje.html

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Ik laat me ook niet uit over geschiktheid van verschillende stoeltjes voor ...
Dat gaat dus niet in een driedeursauto 😉 maar dat heb je blijkbaar niet zelf ervaren. Ik wel en dat was zeker de reden om over te stappen.

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Dat gaat dus niet in een driedeursauto 😉 maar dat heb je blijkbaar niet ze ...
Ben met onze oudste twee keer op pad geweest met een driedeurse auto en vond het verschrikkelijk, haha. Dus sowieso petje of voor jullie! ;-) Maar is ook maar net wat je gewend bent misschien. Maar goed, ik zie het verschil verder niet, misschien ligt het aan mij. Denk dat we er met zijn tweeën niet komen in ieder geval ;-) Als de kleintjes maar veilig zitten!

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Ben met onze oudste twee keer op pad geweest met een driedeurse auto en von ...
Als ik de maxicosi laat zitten, dan moet ik zo enorm bukken en mezelf door die auto wurmen. Met een baby in m'n armen en nog kans dat ik struikel ook. Dus dat was voor mama niet te doen, en voor de baby onveilig. Die draaibare normale stoel werkt daarom super! En ondertussen een vijfdeurs aangeschaft haha. Maar inderdaad, uiteindelijk bedoelen we allebei te zeggen als de kleintjes maar veilig zitten 😀

3 jaar geleden

Reactie op Noekie

Volgens mij kun je op internet gewoon richtlijnen vinden mbt tot autostoele ...
Maar waarom niet? Een vervolgstoel of 0/1/2 stoel kan toch net zo veilig zijn als een maxi cosi?

3 jaar geleden

Ik denk er ook aan om over te gaan naar een autostoel. Maar nadeel vind ik wel dat we voortaan dan wel de hele kinderwagen moeten meenemen als we ergens heen gingen. Vond het met de maxi cosi wel makkelijk zo hup op de frame, met een autostoel gaat dat jammer genoeg niet

3 jaar geleden

Reactie op lentje

Ik denk er ook aan om over te gaan naar een autostoel. Maar nadeel vind ik ...
Als we ergens heen gaan*

VRIEND

3 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi coral en daar kunnen ze maar tot 75 cm in. Mijn zoontje is niet zo fors maar wilde ook niet meer in de maxicosi. Wij vervoeren ons zoontje nu achterwaarts (tot minimaal 15 maanden) in de joie I spin 360. Aanrader! Stoel is al vanaf de geboorte te gebruiken (hebben wij dus niet gedaan) dus er zitten veel verkleinkussentjes bij. Mijn zoontje is er heel goed in.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op lentje

Ik denk er ook aan om over te gaan naar een autostoel. Maar nadeel vind ik ...
Je zou een buggy eventueel kunnen overwegen? Dat overwegen wij ook om deze reden!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Wij hebben de maxi cosi coral en daar kunnen ze maar tot 75 cm in. Mijn zoo ...
Zit er heel goed in dus 😆

3 jaar geleden

Reactie op cinthia

Baby.s mogen in een auto stoel zo dra ze met hum hooft boven de maxicosi ko ...
Het is juist andersom. Ze moeten eruit als ze met hun hoofd er boven uit komen. Er zijn verschijnende autostoeltjes die al vanaf heel klein kunnen. Ik gebruik hem nu denk ik 2 maanden. Ben erg blij dat ik over ben gegaan. Vooral omdat de kinderstoel bij kan draaien om de kleine in en uit te halen. En gewoon niet meer te tillen met maxicosi en al🤣🤣🤣

3 jaar geleden

Wij al rond de 6/7 maanden. Wij hebben een hele lange baby. En boven de 9 kg mag hij ook voorwaarts. Die van vindt in de auto zitten nu veel gezelliger iig😀