14 Reacties

3 jaar geleden

Wij geven een fruithap, vaak een mix van een halve appel, halve peer en wat mango. We geven tussendoor een crackertje of broodkorstje. Savonds geven we zoete aardappel met groenten (brocolli, sperziebonen , bloemkool, wortel, aspergetips, spruitjes..) en soms kip. Soms als we vis hebben geven we hem hier wat van. Tussendoor ook maisfingers. En jij?

3 jaar geleden

Hier bij het wakker worden borstvoeding, dan ergens in de ochtend fruit, om 12uur en boterham en in de avond meestal gewoon wat wij eten. Tussendoor voor de slaapjes nog wat bv 😉

3 jaar geleden

Jaxon wil eigenlijk vanaf 6 maanden al geen flesvoeding meer al neemt hij de laatste tijd smorgens wel weer een flesje. Hier gaat het ongeveer zo: 6.30 uur flesvoeding (150cc) 7.30 uur halve boterham met smeerbaar beleg (smeerworst/kaas of Jam) +50cc water 9.30 uur fruit met koek. Meestal peer of banaan met een liga erdoor. Dan slapen 12:30 uur 1 tot 1.5 boterham met smeerkaas/worst/jam soms een beetje vruchtenhagelslag. 14:30 uur babykoekje of maisvingers 100cc drinken (soms optimel, soms yoghidrink zonder suiker, soms diksap) Dan slapen 17:00/17:30 uur een potje olvarit of zelfgemaakte maaltijd zonder zout. (1 aardappel/4-5 wortels/1 stukje vis ongeveer, en bij pasta 3 eetlepels pasta en dan saus naar wens.. let wel op zout gebruik) Soms lukt het dan om voor het slapen nog een beetje flesvoeding te drinken maar meestal blijft het bij een slokje limonade of water

3 jaar geleden

Reactie op Brenda83

Jaxon wil eigenlijk vanaf 6 maanden al geen flesvoeding meer al neemt hij d ...
Zowiezo geven we drinken tussendoor als we denken dat hij dorst heeft. Hij drinkt zeker wel 600/700cc per dag

3 jaar geleden

7u fles 9u fruit (vanalles, peer, kiwi, banaan, avocado erbij soms hiervan maak ik een wat grover prakje) Slaapje 12u boterham + fles (Of als hij vroeg wakker wordt al eerder een fles en daarna pas brood tijdens de lunch) Slaapje 15.30 yoghurt en nog iets van een maisvinger of stukje volkoren cracotte 17.30-18u avond eten 19u papfles

3 jaar geleden

Boterham, fruit (stukken) en mee van tafel (ongekruid weliswaar) en zo maispuffs

3 jaar geleden

Reactie op Brenda83

Jaxon wil eigenlijk vanaf 6 maanden al geen flesvoeding meer al neemt hij d ...
Weet niet of je dit.weet maar smeerkaas raden ze af onder de a jaar omdat daar heel veel zout in zit wat niet zo goed is voor de niertjes van babys beter alternatief is philadelohia kaas natuur

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Weet niet of je dit.weet maar smeerkaas raden ze af onder de a jaar omdat d ...
Ik gebruik zowiezo de kids smeerkaas en max 1x per week

3 jaar geleden

7 uur halve boterham met zuivelspread of kipfilet en 150 cc fles 9.15 stukjes fruit van manderijn tot peer met een vorkje en lauwe thee zonder cafeïne 11.45 1 boterham hartig en een halve met 100%pindakaas of appel peren stroop van zonnatura en water 13.45 150 cc fles 15.45 100 ml yoghurt en water en als die nog trek heeft cracotte of maisfinger Of soms bananenbrood wat ik zelf maak en invries, 17.30 eet hij met ons mee of een zelf gemaakt hapje met groente rijst/pasta of aardappel met kip/gehakt/ei of vis 19.00 150 cc fles

3 jaar geleden

Ontbijt: bekertje water, brood met beleg, of yoghurt met papgranen en een beetje fruit (Rapley methode) Tussendoortje: rest vh ontbijt als het niet op is gegaan of fruit. Bekertje water of thee Lunch: bekertje water, brood met beleg of yoghurt met papgranen. Tussendoortje: stukjes tomaat, avocado of nog het fruit vh vorige tussendoortje. Avond eten: 3 soorten groenten, pasta of rijst en ei, vlees of vis. Ook via de Rapley methode. .. aardappel krijg ik er niet in🤷 Naast de vv krijgt mijn dochter ook nog 2 a 3 keer bv overdag bij ieder dutje en voordat ze de nacht in gaat.

3 jaar geleden

Volledig met de pot mee sinds zes maanden, drinkt ook nog maar twee bekertjes opvolg melk op een dag. Ontbijt 1of 2 sneetjes brood (ze heeft het liefst volvolkoren) Met boter en beleg (banaan/pindakaas/kipfilet/avocado of whatever dat in huis is) Met een bekertje melk Tussendoortje 1/2 stukken fruit in blokjes En een bekertje drinken Lunch hetzelfde als ontbijt met een bekertje water/diksap/rooibosthee of zelfgeperste jus met water aangelengd Tussendoortje heel wisselend, soms wat komkommers of tomaatjes, soms een babykoekje of maisstick of yoghurt Avondeten hetzelfde als wij eten, ik kookte sowieso al zoutloos, vandaag was het stamppot van zoete aardappel met sperziebonen en entrecote(voor haar wel een doorgebroken stukje) Ze lust eigenlijk alles, met pureren of prakken ben ik met zes maanden al gestopt en hier drinkt ze ook altijd nog wat bij Voor het slapen gaan drinkt ze nog een bekertje melk Wij hebben een hele gemakkelijke eter die alles lust, van de meest exotische stukken fruit tot asperges met ham, het gaat er allemaal in. Wij eten ook altijd gezellig samen alle momenten.

3 jaar geleden

Ontbijt granenpap uit een fles, dan fruithap (banaan, manderijn, peer of een potje met fruit) smiddags 2 boterhammen met bijv. Jam/pindakaas/appelstroop of ei of farmersalade. Smiddags na het slaapje een fles en later maisfingers of een klein eierkoekje of nog een manderijn ofzo. Dan avondeten. Met de pot mee of een potje voor 12m(is grover) en voor het slapen een flesje 🍼 😄

3 jaar geleden

7 uur Fles 9 uur Ontbijt: broodje pindakaas of gebakken ei met brood of wit brood met avocado 11.30 uur Bij wakker worden weer een fles 13 uur Fruit (2 of 3 soorten) met babykoekje doorheen. 15 uur Fles 17uur Groente (3 soorten) daarnaast Rijst, pasta of aardappels en daarnaast nog vlees. 19 uur fles en slapen Tussendoor krijgt Yavuz van mij maisstick of vla van Naturnes

3 jaar geleden

Sochtends fruit, tussen de middag een boterham, na zijn 2e slaapje een cracker, groentechippies of gepofte spelt, rond 6 uur zn groentehap