14 Reacties

5 jaar geleden

Hier in de winter romper, pyjama lange mouw en broekje en slaapzak lange mouw. Hangt ook wel echt van de temperatuur in de kamer af hoor. Hier altijd raam op een kiertje voor frisse lucht!

5 jaar geleden

Ik ga ze wel met lange mouwen aanschaffen want mijn dochtertje slaapt net als jouw zoontje (op je foto te zien) met haar armpjes naast haar hoofdje. Zodat ze toch overal goed warm blijft

5 jaar geleden

Wij inderdaad ook lange mouwen. Wat we eronder doen hangt af van de temperatuur. In eerste instantie alleen een romper en daarna gewoon een complete set kleertjes. Ik heb nu warme slaapzakken van lodger waar de mouwen afkunnen. Daar begin ik straks mee en dan wel met kleren met lange mouwen denk ik. Wij gebruiken er trouwens geen deken bij. Als je dat wel hebt hebben ze natuurlijk minder nodig qua kleertjes.

5 jaar geleden

Ik vond bij mijn dochter de slaapzakken met mouwen nooit zo lekker omdat het wat strak zat dus ik heb ze nu zonder mouwen en dan een pyjama eronder

5 jaar geleden

Wat snachts nodig is hangt ook best wel van je huis af, een super geïsoleerd nieuwbouwhuis of een oud huis maakt nogal uit. Maar mijn kindjes liggen altijd met de armen boven het laken, dan is eentje met lange mouwen wel handig en dan hangt het verder af van hoe koud het is

5 jaar geleden

Lodger en jollein hebben heerlijke warme slaapzakken. Doe er vaak alleen een rompertje onder en nieteens een deken in het begin

VRIEND

5 jaar geleden

Het is sowieso handig te checken welke TOG waarde je slaapzak heeft . In de winter moet deze hoger zijn. https://www.stephanie.world/blog/TOG Staan wat handige tips...

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op GWE

Het is sowieso handig te checken welke TOG waarde je slaapzak heeft . In de ...
Hij heb wel een slaapzak met korte mouwen van tog waarde 2,5 is dat ook goed ?

VRIEND

5 jaar geleden

Ik ga ze wel met lange mouwen aanschaffen want mijn dochtertje slaapt net a ...
Jep hier ook mij zoontje slaap ook met zijn armpjes naast zijn hoofdje Zag net dat ik een slaapzak heb met geen mauwen er aan van 2.5 en die voelt aan de binnenkant ook wat warmer aan Die heb ik vannacht ook bij hem aan gedaan en dan met lange mouwen romper

5 jaar geleden

Reactie op GWE

Het is sowieso handig te checken welke TOG waarde je slaapzak heeft . In de ...
Gaan dit soort lijstjes er nu altijd vanuit dat je geen lakentje/dekentje er nog bij gebruikt? Slaapzak is toch in plaats van een dekentje of wordt het ook samen gebruikt?

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft een slaapzakje lange mouwen en draagt daar eigenlijk een romper lange mouwen onder. Nu ligt ze te slapen in een romper korte mouwen, boxpakje en slaapzakje lange mouwen. Dit omdat de slaapzak eigenlijk een zomerslaapzak is met TOG waarde 0,5. In haar kamer is het meestal tussen de 21/22 graden.

5 jaar geleden

Voor onze dochter (bijna3 jaar) hebben we alleen maar zomerslaapzakken gehad. De winterslaapzakken waren veel te warm voor haar. Onze zoon van 15 weken heeft nog nooit een slaapzak aan gehad. De zomerslaapzakken waren al te warm voor hem 😂

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Sas0520

Gaan dit soort lijstjes er nu altijd vanuit dat je geen lakentje/dekentje e ...
Volgens mij is dit zonder laken en deken. Volgens mij kan je een dekentje en een romper ook mee berekenen . Is dit wel lastiger , aangezien hier volgens mij geen tog waarde op staat . De maximale tog waarde mag totaal niet meer dan 4 zijn las ik. Dus een slaapzak van 2 tog kan je gebruiken in combi met een romper met lange mouw en een dekentje (afhankelijk van de kamertemperatuur en behoefte van baby). Bij een slaapzak met hogere tog waarde dan bijv geen deken denk ik...?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op cinthia

Hij heb wel een slaapzak met korte mouwen van tog waarde 2,5 is dat ook goe ...
Lijkt mij wel , met een romper met lange mouw en deken ..maar als het heel koud is in de winter op de slaapkamer dan vraag ik me af of het niet te koud is zonder mouwen als hij met zijn handen boven de dekens slaapt. Dan zou ik er denk ik voor kiezen om of een slaapzak met lange mouwen aan te schaffen, of een pyama over de romper heen.