59 Reacties

3 jaar geleden

Appel/peer stroop, smeerkaas, leverpastei en boter

3 jaar geleden

Sinds dat hij brood mag, pindakaas, nutella, smeerworst, jam, appelstroop

3 jaar geleden

Smeren jullie ook boter op brood? Misschien ook maar doen ben zo gewend om geen boter te smeren omdat ik dat zelf niet eet haha

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Zoë eet sochtends twee sneetjes en smiddags twee sneetjes. We beleggen elke ...
Ze raden aan om kinderen nog geen komkommer te geven, omdat ze erin kunnen stikken?

3 jaar geleden

Reactie op Karin1993

Laten jullie je kindje zelf eten? Ik doe er nu nog niets op. Als ik er bote ...
Ook dat moeten ze leren 😅

3 jaar geleden

Boter en smeersels van de kleine keuken (appel/peerstroop - rode biet/aardbei en mango/pompoen)

3 jaar geleden

Reactie op Janet19901234

Ik zou zelf de kleine keuken afraden. De hoeveelheden suiker en voedingssto ...
Met dat verschil dat er geen artificiële suikers aan toegevoegd worden. De mango pompoen spread bevat ook maar 14.5g suiker.. en de choco bevat geen palmvet.

3 jaar geleden

Zie smeerkaas en smeerworst voorbij komen maar dat wordt eigenlijk afgeraden..toch zeker onder het jaar en daarna ook maar max 1 keer per week ..smeerkaas bevat heel veel zout en smeerworst wordt van lever gemaakt en wat zit er in lever...afvalstoffen.. beide zijn voor volwassen al niet echt gezond.

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Zie smeerkaas en smeerworst voorbij komen maar dat wordt eigenlijk afgerade ...
Nouu het cb gaf gewoon aan dat ik daarmee moest beginnen 😅 zo zie je maar iedereen krijgt wat anders te horen en niemand zit daar op 1 lijn 🙃

3 jaar geleden

100% pindakaas, light smeerkaas, vegetarische leverworst,Hummus,

3 jaar geleden

Reactie op cha2020

Mag smeerworst al? Of een speciale? Wil ik idd ook eens proberen :)
Ik pak de vega smeerworst en die vind ze heel lekker

3 jaar geleden

Reactie op MamavanFrenkie

Ze raden aan om kinderen nog geen komkommer te geven, omdat ze erin kunnen ...
Nog nooit van gehoord, Ik snijd wel plakjes & die die ik in kwarten. Hier nog nooit verslikt. Maar zij krijgt sowieso geen gepureerd eten, dat s zo smakeloos Zij eet sowieso volledig met ons mee en dan gewoon klein gesneden. Als een kindje op deze leeftijd al met gemak een stukje vlees kan kauwen, zou ik me over komkommer als helemaal niet druk maken hahahaha. Je opa zonder gebit kan ook prima kauwen op z’n blote velgen waarschijnlijk, is net wat ze al gewend zijn volgens mij.

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Nog nooit van gehoord, Ik snijd wel plakjes & die die ik in kwarten. Hi ...
Jaa denk eerder wat ze gewend zijn, mijn zoontje kauwt bijna niet op eten het id soms hap slik weg. Dus ik geef wel brood/die mais chippies en daar moet dan ineens op gaan kauwen wat die soms wel doet. Hij moet het gewoon leren haha

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Nog nooit van gehoord, Ik snijd wel plakjes & die die ik in kwarten. Hi ...
Z'n blote velgen, mooie uitdrukking! 😂

3 jaar geleden

Wat is iedereen gezond bezig! Ik betrap me erop dat ik vaak iets kies wat niet blijkt te "mogen". Hier krijgt ze sowieso boterham met boter, net begonnen met jam en mager vleeswaren. En ze krijgt zo nu en dan stukje ei. Pindakaas is het enige wat ze niet lust. Ze krijgt wat we zelf ook eten.

3 jaar geleden

Reactie op Janet19901234

Ik zou zelf de kleine keuken afraden. De hoeveelheden suiker en voedingssto ...
Is ook een aflevering over op NPO3 keuringsdienst van waarde over hoe onnodig veel suiker in babykoekjes zit waaronder ook alle producten vsn de kleine keuken. Ik geef sindsdien mariakoekjes, stuk minder suiker! Even of topic....sorry

3 jaar geleden

Hier ook al best een paar maanden stroop, pindakaas, vlees en kaas op zijn brood. Eet met de pot mee, ook flink gekruid eten. Denk dat het ook wel even kijken is wat je kind aankan. Gepureerd eten wordt hier niet gegeten bijvoorbeeld. Een potje groente of fruit weigerde hij sinds klein af aan. Dus altijd alles vers 🥰

3 jaar geleden

Ja hoor! Ik maak het wel schoon achteraf :) zo gepiept! Heb een tafelkleed ...
Goed idee dat tafelkleed!

3 jaar geleden

Ik probeer een beetje bij het zoete weg te blijven. Hij is zot op een boterham met boter of zuivel spread. Af en toe een beetje pindakaas of appelstroop en we proeven wat vlees beleg, maar eigenlijk is hij het meest gelukkigst met wat boter 🤷‍♀️