18 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk bijv: Onze dochter wordt 6 uur in de ochtend wakker dan dus om 8 uur naar bed. Bij het volgende slaapje houd je 3 uur wakker tijd aan en daarna 4 uur.

3 jaar geleden

Als ze bijv 7u wakker is in de ochtend. Dan na 2u wakker naar bed. Dus 9u. Dan slapen. En dan daarna al ze wakker is bijv om 10:30. Dan na 3u wakker naar bed. Dus 13:30. En zo verder. Dan voor de nacht na 4u wakker naar bed.

3 jaar geleden

2-3-4 methode houd de wakker tijd tussen de slaapjes in. Ochtend wakker, 2 uur later slapen dan 3 uur wakker en slapen, daarna 4 uur wakker en slapen

3 jaar geleden

Dat zijn de wakkertijden tussen de slaapjes door. Dus na het opstaan in de ochtend 2 uur wakker en dan naar bed. Na je eerste slaapje 3 uur wakker en weer naar bed, en voor je de nacht in gaat 4 uur wakker. Dit schema heeft dus twee slaapjes. Je hebt ook nog 2333, als de slaapjes wat korter zijn.

3 jaar geleden

Het gaat om wakkertijd. Na wakker worden s ochtends 2 uur wakker tot volgende slaapje, dan slapen en daarna 3 uur waker, dan slapen en 4 uur wakker tot bedtijd

3 jaar geleden

Daarmee wordt de wakkertijd bedoeld. Bij mijn dochter komt dit ook redelijk overeen. Dus ochtends eerst 2 uur wakker, slapen, dan 3 uur wakker, slapen, 4 uur wakker en dan de 'grote slaap'. Komen wij goed mee uit nu, maargoed je kindje geeft dat zelf het beste aan :)

3 jaar geleden

Haha oeps, toen had je opeens tegelijkertijd allemaal vergelijkbare antwoorden!

3 jaar geleden

Haha nou het is wel duidelijk nu denk ik

3 jaar geleden

O wat grappig ik kende dit helemaal niet, maar onbewust doe ik dit, ik kijk naar mijn kind hij doet 2 slaapjes, 9.30- 11.00 en 14.00 tot 15.30 en 19.00 slaapt hij 🤣

3 jaar geleden

Ik kende dit niet, maar ons zoontje is meestal wakker tussen 7u en 10u, tussen 12u en 15u en tussen 17u en 19u. Dus dat zou dan 3-3-2 zijn. Het is bij hem in ieder geval altijd andersom dan deze methode! 🤣

3 jaar geleden

Lizz is altijd rons 07.00/07.30u wakker dan zou ze rond 09.30 terug moeten slaapt ze 1.5 u dan 3 u wakker 14 u na bed tot 15.30 u en dan 19.30 u naar slapen? Ga eens proberen of dit werkt voor haar. Ze ligt er nu meestal gemiddeld tussen 19.30 en 20.00 uur in

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Haha oeps, toen had je opeens tegelijkertijd allemaal vergelijkbare antwoor ...
Haha. En wij zijn het zelfs met elkaar eens! ;-)

3 jaar geleden

Is dit bedoeld om een ritme te ontwikkelen? Wij volgen haar nu nog een beetje, ze heeft namelijk heel goed als ze moe is en wil slapen. Wel komt ze altijd rond de 4 uur voor een fles en tussendoor plannen wij de hapjes. Meestal gaat ze daarna even naar bed.

3 jaar geleden

Ik ken dit helemaal niet, maar als ik zo lees.. mijn zoontje is meestal 07:00 wakker en brengen hem rond 08:30/09:00 weer naar bed en slaapt die soms meestal tot 09:30/10:00, dan gaat die rond 12:00/13:00 weer naar bed en dan rond 16:00 weer naar bed en na zijn laatste fles 19:00/19:30 weer naar bed

3 jaar geleden

Ik kijk ook gewoon wanneer die moe is, en aangezien we een vastritme hebben met eten, vraag ik me echt af hoe en wanneer jullie dan de hapjes geven. Mijn zoontje krijgt: 07:30 pap 09:30/10:00 fruit ligt er aan of die slaapt 11:30/12:00 brood en flesje 15:00/15:30 tussendoortje 17:00 groentenhap 19:00/19:30 laatste fles en naar bed

3 jaar geleden

Reactie op MamavanFrenkie

Ik kijk ook gewoon wanneer die moe is, en aangezien we een vastritme hebben ...
Wij hebben heel grof onderstaand schema maar is nooit zo stipt allemaal, ook afhankelijk hoe de nacht ging: 7uur fles 9uur fruit en daarna naar bed 12uur brood 14uur fles en daarna naar bed (Evt tussendoortje bij een kort slaapje) 17uur avondeten 19uur fles en daarna naar bed Dit is een mooi schema voor ons als hij twee goede slaapjes heeft. Soms slaapt hij heel kort en passen we gewoon de rest van de dag aan hoe het dan uitkomt. Soms ook een derde slaapje dan.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Wij hebben heel grof onderstaand schema maar is nooit zo stipt allemaal, oo ...
Jaa mijn zoontje heeft of 2 of 3 slaapjes dat ligt er dus aan of die om 08:30 wilt gaan slapen de ene keer wel waardoor die na 12;00 ook gelijk naar bed gaat en zn 1,5/2 uur slaapt en anders niet en gaat die dus ook later naar bed of slaapt soms helemaal niet, maar zijn eetschema is wel altijd het zelfde ene keer eerder of later

3 jaar geleden

Ik zal blij zijn al mijn zoontje 2 slaapjes deed heb deze methode geprobeerd maar helpt helaas niet. Hij slaapt 1 keer per dag van 2 tot 4 en veder niks alleen maar wakker vanaf 8uur in de ochtend