14 Reacties

3 jaar geleden

Kinderen zijn al geloot ik enorm besmettelijk twee weken voor symptomen, dus grote kans dat hij al heeft opgelopen? En je kan het maar ook gehad hebben, hoe jonger hoe minder erg over het algemeen. Hier ook al afgetikt, ze had er niet heel ver last van..

VRIEND

3 jaar geleden

Ach dat is naar! Ik zou hem gewoon brengen. Ze moeten het toch een keer doormaken. De kans is wel aanwezig dat hij het nog een keer krijgt als hij het voor 12 maanden oppikt. Bovendien is de besmettelijkheid al voordat een kindje blaasjes krijgt dus wellicht heeft hij er donderdag al aan bloot gestaan!

3 jaar geleden

De besmetting heeft dan al vorige week plaats gevonden als de waterpokken zichtbaar zijn, Hoe oud is je zoontje? Hou er ook rekening mee dat t virus er nog een aantal weken is op de opvang,

3 jaar geleden

Besmetting gebeurt idd al voor er iets zichtbaar is

3 jaar geleden

Gewoon brengen. Meestal heerst het wel een paar weken lang op de opvang. En de kinderen zijn besmettelijk of aangestoken voordat je het zelf doorhebt.

3 jaar geleden

Reactie op Chanel01

De besmetting heeft dan al vorige week plaats gevonden als de waterpokken ...
Bijna 10 maanden. Ik dacht misschien hadden de kindjes op dinsdag het nog niet vorige week 🤭 maar het gaat er toch ooit een keer van komen dus dan ga ik m gewoon brengen!

3 jaar geleden

Reactie op Denise27

Bijna 10 maanden. Ik dacht misschien hadden de kindjes op dinsdag het nog n ...
En mocht hij dan gekke bultjes krijgen, weet je in ieder geval wat het is 😉

3 jaar geleden

Als de kindjes waterpokken hebben zijn ze niet meer besmettelijk. De besmetting periode is 2 weken daarvoor

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Als de kindjes waterpokken hebben zijn ze niet meer besmettelijk. De besmet ...
Dat is niet helemaal waar. Pas als de blaasjes zijn ingedroogd is het kind niet meer besmettelijk. Het vocht uit de blaasjes is nog wel besmettelijk. En wel al een tijdje vóór de eerste blaasjes inderdaad al wel! Vandaar dat het ook in hele golven door het kdv gaat...

3 jaar geleden

Gewoon laten gaan, ons meisje had met 6 maanden al de waterpokken. Een tip voor mocht jouw kleintje het krijgen; hydrofiele washandjes vullen met wat havermoutvlokken en dicht knopen, dit in een badje doen en je zal zien dat er een soort melk vanaf komt. Dit werkt heel erg goed tegen de jeuk van de waterpokken. En zorg dat het huidje lekker zacht blijft.

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Gewoon laten gaan, ons meisje had met 6 maanden al de waterpokken. Een ti ...
Hoeveel washandjes vul je? Is 1 voldoende om in een groot (volwassen) bad te doen?

3 jaar geleden

Reactie op EmmaRietje

Hoeveel washandjes vul je? Is 1 voldoende om in een groot (volwassen) bad t ...
Ik deed een handje, maar heb een babybadje. Zou gewoon even kijken wat 1-2 handjes doet.

3 jaar geleden

Dit zijn toch geen waterpokken? Mijn huisarts beweerd van wel. Herkent iemand dit?

3 jaar geleden

Reactie op romaris

Dit zijn toch geen waterpokken? Mijn huisarts beweerd van wel. Herkent iema ...
Nee dit zijn echt geen waterpokken. Lijkt mij eerder netelroos/allergische reactie