12 Reacties

2 jaar geleden

Havermoutbadje leek onze oudste toen wel fijn te vinden. Tegen de jeuk en helpt met indrogen van de blaasjes. Je hebt ook verschillende gel/zalf tegen de jeuk, voor verkoeling. Wij hadden toen iets van dr Leenarts. Hopelijk heeft je kleine het niet al te erg te pakken! Beterschap voor jullie beiden!

2 jaar geleden

Hier hebben we ze 2 weken geleden gehad. Dochter had voornamelijk jeuk op haar hoofd en onder de luier was het vreselijk. We hadden een 'mousse' waarmee we haar meerdere leren per dag in smeerden. Daarnaast ook havervlokken badjes, schijnt het in te drogen / jeuk te verminderen. Verschilt per kind hoeveel last je er van hebt, mijn oudste zat er nog meer onder dan de jongste. Je ziet de littekentjes bij haar nog.

2 jaar geleden

Reactie op Fabii

Havermoutbadje leek onze oudste toen wel fijn te vinden. Tegen de jeuk en h ...
Inderdaad een havermoutbadje. Dagelijks heel even in badje en werkt echt vrij direct! Plus, doordat het de jeuk verminderd ook bijna geen littekens.

2 jaar geleden

Hoe werkt dat een havermoutbadje? Gewoon havermout uit de supermarkt en in een badje doen? Na het inzepen?

2 jaar geleden

Reactie op sara2020

Hoe werkt dat een havermoutbadje? Gewoon havermout uit de supermarkt en in ...
Havermoutvlokken inderdaad bij de supermarkt kopen, dit in een hydrofiele doek of washandje doen, dichtknopen en laten weken in het badje. Dan krijg je een soort melkbad en daar je kindje inzetten. Inzepen zou ik even laten, want dat kan juist de waterpokken enorm irriteren.

2 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Havermoutvlokken inderdaad bij de supermarkt kopen, dit in een hydrofiele d ...
Inzepen zou ik ook niet doen. Daarna deppen ivm wrijven. Wij hebben dat washandje ook gewoon lekker uitgeknepen over de plekjes.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft sinds maandagavond koorts. In de ochtend loopt het rustig op van 37,7 tot in de avond 38,9. Nu elke dag al. Er zijn een aantal kindjes met waterpokken geweest op de opvang. Hij heeft geen vlekjes op z’n lichaam, alleen hele kleine vlekjes in z’n gezicht. Dit zijn toch geen waterpokken??🙈 Voor tips: schijnt inderdaad havermoutbadje en Kidsclin het beste te werken (van horen zeggen, zelf dus nog geen ervaring….)😊

2 jaar geleden

Hier hielp het havermoutbadje in combinatie met spul van dr leenarts voor waterpokken enorm. Droogden heel snel in en daarna was de frustratie weg en weer een blij kind :)

2 jaar geleden

Reactie op Wendy92h

Mijn zoontje heeft sinds maandagavond koorts. In de ochtend loopt het rusti ...
Schijnt dat ze een paar dagen voor de vlekjes komen koorts hebben. Hier alleen vlekjes gehad. Wij hadden bij de jongste ook kidsclin, bij de oudste ander merk gehad, maar jongste had er wel minder last van dan de oudste, wellicht door dat dan spul ook. Schoonzusje had dr Leenarts en was daar ook tevreden over.

2 jaar geleden

Havermoutbadje werkt inderdaad goed. Verder de foam van Alexia. Lekker insmeren en werkt verkoelend.

2 jaar geleden

Reactie op AHo

Schijnt dat ze een paar dagen voor de vlekjes komen koorts hebben. Hier all ...
Was het dan niet misschien de zesde ziekte ipv waterpokken? Voor de zesde ziekte is juist kenmerkend dat ze eerst koorts hebben en zodra dit zakt, komen de vlekjes. En waterpokken zijn echt blaasjes en geen vlekjes volgens mij.

2 jaar geleden

Het gaat hier nog goed! Geen koorts nog en hij krabt ook niet dus we hebben nog niets gebruikt. Havermout wel in huis gehaald. Hij zit wel helemaal onder 😅