10 Reacties

2 jaar geleden

Als ze nog een middagdutje doet wellicht dat het niet meer nodig is?

2 jaar geleden

Reactie op MevrouwLaj

Als ze nog een middagdutje doet wellicht dat het niet meer nodig is?
Doet nog wel een middagdutje, maar laten haar nooit langer dan 15.00 uur liggen. Geprobeerd ook zonder middagdutje maar dan gaat het einde van de dag zeer moeizaam, dan is ze overprikkeld en ligt schreeuwend op de grond en ook dan slaapt ze niet eerder dan 20.00 uur

2 jaar geleden

Herkenbaar ja. Bij ons hielp het om zijn middagslaapje in te korten. Max 1 uur slapen en uiterlijk tot 15 uur. Soms als hij echt heel moe is in de ochtend, leg ik hem vroeger op bed en laat ik hem 1,5 uur liggen. Zonder slaapje redt hij het ook nog niet goed hier. Op het kdv slaat hij weleens het slaapje over en daar gaat het dan prima maar de volgende dag zit ik dan met een chagrijnig kind thuis.

2 jaar geleden

Hoi hoi! Ik heb nog een andere tip....kindjes vinden duidelijkheid ook fijn. Elke dag iets anders proberen is niet duidelijk en geeft in een kinderbrein het idee dat er van alles mogelijk is. Probeer eenzelfde ritme 7 dagen achter elkaar vol te houden, ongeacht de vindingrijkheid van je kleine meid. Dus ook een ritme waar jij je aan kan houden en elke keer de zelfde reactie bij schreeuwen en ander uitdagend gedrag. Heel veel succes!

2 jaar geleden

Hier is het gedrag ook heel herkenbaar! Wij geven er niet meer aan toe. We vertellen 's avonds dat we gaan douchen, flesje melk, tanden poetsen en een boekje gaan lezen en dat hij daarna moet slapen. Hij probeert elke dag nog wel weer van alles maar we geven er niet aan toe. Hij is dan eerst even boos en valt dan wel in slaap. Dit gaat steeds beter!😀 lastig om vol te houden maar wel belangrijk denk ik..

2 jaar geleden

Wow, hier net hetzelfde sinds vorige week en onze zoon is net zo oud.. Ik denk eerder dat dit opnieuw een fase is. De laatste achterste kiezen komen er ook door en wat koortsig... Dus alles ineens vrees ik. Bang om alleen te zijn ook heel erg nu... We hebben sinds enkele dagen hel duidelijk gezegd dat mama en papa ook gaan slapen en dat de deur op een kiertje blijft. Zo lukt het toch soms maar soms ook niet hoor :) Dat proberen en uitdagen zit er nu echt in. Als we uit de kamer zijn, gooit hij zijn tutje weg en begint hij te huilen. Dan maar opnieuw van voorafaan beginnen en tutje spoelen, onder het lakentje leggen, muziekje opzetten, kusje geven en deurtje op een kier. Vanavond was het ook 21u45 vooraleer hij er effectief mee weg was. Zonder middagdutje lukt het hier ook nog niet maar in de crèche slaagt hij meestal ook zijn slaapje over maar dan idd chagrijnig en nog erger... Brie, denk niet echt dat het aan duidelijkheid mankeert maar gewoon het alleen zijn dat even moeilijk is. Het ritme was hier goed maar lukte opeens niet meer. Dan is het nodig om vindingrijk te zijn en nieuwe dingen te proberen. Ze worden trouwens ook al groter (en slimmer) dus is het aan ons om ook vindingrijker te worden ;) Hopelijk weeral een fase die snel voorbij is... Ik duim mee 😘

2 jaar geleden

Zo zou net zo’n bericht plaatsen. Hij houdt het zo lang vol s avonds. Speelt en praat ook wel met zichzelf in bed maar dan na een tijdje weer staan en roepen en huilen. Voor 20:30 slapen is echt een wonder de laatste weken. Hij lijkt echt niet zo moe. Maar middagdut skippen zorgt voor drama in de namiddag..

2 jaar geleden

Hoi, Hier ook waar ze voorheen om 19 uur op bed lag en 19.10 uur in slaap viel. Ligt ze nu ook gewoon 19.00 uur in bed en valt 20.00 uur in slaap. Is ook een ster in tijd rekken. Kusje hier kusje daar. Weg rennen en doen. Moet er ook wel erg om lachen soms. Maar middag dutje hier weg laten is ook nog geen optie. Want als ze om 13.00 uur naar bed gaat slaapt ze meestal binnen 10 minuten. Ik denk inderdaad dat het een fase is of slaapregressie of iets. Ook moet ze denk ik gewoon de dag verwerken. Als ze aan het klieren is in bed, zoals knuffel uit bed gooien. Loop ik in het donker zonder iets te zeggen naar haar toe en geef alles terug. Hierna loop ik weg. Doordat het zo saai is, is ze daar nu mee gestopt. Maar doet er ook echt wel ruim een uur over om in de avond in slaap te vallen. En ja die kiezen.... dat roep ik al weken Voel alleen bobbels hahah. Het is een fase zeggen ze toch zoals alles.

2 jaar geleden

Hier ook hoor. Maar hij slaapt middag nog gewoon 3 uurtjes en heeft die ook blijkbaar nodig. Op de opvang slaapt die wat korter en op beide dagen gaat het inslapen nu moeizamer. Denk bij hem meer de aanhankelijkheid. Wil ook bij “mama komen” dus even knuffelen op de stoel. Meestal lukt het wel even na dat momentje (of 2x) en ene keer hebben we hem gewoon bij ons in bed gedaan.

één jaar geleden

Hier precies t zelfde. Wát een drama. Gék word je ervan.