15 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees me mijn zoontje doet precies hetzelfde, k denk omdat die nu overdag ook gewoon grote fruit papjes krijgt dat die sneller vol zit?

3 jaar geleden

Komt me heel bekend voor, mijn zoon deed dat ook. Heb het met de LK er over gehad. 6 a 7 x op een dag is te veel. Ik moest volgens haar 3 a 4 x pd voeden en om de 4 uur. Mijn schema ziet er zo uit 8 uur bv 10 uur brood met beleg 12 bv/slapen 15 uur fruit 16 bv 18 uur groente/avondeten 19.30/20 uur bv

3 jaar geleden

Hier wisselt het ook hoeveel ze drinkt. Overdag lijkt ze de tijd en geduld ook niet meer te hebben, dan vaak ook 1 borst. Maar soms ook 2. En soms wel 3 of 4, dat is dan met name in de avond. Het makkelijke met BV is dat het allemaal goed is. Je kindje bepaald, dus als hij het nu op deze manier wil.. laat maar lekker gaan!

3 jaar geleden

Mijn dochter had het een tijdje geleden ook. Ben nu van 5 momenten naar 4 momenten overdag gegaan. Denk dat ze anders gewoon nog te vol zat om een volledige voeding te drinken nu met vast voedsel erbij

3 jaar geleden

Mijn oudste zoontje ging vanaf 6,5 maanden naar 4 borstvoedingen overdag + 1 droomvoeding en vanaf 8,5 maanden nog maar 3 voedingen overdag + 1 droomvoeding. Hij wou gewoon steeds minder melk omdat hij graag vast voedsel at. Mn dochter van nu bijna 8 maanden liet rond de 6,5 maanden ook een voeding vallen dus verwacht dat die andere er volgende maand weer af gaat. Ze kunnen het heel goed zelf aangeven en hebben gewoon minder melk nodig

3 jaar geleden

Ja, maar als ik overdag ga rekken komt hij ‘s nachts vaker, dus dan doe ik liever overdag een voeding in 2x (dus 1 kant per keer). Hij eet ook 3x per dag met ons mee. Ik zit nu meestal op het volgende schema: 7u bv 9u 0,5 fruit 10u bv 10.30-12.30 slapen 13u bv 13.30u 0,5-1 boterham 15u bv 15.30-17 slapen 18u avondeten 18.30u bv 19-7 slapen met nog 1x of 2x bv

3 jaar geleden

Als ik ook naar langer er tussen ga kom ik niet uit met zijn slaapjes en die zijn nu al heel lang redelijk constant, dus ik denk dat hij dit slaapschema zelf ook wel fijn vind.

3 jaar geleden

Bij mij is ze overdag ook een stuk ongeduldiger dan savonds en sochtends. Ik heb toch besloten overdag 1x een flesje te geven zodat ik zeker weet dat ze genoeg drinkt. Nu heeft ze gewoon 4 plasluiers en ben ik er wat geruster onder.

3 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Als ik ook naar langer er tussen ga kom ik niet uit met zijn slaapjes en di ...
Gaat toch helemaal goed, niet twijfelen hoor! Blijf gewoon aanbieden. Wil hij niet, prima. Wil hij wel, ook prima! Hij geeft zelf wel aan wat hij wel/niet nodig heeft.

3 jaar geleden

Reactie op Ohbabyboy20

Komt me heel bekend voor, mijn zoon deed dat ook. Heb het met de LK er over ...
Was dit advies van een lactatiekundige ibclc? Ik vind het vrij borstvoedingsonvriendelijk om een max. op het aantal voedingen te zetten.

3 jaar geleden

Klinkt alsof het heel goed gaat Doortje! Hij geeft goed aan wat hij wil. Als je hem volgt, dan merk je ook snel genoeg wanneer hij wel weer behoefte zou hebben aan de tweede borst.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Was dit advies van een lactatiekundige ibclc? Ik vind het vrij borstvoeding ...
Ik vond deze reacties ook schrikken, want op de facebookgroep gaat het altijd juist over vaker ipv minder vaak.

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Gaat toch helemaal goed, niet twijfelen hoor! Blijf gewoon aanbieden. Wil ...
Dat is waar. Bedankt voor je opmerking!! 😘

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Klinkt alsof het heel goed gaat Doortje! Hij geeft goed aan wat hij wil. Al ...
Blijf ik gewoon lekker zo doorgaan. Bedankt voor je opmerking!! 😘

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Was dit advies van een lactatiekundige ibclc? Ik vind het vrij borstvoeding ...
Yes, haar advies was dat ik me meer moest focussen op vv. En het werkt bij ons, ik zie/merk dat 4x p.d voor hem goed is.