16 Reacties

2 jaar geleden

Net alsof ik mijn verhaal lees haha. Hier een zoontje van 19 maanden oud en precies hetzelfde! Nooit echt een goeie slaper geweest maar nu maar telkens krap aan een uurtje en dan weer klaar wakker waarna hij ontzettend boos en huilerig is omdat hij waarschijnlijk nog niet genoeg geslapen heeft. Snachts slaapt hij goed door en ook rond 8u wakker. Zal het een fase zijn? Of blijft het zo? Ik weet het niet. Maar we kunnen er weinig aan doen 😊

2 jaar geleden

Hier ook maar 1x 1,5 uur. Dat is toch niet vreemd op deze leeftijd? Zeker als ze uitslaapt tot 08:00 en dus 13 uur snachts slaapt!

2 jaar geleden

Hoi! Wij houden een wakker tijd van 4,5 tot max 6 uur aan voor onze zoon Thijs. Hij wordt rond 7 uur a half 8 wakker en gaat rond 12 uur a 12.30 naar bed, slaapt dan 2 uurtjes, en gaat dan rond 19 uur naar bed. Als je dochter 1 slaapje overdag heeft, hoelaat gaat ze dan naar bed? Als het te vroeg is dan heb je kans dat je dochter nog niet moe genoeg is voor haar slaapje 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Kleine van mij slaapt nu alleen nog 1 keer per dag omdat 2 slaapjes niet te doen is want dan slaapt hij vaak laat in de middag en dan wilde hij in de avond niet optijd naar bed. Hij is meestal rond een uur of 7 wakker en middag slaapje rond half 12 a 12 uur en vaak slaapt hij dan tot een uurtje of 2 heel soms half 3 en dan meestal rond 20 uur weer naar bed . Voor ons werkt dit het beste

2 jaar geleden

Hoi moeder .. Het is zelfde Mijn dochtertje is al paardagen niet middag slapen behalve als buiten met kinderwagen 😅 En zij slaap avond rond 21.00

2 jaar geleden

Reactie op van010

Kleine van mij slaapt nu alleen nog 1 keer per dag omdat 2 slaapjes niet te ...
Ja ik heb dit dus ook, dan denk ik 1 slaapje weer beter is maar dan slaapt ze me ook maar 1 uurtje, en met 2x slapen slaapt ze dus 2x 1 uurtje. Maar gaat dan in de avond rond 20.00 uur pas naar bed dan gaat ze nog wat kletsen/spelen en is het rond 21 uur zeker stil en slaapt ze tot 8 uur ook ongeveer dus dan 11 uur in de nacht....

2 jaar geleden

Reactie op Reb0396

Hoi! Wij houden een wakker tijd van 4,5 tot max 6 uur aan voor onze zoon Th ...
Haaay, ik heb dit ook al gewisseld vaker rond 12/13 u na bed en dan slaapt ze dus maar 1 uurtje... maar als ze dus dat 1e slaapje van dat uurtje doet ligt ze er ook om 19 uur in maar dan is ze wel heel lang wakker in de middag tot bedtijd. Ze word tussen 7 en 8 wakker dat wisselt...

2 jaar geleden

Reactie op DaniekvDijk

Net alsof ik mijn verhaal lees haha. Hier een zoontje van 19 maanden oud en ...
Haha dan ben ik gelukkig niet de enige ☺ voorheen was Lizz mn dochtertje wel echt een goede slaper zowel overdag vaak 1 lange dut van 2 a 2.5 uur en snachts gewoon klokje rond.... ongeveer 2 weken terug sliep ze 1 lange slaap van 12 tot 14 a 14.30 uur en dan max 19.30 uur weer in bed ( 19u badje doen, flesje en dan 19.30 in bedje) ik herken dit gewoon niet bij haar... ze is wel verder vrolijk en eet en drinkt verder prima... maar tis wel n omschakeling 🤔 hopelijk is het een fase en slaapt ze me snel weer zoals eerst 🙌 duimen maar....

2 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Hier ook maar 1x 1,5 uur. Dat is toch niet vreemd op deze leeftijd? Zeker a ...
Haaay, ja ik weet niet zo goed of dat normaal is... normaal sliep ze 12 uur snachts en 2 a 2.5 u overdag 2 weken geleden nog... er is verder niks veranderd.. wat slaapt jou kleine dan overdag en snachts?

2 jaar geleden

Reactie op Pegskeee1986

Haaay, ja ik weet niet zo goed of dat normaal is... normaal sliep ze 12 uur ...
Volgens mij is 5 uur de maximale wakkertijd en dat klopt hier aardig. 07:00 wakker, tussen 12:00 en 12:30 naar bed en dan slapen 1,5 a 2 uur. Rond 19:00 weer naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Volgens mij is 5 uur de maximale wakkertijd en dat klopt hier aardig. 07:00 ...
Ok ik ga dan ook eens de komende dagen 5 uur wakkertijd aanhouden, kijken wat dit doet. Ik zou al blij zijn als ze van dat 1 uurtje 1.5 of 2 uurtjes maakt 😂 thnx voor je reactie😘

2 jaar geleden

Jongste hier slaapt al maanden 1x per dag. Tussen 12 en 13. Ze gaat dan rond 18.30/ 19.00 weer naar bed en is de volgende ochtend om 5 klaar wakker en dan is ze in de nacht ook nog 3 a 4 keer geweest 😅 Nu sinds een week slaapt ze niet altijd meer in de middag, maar krijst ze ook alles bij elkaar als ze in de avond naar bed gaat. En zien we haar nog steeds 3/4 x in de nacht.

2 jaar geleden

Kan te maken hebben met slaapprogressie. Kindjes rond deze leeftijd willen vaak even niet slapen. Of het kan zijn dat ze toe is aan wat minder slaap. Mijn dochtertje slaapt zo’n 2.15-3 uur op de dag. Soms is dat wat minder. Aantal weken geleden had zij ook opeens dat ze op de dag heel kort sliep. Dat is nu weer over. Jij kent je kindje het best en kan zelf kijken wat het eventueel kan zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Hier ook maar 1x 1,5 uur. Dat is toch niet vreemd op deze leeftijd? Zeker a ...
Elk kindje is hierin echt anders hoor. Zelf ken ik geen enkel kindje dat op de dag maar 1,5 uur slaapt vast op deze leeftijd. Zeker gezien de grote ontwikkeling waar ze nu in zitten en dat erg veel energie vraagt. Het lastige is dat het altijd meerdere dingen kunnen zijn en het ook een fase kan zijn. Mijn dochtertje sliep aantal weken geleden ook opeens maar max 1 uurtje en was wel heel moe. Dat is na 1,5 week weer over gegaan. Zij was toen 18 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op maanmeisje

Elk kindje is hierin echt anders hoor. Zelf ken ik geen enkel kindje dat op ...
Tuurlijk is elk kindje anders 😊 sommige zullen 1 uur slapen en anderen hebben 3 uur nodig. Ik bedoel meer van is het 1,5 uur en is ze uitgerust en vrolijk is het prima toch? Het wordt problematisch als je merkt dat het gewoon niet genoeg is. En zeker als je kindje snachts heel goed slaapt kan het gewoon voldoende zijn. Op deze leeftijd zijn de meeste kindjes wel toe aan 1 slaapje in ieder geval, al zullen daar ook uitzonderingen in zijn. Mijn dochter slaapt trouwens ook wel eens incidenteel opeens 2,5 uur smiddags als ze het nodig heeft, ook prima.

2 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Tuurlijk is elk kindje anders 😊 sommige zullen 1 uur slapen en anderen heb ...
Precies zo denk ik er ook over. Mooi gezegd! Kijk naar de behoefte van je kindje en speel daarop in.