8 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben een beetje hetzelfde gehad. Rond deze leeftijd. Nu gaat het al een paar weken heel erg goed. Ze slaapt hele nachten door en makkelijk in. Ze heeft het nooit over monsters gehad, maar afscheid nemen was heel moeilijk, doorslapen lukte ook niet meer, krijsen alsof ze verschrikkelijke nachtmerries had. Daar zijn we ook zeker wel 2 maanden zoet mee geweest. We bleven bij haar, troosten, gevoel van veiligheid geven en zoveel mogelijk afwisselen. Uiteindelijk was het ineens over. En merkten we dat ze een mentale sprong maakte. Nu is ze 6 weken 2 jaar, slaapt fantastisch en eet de oren van onze hoofden hahahhaha! Ik herken de radeloosheid, de onmacht. Ik heb geen oplossing. Je wilt het beste voor die kleine en niets lijkt te helpen. Heb vertrouwen in dat jij en je partner alles doen om voor haar te zorgen en een geborgen en veilig gevoel te geven en dat jullie kleine dat uiteindelijk ook kan ontvangen. Want dat is wat gebeurt! Jullie laten zien dat je er onvoorwaardelijk bent! Heel veel sterkte!

2 jaar geleden

Tja niet het antwoord wat je misschien wilt horen maar door haar bij jullie in bed te laten en erbij te blijven laten jullie haar nu beslissen. Duidelijk zijn en niet over de grenzen heen laten gaan. Hier is het ook een tijd feest geweest en vooral omdat wij het toe lieten als ouders. Toen anders aangepakt en was zo over. Uiteraard naar haar toe gegaan, getroost maar erna direct weer in bed gelegd en erbij gebleven en niet meer uit bed halen. Om 19.00 is het bedtijd en ze komt niet voor 06.00 der kamer uit. Zoveel mogelijk troosten in bed en als het echt niet wil even uit bed en in haar kamer knuffelen en troosten. Ze is bijna 2 en zoekt grenzen op lijkt mij. Je stelt gerust maar bedtijd is bedtijd. En persoonlijk zou ik niet teveel meegaan met monsterspray en wonderstenen dan bevestig je enkel alleen maar dat er inderdaad enge dingen zijn waar iets tegen te doen is.

2 jaar geleden

Ik bedoel mijn reactie trouwens niet lullig ofzo maar toen onze dochter slecht sliep zei niemand dat we het zelf toelieten. En natuurlijk is het niet altijd zo maar toch wel heel vaak en wil het alleen maar gezegd hebben je doet het beste voor je kindje en als ouder weet je het denk ik altijd het beste wat werkt.

2 jaar geleden

Nou ik kan je vertellen hier is het ook drama. Dikke ellende. Tijd rekken. Schreeuwen, boos. Ben ik er wil hij papa, is papa er wil hij mama. En hij wordt dan ook echt woest. Geen klap aan. En van het geschreeuw word ik ook nog eens doof.

2 jaar geleden

Tja niet het antwoord wat je misschien wilt horen maar door haar bij jullie ...
Ik weet echt niet meer hoe ik het anders moet aanpakken. Het is echt terror. En als ze eenmaal slaapt is er niks aan de hand. Maar voordat dat gebeurd zijn we ruim 2 uur verder. Ook met haar middagdutjes is het feest. Ze breekt de hele tent af, slaat tegen muren, deuren, gaat stampen op de grond. Ik heb echt al alles geprobeerd voor mijn gevoel maar het is niet te houden. Als ik haar dan ophaal bij de opvang en hoor dat ze “goed is gaan slapen en 2 uur heeft geslapen” kan ik wel janken. Ik heb gewoon nergens rust meer. Van s’ochtends tot ik zelf ga slapen heb ik totaal 0 momentjes voor mezelf of om uberhaupt het huishouden te doen want het is alleen maar gillen krijsen en de boel afbreken.

2 jaar geleden

Misschien wil je dit niet horen maar onze dochter was altijd een goede slaper ook! Echter een maand geleden ook drama, rekken, krijsen en je bespelen. Mee naar beneden etc. Het werd alleen maar erger. Uiteindelijk hebben wij haar laten huilen, eerst 1 minuut en dan terug (knuffel en niks zeggen), dan 3 minuten, dan 5 en dan 7. Verder kwamen we niet. Dus ja wij hebben slaaptraining gedaan. En daarna was het klaar!!! Niks was namelijk goed als ze huilde (krijste!), niet in bed, niet bij ons etc. Maar je moet hier natuurlijk wel achter staan!

2 jaar geleden

Bij ons ook opeens hetzelfde! Zal een sprong zijn rondom 2 jaar, verlating angst. Echt hopen dat het snel over gaat! Ik vind het ook echt heel lastig…… sterkte ouders!

2 jaar geleden

Bij ons nu ook 2 jaar en 2 weken. Se heeft het bij ons vooral in de ochtend hele vroege ochtenden ineens (5 uur en dan krijsen) wil haar niet voor 6 uur er uit halen maar dan blijft ze krijsen ook nog na 15 minuten of als we erbij blijven dus dan toch maar er uit… hopelijk weer een fase want ze werd altijd zo vrolijk wakker😔