9 Reacties

3 jaar geleden

Wij kregen als advies dit te gebruiken, ivm harde ontlasting, bloed bij de ontlansting en een krijsend meisje als ze moet. Maar aangezien lactulose de boel gewoon laat lopen hebben wij gekomen voor probiotica, stukje duurder wel maar veel beter

3 jaar geleden

Onze kinderarts gaf aan lactulose niet aan te bevelen aangezien het provleem dan niet wordt opgelost. Veel vezels, water, pruimen en inderdaad probiotica is effectiever. Eventueel zakjes forlax erbij. Maar iedere situatie is vast opzicht zelf staand! Wij kregen bij de huisarts ook lactulose maar vanwege aanhoudende klachten naar de kinderarts gegaan en die gaf dus een heel ander advies!

3 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor 1, hooguit 2x per week pruimen te geven. Hierdoor gaat de ontlasting weer een stuk beter.

3 jaar geleden

Ons dochtertje is bijna 8 maanden en gebruikt nu ook al een maand dagelijks lactulose. Het wordt daarbij iets zachter en hoeft ze niet te krijsen als ze moet... We geven 5 ml per dag. We wilden afbouwen en hebben de dosering verlaagd naar 4 ml per dag, maar toen waren we terug bij af. Dus inderdaad weer naar 5 ml gegaan. Die probiotica moet ik mij maar in verdiepen.... Verder pruimen, sinaasappelsap, geen appel/banaan/rijstebloem en al iets donkerder brood. Haar ontlasting is niet zwart.

3 jaar geleden

Welke voeding geven jullie? Wij hebben namelijk ook heel in het begin lactulose gebruikt maar sinds ze nutrilon omneo gebruikt gaat het heel goed.

3 jaar geleden

Wij gebruiken al een paar maanden lactulose en speciale voeding tegen krampen en moeilijke ontlasting, ging echt niet zonder. De ontlasting is bruin en zonder slijm.

3 jaar geleden

Hier ook al een maand of 6 aan de lactose. Maar alleen als het nodig is. Soms dagen niet en dan heeft ze het weer een keer nodig. Ontl is bruin zonder slijm. Maar ik zou ook adviseren om pruimen moes te geven en water. Dat heeft hier goed geholpen waardoor ze minder lactose nodig heeft

3 jaar geleden

Reactie op Catheriine

Welke voeding geven jullie? Wij hebben namelijk ook heel in het begin lactu ...
Ik geef dus bv, maar wil eigenlijk stoppen...

3 jaar geleden

Wij geven al sinds 6 weken lactulose (niet standaard, maar zo nodig). Bij de oudste ook. De ontlasting werd bij allebei beter toen ze steeds meer vast voedsel kregen. Maar bij allebei mooi zwarte ontlasting of slijm erbij gehad.. ik zal toch nog weer langs de huisarts want lijkt mij ook niet helemaal normaal