21 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben avent natural speen 1 en dat gaat prima!

4 jaar geleden

Wij hadden ook de dr brown en dat werkt inderdaad niet, de avent flesjes en dan fase 2 speen werkt goed

4 jaar geleden

Ik heb de speen nr 3 erop dk.br

4 jaar geleden

Ik heb nummer 2 van dr brown

4 jaar geleden

Wij hebben de difrax met speen maat M. Sinds gisteren gebruiken wij een half schepje jbpm in de fles van 150 +5 schepjes en dat gaat goed.

4 jaar geleden

Reactie op JessieNoah

Wij hadden ook de dr brown en dat werkt inderdaad niet, de avent flesjes en ...
Ah ik top! Maar is het niet erg om te switchen van flesje?

4 jaar geleden

Ik heb dr. Brown met speen 1 en die heb ik doorgeprikt met een sateprikker. Werkt perfect, maar ligt er misschien ook aan hoeveel jbpm je gebruikt. Ik gebruik 100% jbpm en geen nutriton dus doe maar gewoon een kwart theelepel op 80ml

4 jaar geleden

Reactie op Lindamichelmila

Ik heb de speen nr 3 erop dk.br
Ze is overigens 6,5 week is nummer 3 nog niet te groot?

4 jaar geleden

Wij zijn nu sinds 4 dagen ook over op johannesbroodpitmeel (ivm spugen) en gebruiken ook de flessen van Dr Brown. Ons mannetje van 6 weken krijgt nu 150 ml met 5 schepjes en 2 schepjes johannesbroodpitmeel. Wanneer je de fles klaar hebt gemaakt kun je hem het beste eerst 10 minuutjes of zo laten staan (in die tijd bijv schone luier doen enzo). De voeding heeft namelijk even tijd nodig om in te dikken. Dr Brown heeft flesspenen met nummers/fasen. Wij gebruiken nu speen 3 en dat drinkt ie netjes in 20 minuten leeg. Speen 2 zit na 5 minuten verstopt. Dit werkt voor ons heel goed zo. Hij spuugt bijna niet meer en verslikt zich ook niet omdat het te snel zou gaan.

4 jaar geleden

Mijn middelste dochtertje had ook reflux! Wij hebben verschillende flessen uitgeprobeerd ‘avent’ medela’ dr Brown enzo maar vonden difrax toch het beste☺️ wij hebben een dik infuus naaltje van de dokter gekregen om het gaatje van de speen tijdens de voeding af en toe door te prikken en dat ging prima😀

4 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik heb dr. Brown met speen 1 en die heb ik doorgeprikt met een sateprikker. ...
Wij maken nu een flesje van 120 water met 4 schepjes voeding, gieten we af tot 110 en dan een half klein schepje jbpm

4 jaar geleden

Reactie op Moesje

Wij zijn nu sinds 4 dagen ook over op johannesbroodpitmeel (ivm spugen) en ...
Ah top! Thanx voor de tip, wist helemaal niet dat dat even tijd nodig heeft 🙈 haha! Zo leer je met de dag weer haha

4 jaar geleden

Ik gebruikte bij de oudste om dezelfde reden Nutrilon AR, toen in een avent fles met classic speen, dit ging prima zolang de voeding maar goed is opgelost.

4 jaar geleden

Wij gebruiken de difrax fles met speen s en dan nutriton johannesbroodpitmeel, gaat hier prima vaak het laatste beetje gaat er niet meer door. We geven een 150 fles met 5 schepjes en ongeveer 1 schepje van johannesbroodpitmeel, iets minder. Ons dochtertje is nu 9 weken we geven al vanaf week 2 nutriton johannesbroodpitmeel door de fles, toen was het een mes puntje op 90 cc fles. Die werd toen nog terug gegoten naar 70ml

4 jaar geleden

Reactie op Desireewg

Wij gebruiken de difrax fles met speen s en dan nutriton johannesbroodpitme ...
Top! Zit er nog verschil in welke johannesbroodpitmeel je gebruikt? Wij zijn namelijk overgestapt van nutrilon voeding naar kruitvat voeding, dus heb nu ook johannesbroodpitmeel van het kruitvat gehaald.. maar misschien is dat niet goed? Of zit er geen verschil in?

4 jaar geleden

Wij gebruiken de difrax met de 1.2.3 speen. We beginnen dan met voeden op stand 1 en het einde als het echt wat dikker is geworden op stand 3

4 jaar geleden

Wij hebben ook de dr brown fles. Hebben inderdaad ook zitten zoeken welke speen het beste wertke. Heb volgens mij alle spenen in huis gehaald haha maar hier werkt speen 2 het best en soms als ze wat minder krachtig drinkt speen 3 erop. Wat misschien ook nog handig is om te weten de spenen van difrax passen ook op de dr brown fles als je niet wilt wisselen van fles. Ik heb toen de 3 standen speen van diffrax uitgeprobeerd maar voor mn dochtertje ging dit nog te snel en gaat speen 2en 3 van dr brown zelf beter. Het is denk beetje zoeken wat voor jullie werkt. Maar zou niet zo gauw van fles overstappen dr brown heeft spenen genoeg en als je de speen nnuj niet gebruikt heb je ze later toch nodig. Is goedkoper dan allemaal nieuwe flessen aanschaffen

4 jaar geleden

Reactie op CJE

Wij hebben ook de dr brown fles. Hebben inderdaad ook zitten zoeken welke s ...
Thanx voor de tip! Ja indd, omdat deze fles verder wel goed voor ons werkt, is het fijn dat er dus ook andere spenen op passen. Ik denk dat we morgen even de spenen halen van dr Brown en eventueel van difrax! Hopelijk gaat dat werken 🤞🏻

4 jaar geleden

Wij hebben een Avent natural speen 0, zelfs daar krijgt hij het nog te makkelijk uit 😅

2 jaar geleden

Reactie op myj1402

Ik heb nummer 2 van dr brown
Drinkt de baby de fles dan goed leeg? Wij hebben steeds dat de speen verstopt raakt waardoor de baby erg overstuur wordt.