6 Reacties

6 jaar geleden
Reactie op Bianca123
Onderstaande site zegt; 'Wij raden in alle situaties een saunabezoek af tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap. Je lichaam is extra kwetsbaar tijdens deze verhoogde temperaturen en dit kan effect hebben op de ontwikkeling van de baby'.
Er staat ook info over de rest vd tijd dat je zwanger bent. Lees het maar even.

6 jaar geleden
Reactie op Bianca123
Onderstaande site zegt; 'Wij raden in alle situaties een saunabezoek af tij ...
Dankjewel! Ik had zelf idd ook al wel even gegoogled, maar was eigenlijk ook vooral benieuwd naar persoonlijke ervaringen 馃槈

6 jaar geleden
Hi, ik heb het de eerste 12 weken niet gedaan, daarna wel. Ik heb het de verloskundige gevraagd en ze zei vooral doen, je word er ontspannen van en dat is goed voor de baby. Wel gaf ze aan dat het verstandig is om niet lang te blijven zitten of bijvoorbeeld heel hoog (waar het heel warm is). Ik heb dat gedaan en overal aangegeven dat ik zwanger was. Bij opgietingen heb ik dat gelijk bij de deur gezegd en onderin gaan zitten, en afgesproken met welk signaal ze niet naar mij zouden wapperen.
Ik vond het heerlijk, maar ging altijd al graag naar de sauna. Wel heb ik een lage bloeddruk dus moest ik af en toe opletten met opstaan, nu nog wat meer dan normaal.
Ik merkte wel dat ik wat sneller kortademig was en dus wat minder tegen de warmte kon waardoor ik soms eerder lager ging zitten of er eerder uitging. Denk wel dat als ik niet vaak naar de sauna was geweest ik het spannender had gevonden. Ik ken mijn lijf in de sauna merkte daardoor nu ook goed wat het aankon.

5 jaar geleden
Ik ben pas alleen maar gaan bubbelen en kon de hitte al niet aan. Scheelt per persoon denk ik