22 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb ff op internet gezocht of het mag om de slaapzak in te stoppen onder het matras en dat mag niet dus heb het nu gelijk tussen uit gehaald

3 jaar geleden

Als kinderen plat liggen en oorpijn hebben wordt t erger. Wij hebben hoofdeind o.hoog gedaan met een balk. Dit scheelde al wat. Daarna richting huisarts 😉 hij heeft bij ons uiteindelijk antibiotica gehad voor oorontsteking. En voor het slapen gaan deden we een beetje nurofen voor kinderen (tijdens de kuur) en daar sliep hij goed op. Succes ermee.

3 jaar geleden

Reactie op cinthia

Ik heb ff op internet gezocht of het mag om de slaapzak in te stoppen onder ...
Goede keuze! Ik zou denk ik gewoon even de huisarts bellen. Kan best dat pijn zich alleen ‘s nachts uit. En sowieso denk ik dat kindjes sommige pijn echt anders beleven dat volwassenen, dus de vergelijking met de oorontsteking van je partner gaat niet helemaal op. Overdag heeft je zoontje veel afleiding, jullie in de buurt etc. Dat is ‘s nachts natuurlijk al anders. En wat JVB87 ook zegt, met plat leggen liggen kan oorpijn heftiger worden.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Goede keuze! Ik zou denk ik gewoon even de huisarts bellen. Kan best dat pi ...
Ja dat zat ik ook idd te bedenken Mij man heb als baby zijnde ook oorontsteking gehad en moest toen geopereerd worden en kreeg buisjes me man hoort ook aan de ene oor 60% En andere oor 100% hij is daar mee geboren Maar dat is bij onze zoontje niet toen ze een gehoortest deden toen hij nog een paar dagen oud was waren bijde oren 100% Ga zo maar toch idd de cb bellen

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Jvb87

Als kinderen plat liggen en oorpijn hebben wordt t erger. Wij hebben hoofde ...
Dankjewel voor de tips ik hou het in me achterhoofd en ga zo idd de cb bellen

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het niet, maar ik heb het zelf zo nu en dan wel, gigantische pijn aan mijn oor alsof hij inderdaad dubbelgevouwen heeft gelegen. Dit trekt na een paar minuten vanzelf weg. Soms heb ik het dagen achter elkaar, soms wekenlang niet. Voelt bij mij als een soort ‘kraakbeenpijn’. Niets aan te doen.. misschien helpt t als je je zoontje in zijn slaap af en toe anders legt. Vorige maand heeft mijn zoontje oorontsteking gehad en dat ging bij ons echt gepaard met een vies stinkend oor en koorts.

3 jaar geleden

Ik zou even de huisarts bellen. Onze oudste had ook vaak oorontsteking en begon met hoe jij het nu beschrijft. Na een paar dagen kwam pas de koorts altijd

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Lieke255

Mijn zoontje heeft het niet, maar ik heb het zelf zo nu en dan wel, giganti ...
We doen hem ook idd soms ook zelf in zijn slaap terug legen maar dan word hij gwn wakker

3 jaar geleden

Reactie op cinthia

Ja dat zat ik ook idd te bedenken Mij man heb als baby zijnde ook ooronts ...
Wat is de reden dat je het cb belt ipv de huisarts? Ik zou zelf voor zaken die echt medisch lijken te zijn eerst mijn huisarts raadplegen. Het cb mag zoiets volgens mij niet diagnosticeren. Als de huisarts oorontsteking uitsluit kun je altijd nog met het cb overleggen.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Wat is de reden dat je het cb belt ipv de huisarts? Ik zou zelf voor zaken ...
Onze huisarts is namelijk best wel ver en heb geen auto rijbewijs Hier bij ons in de buurt nemen ze niemand meer nieuw aan sinds de carona Dus staat hij in geschreven bij mij huisarts En als ik idd na de huisarts gaat moet ik eerst lopen met de kinderwagen na station wat al zeker 10 min lopen en en dan met de trein en dan weer een bus pakken Tewel de cb bij ons 3 min lopen is

3 jaar geleden

Reactie op cinthia

Ik heb ff op internet gezocht of het mag om de slaapzak in te stoppen onder ...
Onderkant. Van de slaapzak in matras mag wel hoor. Zolang je het niet met touw of iets vastmaakt is er niets aan de hand. Mijn zoon is zo sterk dat hij gewoon nog kan draaien ook al stop ik de onderkant van de slaapzak in matras.

3 jaar geleden

Ons dochtertje is sinds oktober al aan het sukkelen met der oortjes. De ene oorontsteking na de andere. Overdag merk je inderdaad niks maar zodra ze de nacht in gaat en de hele nacht plat moet liggen begint de ellende en de pijn. En dit is ook logisch want de druk op de oortjes word erger wanneer ze liggen.

3 jaar geleden

Middelste tijden gesukkeld met oortjes maar inderdaad bij plat liggen het meeste last

3 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook oorontsteking gehad vorige week, en had hier de eerste dagen ook alleen snachts (als ze plat lag) last van...

VRIEND

3 jaar geleden

Als het een oorontsteking aan één oor is behandelen ze het niet. Dan moet je paracetamol zetpillen geven tegen de pijn. Misschien idd de HA/ CB-arts laten checken of er sprake is van een oorontsteking. Wat ook nog zou kunnen is tandjes. De oren en de tanden zitten aan dezelfde zenuwbaan en kan dus lijken op oorpijn maar kan ook tandjes zijn. Ik zou de arts zeker even laten checken!! Die slaapzak instoppen onderin wordt echt afgeraden.

VRIEND

3 jaar geleden

Heb gister gebeld maar toen waren ze dicht vanwege het weer en word zo terug gebeld dus ff kijken wat ze zeggen. Mij zoontje had gister ook opeens pijn in de middag huilen de hele middag en telkens aan zijn oor zitten. En vandaag is hij de hele dag super warm hij zweet gwn dus lekker laten spelen in alleen een romer en dunne broek en slaap nu heerlijk bij mama

VRIEND

3 jaar geleden

Morgen een afspraak bij de dokter bij ons in de buurt dankzij me man die heb ff goed woordje gezegd aan de telefoon en opeens mochten we wel komen 💪

3 jaar geleden

Mijn zoontje had ook een periode dat die naar zijn oor greep, ook naar de huisarts geen oorontsteking. Nu weten we dat het dus een teken is dat die moe is. Mijn zoontje gaat s nachts zijn hele bed rond horen hem af en toe beetje kreunen, maar dan probeert die lekker op zijn buik te liggen. Wat nu een strijd is.. hij weet hoe die moet staan dus telkens als die moet slapen gaat die in zijn bed staan en moeten we hem terug neer leggen en dan gaat die wel huilen, maar we halen hem er niet uit. Ook hebben wij een paar weken gehad dat die rond 23:00/01:90 krijsend wakker werd en ook ontroostbaar en we hem dus eruit moesten halen en kort daarna viel die gewoon weer in slaap en konden we hem weg leggen

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MamavanFrenkie

Mijn zoontje had ook een periode dat die naar zijn oor greep, ook naar de h ...
Mij zoontje heb blijkbaar verstopte holte en daar kom de pijn van Dus al aantal dagen doen we neusspray en zetpillen en dat heb geholpen. Hij heb niet meer last van zijn oor 😃

3 jaar geleden

Reactie op cinthia

Mij zoontje heb blijkbaar verstopte holte en daar kom de pijn van Dus al ...
Ahh zo fijn dat het over is, zal vast heerlijk slapen nu 😊