8 Reacties

3 jaar geleden

Hier wil onze dame alleen nog lopen als ze wat vast heeft, loopwagen etc en dat gaat heel vlot. Staat ook midden in de woonkamer heel stabiel, maar zelfstandig loslopen ho maar.

3 jaar geleden

Je kindje heeft je nodig om te leren lopen. De mijne loopt of bij ons en idd als het zeer gaat doen achter haar loopkar. Dat ze je vast willen houden is alleen maar vertrouwen en onzekerheid komt vanzelf allemaal.

3 jaar geleden

Wij lopen al vanaf februari met haar te stappen. Ondertussen loopt ze stevig aan 1 handje, maar zelf durft ze niet los.

3 jaar geleden

Wij hebben juist het tegenover gestelde.... weinig mogen ondersteunen, mevrouw wil het allemaal zelf doen. Als wij willen helpen gaat ze zitten.....als een soort van stil protest馃檲 wanneer ze eraan toe zijn gaan ze wel zelf lopen....het is een samenspel tussen mentaal en fysiek er aan toe zijn! Krokodillentranen en gillen omdat ze even niet krijgt wat ze wil, dat mag! We benoemen dat gewoon op een rustige manier en dan vindt ze iets anders om te doen.

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Wij hebben juist het tegenover gestelde.... weinig mogen ondersteunen, mev ...
Precies dit dus. Wanneer we haar willen ondersteunen laat ze zich op de grond zakken 馃槀

3 jaar geleden

Bij ons was het een kwestie van even doorbijten. Ze heeft een hele tijd geoefend met stappen achter een wagentje en langs meubels, maar kroop toen ook nog veel. Maar vanaf het moment dat ze begon over te steken tussen meubels en dus af en toe een stapje los zette, wilde ze niet meer kruipen en als ze dus verder de kamer in wilde lopen probeerde ze m'n hand te pakken. Op het moment dat ze voelde dat ik niet mee wilde lopen ging ze ook op de grond liggen huilen, heel dramatisch 馃槄 dit heeft een paar weken geduurd, en toen durfde ze wel zelf stapjes te zetten en was het ineens over! Nu doet ze het alleen nog als ze moe begint te worden, dus vooral een mooi teken dat het bedtijd wordt 馃槉

3 jaar geleden

Hoe herkenbaar 馃槺 Hier pre-cies hetzelfde! Is elke keer drama als je hem op de grond zet om te spelen. En dan proberen we het gehuil te negeren, maar hij maakt het ons soms lastig, dan snijdt het bijna je trommelvliezen door zo hard dat het gaat 馃檳 Ik heb geen tips, alleen blijven oefenen.. uiteindelijk leren ze het allemaal 馃槄 Maar wat ben ik blij dat ik dit zo herken!!!

3 jaar geleden

Hier ook alleen maar stappen :D Ik loop dan zoveel mogelijk op blote voeten om ze laag mogelijk bij de grond te zijn en zijn knuistjes om midden van mijn wijsvingers, dan kan ik zo goed als rechtop lopen. Mijn rug begint ook al aardig aan gort te raken.. Verder blokkenwagen met zware boeken erop zodat het niet omkiepert. Als iemand trouwens nog tips heeft voor een niet-omkiepbare loopwagen hoor ik het graag!