Hi allemaal,
Mijn dochter heeft twee witte strepen op haar voortand. Bij het consultatiebureau geven ze aan dat dit door te veel melk komt net voor het naar bed gaan. Geadviseerd wordt om dit niet meer te geven. Dan gaat ze dus naar een flesje in de ochtend en middag alleen. Maar de ml water die ze erbij drinkt vind ik echt niet veel. Hebben meer kindjes witte strepen op een tand? Wat werd er bij jullie geadviseerd? Is de verdeling s ochtend en s middags niet een vreemde afbouw? Ik zou zelf zeggen je bouwt s middags af en s avonds lekker voor het naar bed gaan even rust met de fles. Hoor graag tips/ervaringen etc. Dank alvast!
Herken het niet maar lijkt me vreemd dat het door de melk komt. Maar heb daar geen verstand van. Poets je tandjes na de laatste fles? Dan zou het sowieso geen punt moeten zijn. In de meeste gevallen wordt de laatste fles als allerlaatste afgebouwd inderdaad...
Ik poets haar tanden nog na de fles inderdaad. Ze zei dat het teveel melk was voor het slapen gaan. Dat het lichaam niet weet wat met zoveel melk gedaan moet worden (?).
Ik vind het ook maar raar. Zo te zien houden ze gewoon het schema aan die ze adviseren. Daar staat 100 ml melk s ochtends en s middags. Verder alleen water en thee. 300 ml max aan melkproducten staat er. Naja ik ga gewoon doen wat goed voelt
Hai, ik werk in de tandartspraktijk en wat een onzin heeft ze je verteld haha, geeft niks kunnen ook niet alles weten. Witte streepjes waar je het over hebt gaan niet weg, het is zit gwn in de aanleg van de tandjes. het glazuur zijn zeg maar allemaal kristallen die dezelfde kant op staan. Bij heel veel mensen gebeurt het dat sommige kristallen net anders gedraaid staan en dan krijg je dus zo'n wit streepje. Dit wil niets zeggen voor het volwassen gebit. Andere oorzaken kunnen veel antibiotica gebruik zijn in de zwangerschap of als baby zijnde. Het kan geen kwaad en komt dus niet door te veel melk😉 hopelijk heb ik je gerust kunnen stellen🤗