8 Reacties

3 jaar geleden

Herken het niet maar lijkt me vreemd dat het door de melk komt. Maar heb daar geen verstand van. Poets je tandjes na de laatste fles? Dan zou het sowieso geen punt moeten zijn. In de meeste gevallen wordt de laatste fles als allerlaatste afgebouwd inderdaad...

3 jaar geleden

Ik poets haar tanden nog na de fles inderdaad. Ze zei dat het teveel melk was voor het slapen gaan. Dat het lichaam niet weet wat met zoveel melk gedaan moet worden (?).

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ik poets haar tanden nog na de fles inderdaad. Ze zei dat het teveel melk w ...
En overdag weet het lichaam dat wel? 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

En overdag weet het lichaam dat wel? 🤷‍♀️
Ik vind het ook maar raar. Zo te zien houden ze gewoon het schema aan die ze adviseren. Daar staat 100 ml melk s ochtends en s middags. Verder alleen water en thee. 300 ml max aan melkproducten staat er. Naja ik ga gewoon doen wat goed voelt

3 jaar geleden

Het zijn melktanden hè... ik heb het idee dat die vrouw het gewoon niet wist en maar iets zei. Maar je tanden verkleuren niet van melk. Jeetje...

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

En overdag weet het lichaam dat wel? 🤷‍♀️
Dit dacht ik dus ook toen ik dat las.. lijkt mij ergens sterk dat het persee door het laaatste flesje zou komen..

3 jaar geleden

Hai, ik werk in de tandartspraktijk en wat een onzin heeft ze je verteld haha, geeft niks kunnen ook niet alles weten. Witte streepjes waar je het over hebt gaan niet weg, het is zit gwn in de aanleg van de tandjes. het glazuur zijn zeg maar allemaal kristallen die dezelfde kant op staan. Bij heel veel mensen gebeurt het dat sommige kristallen net anders gedraaid staan en dan krijg je dus zo'n wit streepje. Dit wil niets zeggen voor het volwassen gebit. Andere oorzaken kunnen veel antibiotica gebruik zijn in de zwangerschap of als baby zijnde. Het kan geen kwaad en komt dus niet door te veel melk😉 hopelijk heb ik je gerust kunnen stellen🤗

3 jaar geleden

Reactie op Panda23

Hai, ik werk in de tandartspraktijk en wat een onzin heeft ze je verteld ha ...
Goed om te weten. Vond het al zo een vreemd verhaal. Dankjewel!