8 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook zo een, geen idee waarom. Zelf lijkt ze het leuk te vinden.

3 jaar geleden

Hahahahaha ja mijn meisje van 10mnd wil nog wel eens haar hoofd tegen mijn hoofd aangooien en ik vertaal dat dan maar als kusje.. tegen andere dingen slaat ze haar hoofd (nog) niet.. misschien vindt hij gewoon alles heel lief?! 馃お

3 jaar geleden

Reactie op Esm茅 S

Hahahahaha ja mijn meisje van 10mnd wil nog wel eens haar hoofd tegen mijn ...
Hahaha馃ぃ liefde met gevoel!

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Hier ook zo een, geen idee waarom. Zelf lijkt ze het leuk te vinden.
Ja Jo毛ll vindt het ook niet vervelend...misschien ontspannen zo net voor het slapen gaan ofzo...ik weet t niet

3 jaar geleden

De oorzaak van hoofdbonken ligt meestal in het vinden van rust en ontspanning om in slaap te vallen. Het is een manier om met prikkels om te gaan. Het hoofdbonken heeft een kalmerend effect en helpt kinderen prikkels tijdens hun slaap te verwerken. Bij het regelmatig bewegen met het hoofd, sluit het kindje zich af van de buitenwereld, helemaal in zichzelf gekeerd, en lijkt hij of zij zich in een soort trance te bevinden. Het hoofdbonken gaat onbewust en kun je zien als een soort tic en uiting van spanning. Daarom komt dit gedrag vaak voor wanneer een kind veel prikkels heeft gehad of als het kind een nieuwe fase in zijn ontwikkeling doormaakt. Niet te verwarren met hoofdbonken overdag, deze vorm heeft een heel andere oorzaak; namelijk als uiting van boosheid of frustratie als kinderen hun zin niet krijgen als ze iets van hun ouders moeten doen wat ze niet willen. Bij hoofdbonken tijdens een driftbui is negeren vaak de beste vorm van aanpak.

3 jaar geleden

Reactie op Ulrike89

De oorzaak van hoofdbonken ligt meestal in het vinden van rust en ontspanni ...
Dan denk ik dat het komt omdat ze al maanden aan het sukkelen is met haar gezondheid. 馃様 Dokters te laat ons serieus genomen en nu na 4,5e maand eindelijk de kinderarts erbij komt kijken. Klacht naar de eerste huisarts is dan ook weg.

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Dan denk ik dat het komt omdat ze al maanden aan het sukkelen is met haar g ...
Wat frustrerend en heftig voor jullie zeg!! Hopelijk komt er meer rust voor jullie en in haar lichaampje!!

3 jaar geleden

Ons zoontje doet t ook! Het schijnt ook het opwekken van het gevoel van wiegen te kunnen zijn. Dat ze daardoor in slaap kunnen vallen.