8 Reacties

5 jaar geleden

Hoor altijd veel goede dingen over wortels dus ik denk niet van een allergie Maar ik zelf ben allergisch voor de schil van een wortel en daardoor moet ik echt goed doorgekookde, geschilde wortels eten dus meestal uit de pot Ook hiervan krijg ik maar een lichte allergische reactie Dus misschien heeft hij daar last van?

5 jaar geleden

Jup! 🖐 Ons zoontje heeft een koemelkeiwitallergie en ook reactie op rijstmelk. Wij zijn gestart met wortel en de dag nadien stond zijn wang al vol vlekjes.. van verschillende mensen al gehoord dat wortel een veel voorkomende allergie is bij baby's (bij fruit is rauwe appel ook zo eentje blijkbaar!). Groeit er wel uit zeggen ze.. Hier ondertussen ook een lichte reactie op pompoen 🙂.

5 jaar geleden

Reactie op Sofie_p

Jup! 🖐 Ons zoontje heeft een koemelkeiwitallergie en ook reactie op rijstm ...
Ja het viel me echt ineens op, hij heeft niet veel vlekjes (stuk of 4 stipjes) maar wel kort erna. En net ook veel huilerig dan normaal. Vooral toen het met spugen nog eruit kwam. Geef jij nu nog wel wortel of niet? Omdat je zegt ze groeien erover heen 😊

5 jaar geleden

Reactie op Danis1998

Hoor altijd veel goede dingen over wortels dus ik denk niet van een allergi ...
Ja het was uit een potje, dus dat zou goed ook kunnen. Dankjewel voor de tip 😀

5 jaar geleden

Ik wil zaterdag beginnen met hapjes en dacht te starten met wortel... 🙄

5 jaar geleden

Reactie op shirleyc

Ja het viel me echt ineens op, hij heeft niet veel vlekjes (stuk of 4 stipj ...
Ja hier was het ook maar 30 gram ofzo dat hij had gegeten. Neen voorlopig nog niet.. Hij is nu 20,5 week en zijn gestart op 17 weken. Hij kan ondertussen bloemkool, witloof en aardappel verdragen 😅. De KA raadde aan om telkens 5 dagen hetzelfde te geven.. Na de wortel dus 5 dagen enkel bloemkool en dan weer 5 dagen bloemkool-aardappel enzoverder... een heel gedoe en gezoek hier dus! Ons zoontje krijgt ook wel Neocate als melk. Dus heel erg gevoelig aan alles.. Wij gaan nu tot 6 maanden enkel groentepap geven en dan pas fruitpap erbij doen (dat moeten we op dezelfde manier doen). Als dat 1 keer loopt gaan we de wortel nog eens proberen.. Vaak groeien ze op 1 jaar uit een de allergieën, maar kan tot de leeftijd van 6 jaar duren. Kan ook een kruisallergie zijn blijkbaar 😅. Een heel gedoe dus, maar voor dat kleine patéke doet ge alles hé 😊🥰

5 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Ik wil zaterdag beginnen met hapjes en dacht te starten met wortel... 🙄
Ja ik had nu aantal dagen bloemkool gedaan en dacht geef een keer wortel. Maar ik denk dat ik dat nog eventjes uitstel. Hij ligt nu gelukkig wel lekker te slapen, dus hoop dat hij er niet teveel last van heeft morgen. Dan maar over naar dop erwten een paar dagen 😊 Succes met de hapjes 😀 de rest gaat gelukkig wel goed hier

5 jaar geleden

Reactie op Sofie_p

Ja hier was het ook maar 30 gram ofzo dat hij had gegeten. Neen voorlopig n ...
Ja ik heb ook een aantal dagen hetzelfde gegeven en op bloemkool en doperwten reageert hij wel goed en peer heb ik ook al gegeven en daar reageert hij ook goed op. Maar ben ook eerst met groenten begonnen. Hij is nu ook bijna 19 weken. En ben bij 16 weken begonnen.