54 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 7 maanden en kan ook nog niet zelf standig zitten

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn baby is bijna 8 maand en zit ook nog niet zelfstandig. Volgens de kinderfysio is dit heel normaal! Zitten moeten ze nog de rest van hun leven😊 Laat je niet onzeker maken door anderen! Het ene kind zit en loopt snel en praat pas laat en andersom🥰

3 jaar geleden

Volg

3 jaar geleden

Hier ook nog niet! Overigens wel een mijlpaal waar ik naar uit kijk

3 jaar geleden

Ik denk niet dat er een standaard is. Ieder kindje is verschillend, ieder kindje ontwikkelt zich anders. Het komt allemaal vanzelf, ineens verbazen ze je met een nieuwe move. Maar vooral op hun eigen tempo. Mensen die van dit soort opmerkingen maken weten waarschijnlijk niet goed of niet goed meer hoe het werkt met baby’s 😛

3 jaar geleden

Elke baby doet alles op zijn eigen tempo. De 'standaard' is tussen de 6-9 maanden. Mijn dochter van 8 maanden rolt 'pas' sinds kerst volledig om. Dus laat anderen maar lekker kletsen, jouw kindje kan waarschijnlijk weer hele andere dingen! Geniet lekker van je kleintje het gaat al snel genoeg

3 jaar geleden

Bedoel je zitten zonder steun of zelf van lig naar zit ? 😊

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Bedoel je zitten zonder steun of zelf van lig naar zit ? 😊
Nee echt zelfstandig zitten..

3 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichten, mensen kunnen je zo onzeker maken..zo blij met deze app 🥰

3 jaar geleden

Mijn dochter van 7.5 maand kan als ze in zit stand gezet wordt denk 1 minuut zitten en ook al dingen vast pakken en valt daarna weer om. We zijn wel al over van de triptrap kuipje naar het babyzitje met blad ervoor dat mocht al van de fysio maar niet te lang. Daardoor gaat ze daar in wel steeds iets steviger zitten. Maar de kinderwagen gebruiken we gewoon nog de ligbak..en ook badje nog niet in zit stand.... Zelfstandig tot zit komen van uit de ligstand dat gaat echt nog wel even duren bij haar. Vaak bij 9 maanden oud hoorde ik, maar idd elk kindje is anders en ander tempo.

3 jaar geleden

Reactie op Bernie02

Nee echt zelfstandig zitten..
Dat komt wel ! Ons dochtertje kon het de ene week niet en viel meteen om en de week erop zat ze toch al een tijdje mooi stevig. Ik ben ook iemand die snel onzeker word over die ontwikkeling maar zoals ze zeggen: uiteindelijk kan elk kindje zitten/stappen/rollen 😘

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van 8 maanden kan wel zelfstandig zitten, maar niet zelf gaan zitten. En ze kan ook nog niet teug rollen van buik naar rug of tijgeren.. Ze doet dingen lekker op haar eigen manier. Zoals alle kindjes, denk ik.

3 jaar geleden

Je moet je echt niet onzeker gaan voelen door wat andere mensen zeggen. Geen kind is gelijk een ze doen het allemaal op hun eigen tempo. Mijn zoontje is nu 8 maanden en kan al zelfstandig zitten vanaf 5 maanden, kan zichzelf optrekken en gaan staan en loopt al aan 1 hand, dat vind ik al erg snel. Maar ook ik kreeg laatst de opmerking: kan hij nog niet zelfstandig lopen dat kon mijn oudste al wel op die leeftijd....... alsof mijn kind achter loopt terwijl het zich al zo snel ontwikkeld. Sommige mensen zijn gewoon erg vermoeiend en laat je daar niet onzeker door maken.

3 jaar geleden

Mijn zoontje kan wel zelfstandig zitten, maar kan helaas maar max 4 uur achter elkaar slapen. En kan ook nog niet van buik naar rug rollen. Ieder kindje is anders en ontwikkelt zich in een eigen tempo. No worries!

3 jaar geleden

Uiteindelijk komt het bij elk kindje goed ;-) wanneer maakt helemaal niet uit!

3 jaar geleden

Mijn dochter kon het ineens tijdens haar 6maanden fotoshoot. Alsof ze het voor de foto’s deed😅🤣🤣

3 jaar geleden

Mijn zoontje deed het met 7 maanden. Kruipen en dan in zit positie treden. Zelfstandig zitten deed hij al vroeg. Maar ik weet dat het erg varieert. Mijn nichtjes bijvoorbeeld konden dat veeeel later. Dus er is echt wel veel speling.

3 jaar geleden

Ons kleine meid is vandaag 8 maanden en zit maar heel eventjes zelfstandig. Alleen als we haar zo neerzetten. Elk kindje doet het op zn eigen tempo. En hoe heerlijk is het... zijn ze nog even baby het gaat al snel genoeg;) heb dit liever dan dat ze met 8 maanden al lopen hoor :) laat ze nog maar even klein zijn. Uiteindeljk komen ze er wel

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 8 maanden. Hij kon nog niet zelfstandig zitten, want dan viel hij steeds om. Twee weken terug ging hij ineens vanuit buikligging zitten 🤷🏼‍♀️ een week later kon hij pas echt goed stevig zitten en zonder met de handen op de grond te steunen spelen. Het kan ineens heel snel gaan! Ik zag het namelijk totaal niet aankomen, maar in twee weken tijd zoveel verschil. Nu zit hij het liefst de hele dag te spelen. Niet onzeker worden hoor! Uiteindelijk komt het allemaal goed :)

3 jaar geleden

Erg is die onzekerheid die aangepraat worden door andere mensen. “Kan jou kind dat nog niet?! Die van mij kon dat al met 4 maanden hoor!”. Maak je geen zorgen, voor je het weet is het ineens zo ver. Ik was met mijn dochtertje aan het oefenen om zelfstandig te zitten, steeds heel kort. En na 2 dagen bleef ze ineens super goed stabiel zitten! Ze is nu 8 maanden maar kan zelf nog niet vanuit lig naar zit stand komen. Komt echt vanzelf! We verwachten zo snel zo veel van die kleintjes. Er ligt zo een maatschappelijke druk achter. Geniet er van dat hij nog zo afhankelijk en klein is. Het vliegt zo voorbij voordat je er erg in hebt.