54 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft 8 tanden en kan nog niet eens tijgeren 😂 zitten dus ook niet 🙈 bijten kan hij fantastisch, iedereen ontwikkelt op zijn/haar eigen tempo. Als ze 2 zijn kunnen ze allemaal evenveel ✌🏻

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Erg is die onzekerheid die aangepraat worden door andere mensen. “Kan jou k ...
Same here!😁

3 jaar geleden

Zoals al vele zeggen: elk kindje heeft zijn/haar eigen tempo, probeer je kindje daarin te volgen. Mijn dochtertje is vandaag precies 8 maanden, ze was net 2 maanden toen ze zich met tummytime van buik naar rug begon te rollen...inmiddels kruipt ze en trekt zich op aan de tafel, loopt langs de tafel en pakt nu ook over tussen tafel en bank. Voelt heel vaak alsof ik geen baby-baby heb (gehad) als je begrijpt wat ik bedoel :( Merk ook dat andere mensen hierdoor veel meer van dr verwachten dan zou moeten met haar leeftijd, zo kreeg laatst de opmerking dat ze wellis mag gaan beginnen met praten haha, mensen zijn gek joh.

3 jaar geleden

Ik heb soms het idee dat mensen waarbij de kinderen al (veel) ouder (of volwassen) zijn ineens vergeten dat kindjes niet met 6 maanden al kunnen lopen en in volzinnen praten. En vergeet ook niet dat de leeftijd waarin ze iets 'horen te doen' ook nog eens een gemiddelde is. Er zijn dus ook zat kinderen die dit vroeger of later pas kunnen.

3 jaar geleden

Hè bah dat die onzekerheid zo word aangepraat door andere mensen. "Die van mij kon allang lopen" die van mij deed dat al veel eerder. " Dit is niet goed" Er ligt tegenwoordig zoveel druk achter van de moedermaffia. People stop IT!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Jennifer1307

Zoals al vele zeggen: elk kindje heeft zijn/haar eigen tempo, probeer je ki ...
Mijn baby is ook al heel vroeg met kruipen. En loopt nu ook al met een looprek. Ik kan mij heel erg storen aan opmerkingen als; nou hij is heel groot en is echt geen baby meer. Terwijl hij juist heel gemiddeld is.

3 jaar geleden

Nee hoor onze kinderen zijn dan vroeg. Die van mij kan al zelf opstaan doormiddel van eerst iets vast te pakken en daarna zich vasthouden stoel of box maakt niet uit. Mijn man kon vroeger al heel vrowg lopen zit wwarschijnlijk in de genen

3 jaar geleden

Die van mij kan erg goed miepen en roepen dat ze opgepakt wil worden om te gaan zitten en/of staan. Te verplaatsen naar voor of achteren wanneer ze op de buik ligt. Daar is die van mij heel goed is haha. Elk kindje doet het op zijn manier. Tot nu toe doet ze dus nog niks zelfstandig, alleen wanneer ik ondersteun.

3 jaar geleden

Ieder kind heeft zijn eigen tempo. Mijn zoontje draait naar buik maar terugdraaien ho maar. Zitten kan hij ook nog niet dus alles komt op z'n tijd maak je geen zorgen!

3 jaar geleden

Hier ook hoor.... 7 maanden....rolt op d’r buik en snel weer terug...tijgert niet en denkt 🐌 heel anders als grote zus...nou prima komt wel...lekker rollen en voor je t weet ren je er alweer achteraan 😁

3 jaar geleden

Onze dochter is 7,5 maand en ik moet zeggen dat de ontwikkeling de laatste tijd zo hard gaat! Met 7 maanden kon ze zelf gaan zitten en sinds begin van dit jaar kan ze ook kruipen. Het lijkt wel alsof ze het van de ene op de andere dag kon... Dus het komt vanzelf! Gewoon lekker veel op de buik leggen en laten ontdekken 😊.

3 jaar geleden

Reactie op Lot79

Mijn dochtertje van 8 maanden kan wel zelfstandig zitten, maar niet zelf ga ...
Hier precies hetzelfde inderdaad

3 jaar geleden

Mijn dochter is 8 maand en kan niet zelfstandig zitten, wel voor 10 seconden (echt de max) en daarna valt ze om. Je moet niet onzeker zijn, elk kind is anders. De een zit al met 6 maanden, de ander pas met 1 jaar en de ander slaat het zitten over en gaat eerst staan.

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Dat komt wel ! Ons dochtertje kon het de ene week niet en viel meteen om en ...
Had mijn zoontje ook, had een vriendin op bezoek en zij heeft een dochtertje van 10 maanden mijn zoontje is bijna 8 maanden. Haar dochter kan al kruipen en staan mijn zoontje kon nog niet zelfstandig zitten viel telkens om, week later zit hij dus zelfstandig en kan die zittend naar zijn buik nog niet terug, maar merk wel sinds me vriendin langs is geweest met der dochter dat me zoontje dingetjes heeft opgemerkt haha

3 jaar geleden

Mijn dochter liep met 7,5 overal langsaf in huis. Mijn zoontje van 8 maanden kan ook maar max 10 sec zitten en heeft het kruipen ook nog niet ontdekt. Gigantisch verschil maar zal vast vanzelf wel komen denk ik. Ieder kindje is anders

3 jaar geleden

Bijna 8 maanden, niet rollen, wel zitten zonder omvallen en staan met omvallen. Ik kan het mijlpaal kaartje "eerste keer omgerold" overslaan ben ik bang haha

3 jaar geleden

Elke baby is anders mijn zoontje 8 maanden kan niet kruipen rolt ook niet om maar kan wel al zelfstandig zitten en voor eventuele omvallend gebruik ik kussen staan doet hij met hulp of gaat door de beentjes elk kindje is uniek op eigen tempo zeker geen reden om aan je zelf te twijfelen alles op zijn tijd

3 jaar geleden

Voor 2 seconde haha

3 jaar geleden

Mijn dochter 7 maanden kan wel zelfstandig zitten. Rollen kon ze ook maar doet ze al weken niet meer. Ze heeft zoiets van nou dat kan ik nu niet meer bijzonder.... Kruipen of tijgeren heeft ze geprobeerd maar vind ze niet boeiend. Ze wilt alleen maar zitten hahah. Komt vanzelf allemaal op eigen tempo

3 jaar geleden

Ieder kindje heeft zijn eigen tempo en interesse's. Ons jochie wil alleen maar zitten. Omrollen deed hij met 4 maanden continu in zijn bedje maar is nu niks meer van te zien. Op zijn buik spartelt hij als een visje en raakt snel gefrustreerd dat hij niet vooruit komt (probeert geen verandering van techniek 😂) en lopen met ondersteuning vindt hij juist geweldig! Komt allemaal goed mama!