54 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter is continu aan het tijgeren/kruipen, maar wil dan weer niet op haar billen blijven zitten 🤣 Uiteindelijk leren ze het allemaal, dus komt vanzelf!

3 jaar geleden

Zoontje 8 maanden - Zit zelfstandig - Kruipt - Probeert ergens vast te pakken en te staan - Van kruipen naar zelf zitten (heeft hij zelf geleerd) Ik zou ook zeggen elk kindje is anders. Ik leg hem heel veel op de grond. Eigenlijk alleen maar zodat hij zich daar kan ontwikkelen zelf. Hij heeft een loopstoel waar hij per dag maar 15-30 min in mag.

3 jaar geleden

Mijn dochter van 8 maanden kan sinds een week heel even zelfstandig zitten, dan valt ze om. Ik zet haar dan zelf in die houding. Ze doet omrollen beide kanten op uit zich zelf. Maar kan niet tijgeren of kruipen. Ze kan even staan als ik haar vasthoudt. Ik snap helemaal dat je hier onzeker van wordt dat heb ik ook als ik al die foto's zie van zittende kindjes! Het komt vanzelf hoor 😘

3 jaar geleden

Op de opvang is een kleintje bijna even oud als mijn zoontje, nu 8 maanden. Dat andere kleintje kruipt al de hele kamer door. Die van mij vind dat nog veel te spannend dat is duidelijk te zien. Hij oefent wel maar in een veilige omgeving. Na een aantal opmerkingen vanuit de opvang heb ik duidelijk gezegd dat er niks met hem aan de hand is! Hij is er gewoon nog niet aantoe en hij is niet eens laat! Ik begrijp volledig dat je er onzeker van wordt maar geef je kleintje maar de tijd hoor. Ik geniet er enorm van dat hij nog lekker op een kleedje kan spelen en in de box wil. Ik kijk naar hem en zie dat hij tevreden is en zich fijn voelt dat is voor mij alles dat telt! Nu kan hij sinds een paar dagen vanuit lig naar zithouding en daarop ben ik dan weer trots. Als hij het over 3 maanden zou kunnen ipv nu zou ik even trots zijn 😉. Zoals iedereen hier ook zegt ieder kindjes is anders, focus je lekker op je eigen kindje en geniet van het tempo waarop jou kindje gaat

3 jaar geleden

Reactie op FredAu3

Ieder kindje heeft zijn eigen tempo en interesse's. Ons jochie wil alleen m ...
Hahaha mijn dochter precies het zelfde... zitten zitten zitten..... Rollen doet ze niet meer waarom zou ze, ze ze kan het toch hahaha. Op de grond op haar buik alleen in zn achteruit en woest worden dat ze niet vooruit komt haha. Ach misschien slaat ze het hele tijgeren en kruipen wel over. We zien het wel. Ik en mijn man waren ook geen kruipers. Mijn man nooit gekropen en ik was een kont schuiver. En aangezien mw hier alleen maar wilt zitten word ze misschien ook wel een kont schuiver. Geniet ervan dat ze nog even niet tijgert kruipt of loopt.. doen ze straks hun leven lang nog.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hahaha mijn dochter precies het zelfde... zitten zitten zitten..... Rollen ...
Haha precies hetzelfde hier ons meisje kruipt ook achteruit in plaats van voorruit 🤣🤣🤣

3 jaar geleden

Maken jullie wel al gebruik van een kinderstoel ( met stoelverkleiner) Wij geven nog hapjes vanuit een soort wipstoel omdat ons zoontje ook nog niet zelfstandig kan zitten. Van lig naar zit..

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Maken jullie wel al gebruik van een kinderstoel ( met stoelverkleiner) Wij ...
Wij wel. Onze dochter kan nog niet zelfstandig zitten (8,5 maand), maar is al wel ruim 11 kilo en 75+ cm. Ons wipstoeltje is daardoor niet meer veilig. Als we haar neerzetten zit ze erg stabiel kan ze ook ronddraaien en van alles pakken. Ze komt alleen zelf niet tot zit.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Maken jullie wel al gebruik van een kinderstoel ( met stoelverkleiner) Wij ...
Ja ons meisje zit wel al een tijdje in de kinderstoel omdat ze steeds overeind ging in het witstoeltje of het babyeitje van de stokke. Maar echt zelf zitten kan ze nog niet. Maar ze vind het prachtig in der stoel.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Maken jullie wel al gebruik van een kinderstoel ( met stoelverkleiner) Wij ...
Wij maken al een tijdje gebruik van de kinderstoel ook al zit ze nog niet zelfstandig. Stokke newborn werd echt te klein. Nb. Onze oudste kon vanaf 6 maanden al los zitten maar van lig naar zit pas rond 11 maanden. Gaat voor de kinderstoel vooral voor het los zitten en goede romp balans maar niet zelfstandig van lig naar zit

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Wij wel. Onze dochter kan nog niet zelfstandig zitten (8,5 maand), maar is ...
Hier precies hetzelfde. Zoon kan nog niet zelf tot zit komen, maar zit wel heel stevig in z'n stoel. Hij zit goed rechtop en houdt balans, dus ik denk dat het geen kwaad kan.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Maken jullie wel al gebruik van een kinderstoel ( met stoelverkleiner) Wij ...
Wij doen het ook nog in de wipstoel omdat hij nog niet zelfstandig kan zitten. Dit gaat nog prima

3 jaar geleden

Nou zeg wat raar om zo'n opmerking te maken! Die van ons zit ook nog niet, ze is bijna 8 maanden. Ik maak me nergens zorgen om, ik was zelf 18 maanden toen ik ging lopen en een vriend van me zelfs 2 jaar en met ons is het ook goed gekomen 😊

3 jaar geleden

De standaard is dat ze zitten en lopen voordat ze naar school gaan..... neee grapje, wanneer ze dr klaar voor zijn, komt vanzelf...... Elke baby zijn eigen ritme....