3 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi, ze snapt hoe het werkt, merk ik aan jouw verhaal. Daarnaast moet ze er ook emotioneel klaar voor zijn om haar stoelgang en plas los te laten. Tot nu toe is het altijd met haar verbonden geweest. Mogelijk is ze emotioneel nog niet zo ver. Geen idee of het oké is door te zetten. Volgens mij doe je het gewoon goed....haar op het potje zetten wanneer ze erom vraagt en prijzen dat ze dat doet! Los van dat ze haar behoefte doet op het potje. Dan komt vanzelf de rest.

2 jaar geleden

Mijn nichtje vindt poepen op wc en potje erg spannend. Zij mag sticker plakken als het gelukt is. Mijn zoontje heeft 1x op wc gepoept. Hij vond het erg spannend. Ik vroeg of ik zijn handje vast moest houden en of papa ook moest komen. Dat hielp. We zingen ook vaak een liedje voor ontspanning en verlagen v emotionele druk. Misschien helpen deze dingen jullie ook…! Succes!

één jaar geleden

Je bericht is alweer even geleden maar wil toch even reageren nog. Bij mijn dochter ging het plassen op het potje al heel goed, echter werd haar poep steeds harder. Zo hard dat het pijn ging doen. Waarschijnlijk ook door het ophouden van de poep. Wij zijn daarom terug gegaan naar luiers om eerst de obstipatie weg te krijgen. Die is nu na 2,5 week pas echt voorbij dus weet niet of het door het potje is gekomen of door wat anders. Binnenkort gaan we het gewoon weer proberen. Hoe is het bij jou nog gelopen?