9 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind vind het veel te vroeg. Ze moeten tegenwoordig alles zo snel kunnen. Laat ze toch baby/dreumes zijn ik probeer het van de zomer wel een keer.

2 jaar geleden

Ik heb een vriendin die haar dochter al met 1,5 dag en nacht zindelijk was 😱 niet eens door zoveel te oefenen maar ze had het steeds vrij goed zelf aan. Ik zie Hanna dit echt nog niet doen en ga dit ook niet afdwingen. Bij de oudste met 2,5 begonnen en die was binnen een week zindelijk. Ik wacht het even af hier!

2 jaar geleden

Goed naar je kind kijken en vooral niet te vroeg willen afdwingen, dat frustreert alleen je zelf en je kleine. Bij onze oudste rond 1,5 jaar het potje geïntroduceerd, dus niet gaan trainen maar het potje stond in de woonkamer. Wilde ze erop, prima, zo niet ook goed. Tegen de 2 jaar denk ik geprobeerd met vaste momenten op potje/wc zetten maar dit werd een strijd dus weer gestopt en laten gaan. Op gegeven moment weer geprobeerd, soms lukte dat. Stempels, stickers voor plasjes in het potje... Kaarten vol! Maar zelfs dat interesseerde haar niet meer. Met ruim 2,5 kregen we door dat ze zelf donders goed wist wanneer ze moest, ze gaf het steeds aan. Mama, ik moet plassen/poepen. Steeds gevraagd wil je op het potje/wc? Nee, ik doe het wel in de luier. Nou ook prima. Ergens voor haar derde verjaardag geopperd om de luiers uit te doen als ze drie is. Nee mama, zei ze. Kleine zucht van mijn kant, maar goed. Maar 1 dag na haar derde verjaardag zegt ze uit zich zelf: zullen we de luier uit doen? Zo gedaan, na een week wilde ze ook in de nacht niks meer. Ze is nu 4,5 en heeft sinds die dag dat de luier uitging 2 of 3 ongelukjes gehad. Met de jongste zullen we het ook weer zo doen denk ik, hem volgen dan. Kijken waar hij aan toe is. Jongens zijn vaker later zindelijk dus ik heb geen haast. Het gaat ook om een stukje fysieke ontwikkeling, dat is volgens mij rond 1,5-2 jaar 'af' dacht ik, dat ze het ook echt zelf kunnen voelen. Daarvoor voelen ze die aandrang helemaal niet.

2 jaar geleden

Mijn dochter ( 1,5) vindt een vieze luier erg vervelend ,wij hebben het potje op toilet staan. Als ze heeft gepoept zegt ze bah en pakt ze mn hand om naar het toilet te lopen. Dan gaat ze even zitten op het potje en wilt ze een schone broek. We doen vooral waar zij zich goed bij voelt

2 jaar geleden

Ik ben er ook nog niet mee begonnen, moet nog genoeg in z'n leventje. Hij loopt wel vaak mee naar de wc en ga binnenkort wel een potje kopen. In de zomer dan echt beginnen denk ik. Hopelijk kan het lekker buiten, beetje rondlopen in een onderbroekje en als het mis gaat niet vies in huis!

2 jaar geleden

Onze dochter, is overdag volledig zindelijk al een paar maandjes. Vanaf 11 maanden begonnen. Vanaf 18mnd overdag droog

2 jaar geleden

We hebben wel een potje in huis. Haar een geprobeerd om er op te zetten, maar ze lijkt er bang voor te zijn! We bieden het meerdere keren aan maar ze wil nooit. Ze is er nog lang niet aan toe denk ik. Alles op z’n tijd

2 jaar geleden

Gewoon op dat vlak je kindje volgen hij of zij zal wel aangeven wanneer er klaar voor zijn ik heb zelf zoontje 20 maand en hij wil nog niet dus maak me hier geen zorgen om

2 jaar geleden

Heb met onze oudste jong geprobeerd voor de 2e verjaardag en dat was alles behalve een succes. Toen met 2 jaar en 4 maanden weer en toen binnen een week overdag zindelijk. Ik zal dus niet te vroeg beginnen.. tip: zindelijkheidbox