5 Reacties

één jaar geleden

Hoi hoi! Geen zorgen.....plassen gaat hier ook nog met ongelukjes als ze te druk is in haar spel! Poepen vraagt weer een nieuwe emotionele rijping wb loslaten. Onze dochter geeft wel aan dat ze moet poepen maar wil dat echt alleen nog in haar luier! Helemaal prima, alles heeft zijn tijd en plek. Ik maakte me een maand geleden nog zorgen of die zindelijkheid op tijd zou komen....en ineens plaste ze op de wc....dus dat zal met ontlasting ook wel zijn.

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Plassen gaat steeds makkelijker en ook echt goed. Poepen daarentegen is zelfs in de luier lastig. Zit altijd zo vast. Ze perst denk ik ook verkeerd. Dus dat is een ander probleem. Maar poepen vindt ze ook nog erg spannend iig op de wc en potje. Probeert het wel

één jaar geleden

Heeft hier ook echt wel een tijd geduurd hoor. Wel al vanaf 2 jaar 4 maand zindelijk. Maar poepen deed de jongste nog heel lang s’avonds in haar bed in de luier. Uiteindelijk door middel van beloning (stickers plakken, snoepje krijgen 🙈) ging het hier heel snel goed! Hier moet je wel achter staan als ouder natuurlijk haha Maar dat werkte hier wel

één jaar geleden

Hier een speciale een wc gekocht voor haar. Ze mocht er zelf 1 kiezen en vond deze helemaal geweldig. Direct neergezet en luier af gedaan en vanaf dat moment overdag niet meer een luier om gehad en helemaal zonder ongelukjes. Poepen was nog wel een dingetje. Ze vond het erg spannend en durfte eigenlijk niet, maar in haar luier wou ze het ook niet meer. Echt 5 dagen was het huilen en gillen, maar ze bleef het ophouden. Uit eindelijk lactulose paar dagen gegeven en toen kwam het wat op gang, maar alsnog erg spannend. Afgelopen maandag heeft ze op de peuterspeelzaal een klasgenootje zien poepen en sinds dien geen enkel probleem meer en roept ze als ze heeft gepoept; mama kom gauw snel.. rennen.. waarop ze telkens zegt; mama is trots op Fleur he?? 🤣. Het weggooien in de grote wc maken we ook maar elke keer een feestje van.

één jaar geleden

Die van mij is drie en het interesseert haar gewoon niet. Pfff! We zetten haar op het potje en hopen dan dat ze plast. Maar zonder luier is nog geen optie. De tuin is ook nog niet klaar. Echt balen. Ik was net 1 toen ik al zindelijk was. Geduld is een schone zaak, haar wel gezegd dat ik al die kosten van die luiers in ga houden op haar zakgeld later. 😜😜😜