7 Reacties

één jaar geleden

Hier zijn ze 2 en 4. slapen normaal niet op een kamer, maar in vakanties etc wel. De eerste paar nachten zijn feest (in positieve zin). Maar als ze eenmaal gewend zijn, maakt het echt niet meer uit. Ik denk wel dat de jongste wel van de nachtvoedingen etc af moet zijn.

één jaar geleden

Gefeliciteerd ten eerste! Hier net bevallen van de tweede. Ik denk als je de tweede bij jullie op de kamer laat slapen zolang hij nog niet doorslaapt dat dat prima kan. Heb zelf vroeger ook lange tijd met mijn zusje op een kamer gelegen en niet als negatief ervaren. Het was zelfs best gezellig.

één jaar geleden

Hier een zoon van 2 jaar en een dochter van 8 maanden. Dochter slaapt als sinds geboorte bij haar broertje en liggen nooit wakker van elkaar. Zelfs nu ons zoontje heel erg heftig last heeft van jactatio corporis (body rocking), dat echt behoorlijk veel herrie maakt, slaapt dochter lief er dwars door heen. Deden wij dit ook maar 🤣😅🤭

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties ☺️ Bedankt Miran & jullie ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede kindje☺️ Zo lang de jongste niet doorslaapt hou ik hem/haar toch bij me denk ik. Maar ik denk dat de misschien wel aan elkaars geluiden wennen zoals bij jou cynthiasandorb. Lijkt me wel heftig voor jullie! Fijn dat het goed gaat in 1 kamer, zelfs met nachtvoeding werd je zoontje niet wakker? Hoe zie je het in de toekomst voor je als ze ouder worden met 1 kamer?

één jaar geleden

Ik heb een dochtertje van 2 en een zoontje van 4 maanden. Dochtertje sliep altijd op haar eigen kamer. Ons zoontje hebben we de eerste 6 weken bij ons op de kamer laten slapen. Na 4 weken zijn we begonnen met dutjes overdag in zijn bedje op de kinderkamer. Na een tijdje vroeg mijn dochtertje of Boaz bij haar op de kamer mocht slapen. (Want ze wist dat dat de bedoeling was uiteindelijk) Mijn zoontje sliep behoorlijk goed. Hij weende snachts bijna nooit. Voor een nachtvoeding maakte hij wat geluidjes waarvan ik wakker werd. En hij kwam meestal maar 1 keer soms 2 keer. Dus na 6 weken dacht ik. Ach ik ga ze samen op een kamer laten slapen. De eerste nachten was het wel spannend maar het ging super goed. Ze zijn nu zo gewoon aan mekaar. Heel soms worden ze wakker van mekaar maar dat is nooit een probleem geweest. En ik heb de babyfoon aanstaan zodat ik direct kan komen als mijn zoontje roept voor nachtvoeding. (Dat is heel wisselend soms niet soms 1 of 2 keer, en het is echt niet meer dan een roepje 😀) Het is wel belangrijk dat ze behoorlijk goed slapen want anders lijkt het me moeilijk.

één jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/peuter/kinderen-samen-op-1-kamer-oR6Rw2?utm_source=24Baby&utm_medium=app Hier heb ik gereageerd van de week. Nog specifiek voor jouw vragen wat tips: - we hebben in het begin de bedjes zo gezet dat ze elkaar niet konden zien als ze in slaap aan het vallen waren. Dat was bij ons een kastje aan de hoofdeinden. - toen m’n tweede geboren werd, werd de oudste de eerste nacht(en) wel wakker. Wij hebben haar laten zien wat we deden en vertelt dat wij het oplossen en dat zij lekker kan blijven slapen. Ik denk dat ze hooguit twee nachten wakker werd, daarna sliep ze door alles heen. Dat werkt nog steeds, ze worden nauwelijks wakker van elkaar.

één jaar geleden

Ah thanksss! Klinkt allemaal heel goed. Ik ga het andere topic even lezen, had ik helemaal niet gezien☺️