37 Reacties
5 jaar geleden
Bij mijn eerste had ik 12 weken verlof en 6 weken vakantie( had nog heel veel dagen staan) extra opgenomen was wel fijn maar vond het ook wel weer fijn daarna om aan het werk te zijn. Om niet 24/7 alleen met die kleine bezig te zijn. Dit keer 10 weken verlof en 2 weken vakantie er achter aan
5 jaar geleden
Zelf heb ik een eigen bedrijf, ik werkte na 4 weken alweer een paar uur op een dag als onze dochter sliep. Toen ze 3 maanden was is ze begonnen bij de opvang 2 dagen, oma past 1 dag op, papa is 1 dag vrij en ik ben 1 dag 'vrij' toen ben ik dus weer volledig gaan werken. Ik vond het heerlijk om weer te werken, maar dat verschilt natuurlijk erg per persoon. Dat je meer bent dan alleen moeder 😉.
Je zit dan natuurlijk wel lekker in de zomer als je er vakantie achteraan plakt 😉 misschien kunnen jullie dan samen een weekje weg ofzo.
5 jaar geleden
Ik ben ook ondernemer (met werknemers in loondienst) en van plan gefaseerd op te bouwen. Eerste 3 maanden max 1 uur per dag werken. In maand 4, 2 dagen per week werken. In maand 5, 3 dagen per week werken. En vanaf maand 6, 4 dagen per week werken.
Afhankelijk van wat voor werk je doet, kun je dus ook in overleg met je werkgever stapsgewijs weer starten.
5 jaar geleden
Wij hebben ons eigen bedrijf.. Mijn man denkt dat ik in de week na de geboorte alweer in het thuiskantoor zit met een baby aan de borst... En anders zorgt hij er wel voor dat de laptop op mijn schoot komt... geen verlof voor mij dus, misschien een paar dagen. Het niet weten waar ik aan toe ben is het ergste.
5 jaar geleden
Ik ga pas weer in november werken, bij de eerste ook gedaan. Rond de leeftijd van een half jaar. Ik vond het heerlijk! Echt intens genoten van de kleine en ook erg fijn dat er tegen de tijd dat ik ging werken er geen nachtvoedingen meer waren.
Geen moment behoefte gehad om weer te werken 🙈 nu hadden wij ook wel zware eerste weken met de kleine meid verborgen reflux en had ze veel moeite met overdag alleen te slapen. Hier zat dan ook geen druk op en konden we langzaam opbouwen. De weken en maanden vlogen voorbij.
Nu ook heerlijk heel de zomer vrij, lekker genieten en hopelijk ook leuke dingen doen. ☀️
Een baby van 10-12 weken is echt nog mini, ik zou in ieder geval je vakantie er achter plakken als je de keus hebt, wie weet kan je ook nog even weg als gezin. 🥰
5 jaar geleden
Reactie op Sharon30-24
Wij hebben ons eigen bedrijf.. Mijn man denkt dat ik in de week na de geboo ...
Ik heb ook mijn eigenen bedrijf met mijn ex hij denkt ook dat ik veel ga kunnen doen week na bevalling ik heb gezegd dat ik niet weet waar ik me moet aan verwachten en hangt ook af wat voor baby je hebt en dat weet je nu nog niet. Ik ben uitgeteld voor 22-05 en heb gezegd dat ik 2-08 terug begin met werken dat is na het bouwverlof en dan als het lukt werk ik ervoor van thuis uit.
Mannen weten gewoon niet wat bevallen en vóór baby zorgen in houdt. Ik ben dus 10 weken niet op de bureau tenzij het iets dringend is en ik op bureau moet zijn. Al is wel de telefoon doorgeschakeld naar mijn gsm
5 jaar geleden
Ik was bij de eerste na 10 weken weer gaan werken, en vond het vreselijk om zo'n kleintje al met 9 weken naar het KDV te sturen om te wennen. Wilde haar echt niet loslaten... Alsof ze vroegen om vrijwillig m'n arm af te hakken. Euh, nee!!! 😩
Dit keer 10+3wk vakantie en misschien zelfs nog week ouderschapsverlof erachteraan. Weer ff wat anders doen ben je rond die tijd wel aan toe maar vind zelf na 10 weken dat ze dan nog erg klein zijn om los te laten (lees: hormonen 😁🙈)
5 jaar geleden
Vind het ook moeilijk. Ik heb veel vrije dagen opgespaard. Dus ik denk dat ik 2 weken extra aan mijn verlof plak en de rest van de vrije dagen die ik heb elke week tot het eind van het jaar opneem. Dat heb ik liever dan bijv in okt te beginnen en gelijk 8x5 te gaan werken. Maar las net hieronder ook over ouderschapsverlof. Dat klinkt ook goed. Zal het vandaag even uitzoeken
5 jaar geleden
Ik ga in de start van het nieuwe schooljaar weer werken (12 weken na uitgerekende datum). Is voor mij en werk fijner dan pas weken later. Ik neem een deel vakantieverlof op per week. Dus kan daardoor de eerste 3 maanden beginnen met maar 2,5 dag werk. Lijkt me super qua opbouw
5 jaar geleden
Ik denk dat het per persoon en situatie verschild wat er fijn is. Ik heb zelf 10 weken verlof + 3 weken vakantie. Maar die weken vakantie erachteraan heb ik meer gedaan omdat mijn verlof precies stopt als de schoolvakantie begint. En ik nog 2x heb die op school zitten dus het wel fijn vind omdat vakantie te hebben en eventueel weg te kunnen (als alles het toe laat). Maar door dat ik al heel lang in de ziektewet zit kan ik ook echt niet wachten tot ik weer mag werken.
5 jaar geleden
Mijn ervaring is, dat je hoofd helemaal niet naar werk staat de eerste 10 weken en dat de overgang naar werken best pittig (en leuk!) kan zijn. Je hele wereld is veranderd. Vooral bij je eerste kindje. Ik neem zelf 14 weken na de bevalling vrij
5 jaar geleden
Ik vond het bij de twee vorige bevallingen heerlijk om na 10 weken weer aan het werk te mogen.
Andere omgeving, volwassen gesprekken en eindelijk kun je zelf weer bepalen wanneer en hoe lang je naar de wc gaat 😜
Wat me wel goed beviel was om de eerste maand met 3 dagen te starten ipv 4 dagen/week.. en idd goede tip las ik hierboven, neem na eenaand werken ofzo lekker 1 of 2 weken vakantie op om weer even lekker met je gezin te genieten.
Mijn verlof eindigt 1 september en wij gaan in oktober lekker 2 weken naar de zon (als we dan tenminste weer fatsoenlijk op vakantie kunnen😂)
5 jaar geleden
Reactie op Sharon30-24
Wij hebben ons eigen bedrijf.. Mijn man denkt dat ik in de week na de geboo ...
Nou lekker dan, zo'n meelevende man...