25 Reacties
4 jaar geleden
Wij zijn de avondfles van 23.00uur rustig aan het afbouwen. Dit doen we door steeds iets minder en iets vroeger de fles te geven. Op die manier went ze eraan. Ondertussen wordt de vaste voeding verder uitgebreid. Ik hoop dat ze daardoor ook goed door blijft slapen, maar dit geeft natuurlijk geen garantie.
Belangrijk is volgens mij vooral dat, als je flesvoeding geeft, je niet over de maximale hoeveelheid per dag gaat. Met borstvoeding kan je volgens mij niet te ver geven, je kindje neemt wat hij of zij nodig heeft.
4 jaar geleden
Wij zijn met 5 maanden gestopt met dreamfeeden. Ze werd er onrustiger onder in de nacht. Gewoon om 19 uur naar bed en gekeken wanneer ze nog snachts kwam voor een flesje. Dat was bij ons dan ook rond uur of 3/4.
Zou dan niet een volle fles aanbieden anders heeft ze echt geen honger sochtends. Bijv 90 ml? Ik heb daarna gelijk speen gegeven en viel dan direct in slaap. Steeds gekeken naar hoeveel melk ik gaf en hoeveel honger ze dan had sochtends.
Als ze dan nog geen honger heeft om 7 uur, dan nog minder geven dus 60 ml. Als ze al eerder honger heeft bijv om 6 uur, dan weet je dat je snachts nog iets meer kan geven.
Nu geef ik 4x 210 ml overdag en 2x per dag papjes waardoor ze nu 12 uur kan slapen.
4 jaar geleden
Wij geven ook nog een voeding om 2230. Ik denk dat we dit gaan afbouwen, ze slaapt zo diep tegen die tijd dat het zielig is om haar wakker te maken.
Ik kijk er wel een beetje tegenop aangezien ze nog steeds elke nacht zo rond 5 uur onrustig wordt. Ze drinkt dan een beetje en slaapt verder tot de ochtend. Maar dan wil ze vrijwel niets drinken. Dus ik denk dat we die moeten gaan overslaan.
Ik hoop alleen dat we dan niet nog vaker uit bed moeten, ik ben nu vaak al een keer of 3 a 4 eruit voor het speentje en nog een keer voor de voeding. Begin nu wel erg te verlangen naar een beetje meer doorslapen.. 😴
4 jaar geleden
Reactie op RoxyB
Wij geven ook nog een voeding om 2230. Ik denk dat we dit gaan afbouwen, ze ...
Kan het zijn dat ze juist door de dreamfeed onrustig wordt? Ik werd er ook gek van dat ik dan om 23 uur nog een flesje gaf en vervolgens werd ze ook vanaf 3/4/5 uur onrustig. Ik ben toen gestopt en vervolgens had ze even dat ze rond 3/4/5 uur nog een klein flesje wou, maar vervolgens wel weer verder sliep. Wel met speen.
Snap dat je verlangt naar meer doorslapen! Dat speentje in en eruit is ook wel erg vervelend 🥺 bij mijn dochter is dat vanzelf minder geworden. Nu valt ze wel in slaap met speen maar wordt niet wakker als ie eruit floept. Mss fase 2 speen proberen? Heb ook vele verhalen gelezen over het afbouwen van een speentje, mss is dat ook nog een optie voor jou.
4 jaar geleden
Reactie op Kelsyke
Hey, ben je opeens gestopt of heb je de dreamfeed afgebouwd?
Ik ben opeens gestopt. Alleen voeding gegeven wanneer ze er zelf om vroeg. En nachtvoedingen afgebouwd door steeds minder te geven. In verloop van paar weken merkte ik dat ze steeds langer ging doorslapen. Slaapt nu sinds 1,5 week klokje rond. Zelf word ik nog steeds even wakker om 4/5 uur en heb altijd een bakje voor nachtvoeding klaarstaan just in case 😂🤕
4 jaar geleden
Reactie op HLN92
Ik ben opeens gestopt. Alleen voeding gegeven wanneer ze er zelf om vroeg. ...
Ik probeer vanaf vandaag geen fles meer te geven. De voorbije dagen altijd klaarwakker rond 3 u. Spelen/ brabbelen in bed. Het duurt dan ook een uur voor ze terug slaapt. Dus ik ben ook wakker... Misschien zit de droomvoeding er voor iets tussen. Ik ben benieuwd wat het gaat geven. 😅
4 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt om 18.30 als die ze fles op heeft.. ik maak hem wel wakker om 23.30 voor een fles maar de hoeveelheid bouw ik af.. als ik hem niet om 23.30 geef dan komt hij de nacht rond 4.00 en als ik hem om 23.30 wakker maak en flesje geeft dan slaapt hij tot 7.00
* en ik dus geen wekker gezet en ineens sliep die tot 8.30 vanmorgen en was ik te laat overal want hij was altijd me wekker 😅 maar dat is off topic haha
4 jaar geleden
Reactie op Kelsyke
Ik probeer vanaf vandaag geen fles meer te geven. De voorbije dagen altijd ...
Laat weten hoe dat ging! Ik volg ook even haha. Same problems. Succes!!
4 jaar geleden
Als hij om 5 uur komt dan geef ik gewoon een flesje en dan 120 ml en dan om 7 uur wakker maken en dan ochtend flesje.
4 jaar geleden
Reactie op Kelsyke
Dus gisteren fles om 22u30 en voorbije nacht om 1u ( gestart met 150 ml)
Okee! En Hoelaat sliep ze dan gister? 😊