23 Reacties
5 jaar geleden
Accupentuur helpt ik heb een vriendin met koude baarmoeder die zo zwanger is geworden. Ik zelf heb ook een koude baarmoeder en was in september begonnen met accupentuur maar toen was ik al zwanger zonder dat ik het wist toen ik het een week later wist en belde zei de accupentuur dat ik moest blijven komen voor de baby meer kans te geven ik had ook al een miskraam gehad in mei en daarna dus meer als een jaar geprobeerd zonder succes zelfs met ivf. Ik geloof erin en ik zeg doen. Je moet natuurlijk wel een goede accupentuur hebben
5 jaar geleden
Wat vervelend zeg voor je zusje! 😞
Persoonlijk geloof ik niet in een ‘koude baarmoeder’. Heb er ook wel eens van gehoord en het opgezocht en ik heb zelf echt alle kenmerken (koude buik, koude voeten etc.) en ben toch echt mega snel zwanger geraakt. Nu eenmaal zwanger heb ik nog steeds heel vaak een koude buik en koude voeten maar de baby doet het prima.
Daarnaast denk ik dat dit soort dingen er vaak zijn om misbruik te maken van vrouwen met een kinderwens. Zo zag ik dat er allemaal dure producten worden aangeboden tegen een ‘koude baarmoeder’ waarvan nooit is bewezen dat het werkt. Als iemand toevallig na zo’n product is zwanger geraakt is het makkelijk om te zeggen dat het door dat product is gekomen terwijl het net zo goed toeval kan zijn.
Als ze zich zorgen maakt zou ik als ik haar was eerst naar de huisarts gaan. Dat lijkt me de beste optie in plaats van Googlen.
Succes ✨
5 jaar geleden
Ik had na het stoppen van de pil een uitblijvende menstruatie. Onderzoeken gehad en volgens de artsen PCOS want er zaten cystes. Zelf geloofde ik daar niet zo in, vond het wel een ‘makkelijke’ diagnose. Had namelijk verder ook geen symptomen (acne, overgewicht, overbeharing etc.). Voeding en supplementen aangepast nav pcos maar zonder effect. Na 8-9 maanden ook naar accupunctuur gegaan onder het mom: baadt het niet... na ongeveer 5 behandelingen en een chinees drankje een ovulatie gekregen en zwanger geraakt. De dag dat ik naar het zhuis zou gaan om de clomid behandeling definitief te maken, een positieve test in handen. Nu alweer 25 weken en alles gaat goed!
Ik denk zelf dat het stress in mijn lijf was en disbalans van hormonen.
Ik ben dus zeker positief over accupunctuur en raad het zeker aan..
5 jaar geleden
Super vervelend voor je zusje!
Wonti Han, een kliniek in Chinese geneeswijze.
Zij helpen vrouwen die lastiger zwanger kunnen raken. Zij behandelen het hormoon stelsel. Ik weet toevallig dat ze per 1 februari nieuwe mensen aannemen om te behandelen.
Op Google kan je het zo vinden. Wellicht een optie voor haar! ✨
5 jaar geleden
Wacht, wat? Ze is 8 maanden bezig? Dat is toch hartstikke normaal! Of is ze al 35+? Waarom nu al ziekenhuis / acupunctuur?
5 jaar geleden
Verder antwoord op je vraag. Ik ken veel mensen die langer bezig zijn geweest en ook acupunctuur doen naast bijv hun traject. Deze vrouwen doen dat omdat ze er een soort super zen yogagevoel aan overhouden omdat een traject onvoorstelbaar stressvol is. Ze zijn daardoor niet zwanger geraakt.
De kans dat ze binnen een paar maanden spontaan zwanger raakt is gewoon best groot, mits er geen afwijkingen zijn. 80% is binnen 12 mnd zwanger.
5 jaar geleden
Reactie op Rainbow-91
Wacht, wat? Ze is 8 maanden bezig? Dat is toch hartstikke normaal! Of is ze ...
Goede vraag. En is ze in die acht maanden ook twee keer zwanger geweest, gezien de miskramen?
5 jaar geleden
Wat je haar ook nog aan kunt raden is Shiatsu massage. Toen ik daarmee startte, als ondersteuning in ivf trajecten, raakte ik 2 keer zwanger. Wel weer een miskraam maar van de 2e keer ben ik nu 23 weken. Ik kreeg shiatsu massage inderdaad voor een koude baarmoeder en de laatste keer ook wat acupunctuur. Is het daardoor dat ik zwanger ben geraakt? 't zou kunnen 't kan ook niet. Maar na alle jaren proberen, alle bloed zweet tranen en eindeloos veel medicijnen weer zwanger worden, ga je alles geloven. Wens haar heel veel geluk!
5 jaar geleden
Bij mij was ook het vermoeden van een koude baarmoeder en heb dat met een dieet voor een koude baarmoeder en acupunctuur opgelost. Binnen 2 maanden was ik toen zwanger. Er staat heel veel info op internet over wat je wel en niet moet eten, met name warme ontbijtjes, lunch en altijd zorgen dat je voeten warm zijn. Als je voeten koud zijn is je baardmoeder ook koud volgens mijn acupuncturist.
5 jaar geleden
Acupunctuur doen! Ik ben begonnen in aug en werd direct zwanger, helaas geëindigd in een miskraam. Vervolgens ondersteund in dat proces en in dec dezelfde techniek gebruikt als in oktober en jahoor direct zwanger. Morgen hebben we onze 8 weken echo!
Mijn acupuncturist is van oorsprong verloskundige, super fijn! Zij heeft ook altijd aan "houdt je onderlijf warm! Draag dikke sokken en t liefst lange onderbroeken😉, heb deze geruild voor een lange dikke jas zodat ik geen koude billen heb!
5 jaar geleden
Herkenbaar!
11 jaar bezig geweest, waaronder 8 jaar medische molen en bij de. 8ste icsi behandeling is het gelukt.
Ik heb accupunctuur wekelijks gehad,
Liep bij de homeopaat,
Gebruikte veel vitamines en mineralen van Rika Lucak,
En deed een warme kruik op mijn buik, dronk warme dranken.