10 Reacties

één jaar geleden

Gemiddeld is tot 3 jaar een middagdutje gebruikelijk. Ik zou haar om 13 uur naar bed brengen en een uurtje laten rusten. Is ze na dat uurtje nog wakker, jammer maar helaas. En als ze wel in slaap valt, zal ze het nodig hebben. Hoe slaapt ze 's nachts? En als ze pas om half 3/3 gaat slapen?

één jaar geleden

Zou zomaar kunnen..🙈😅 Hier zitten we ook in de tussenfase.. Op opvang en drukke dagen wel een (kort) dutje, op dagen dat we smorgens niet veel doen slaat ie het dutje vaak over.

één jaar geleden

Reactie op S83

Gemiddeld is tot 3 jaar een middagdutje gebruikelijk. Ik zou haar om 13 uu ...
In de avond duurt het ook even voor ze in slaap valt. Altijd moeite mee gehad. Ook als ze niet slaapt of als ze pas om 3 uur in slaap valt dus dat is geen verschil

één jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Zou zomaar kunnen..🙈😅 Hier zitten we ook in de tussenfase.. Op opvang en ...
Ja ik weet wel dat ze het nodig heeft, want hele dag op blijven red ze niet want dan word ze echt hangerig en vervelend

één jaar geleden

Update: dag 3 dat ze niet wil slapen, weet niet wat ik nog kan doen of dat ik moet accepteren dat ze heel jong stopt met middag slaapje

één jaar geleden

Reactie op ChantiSmit

In de avond duurt het ook even voor ze in slaap valt. Altijd moeite mee geh ...
Dan is dat niet iets om rekening mee te houden.

één jaar geleden

Misschien voor nu accepteren dat ze het niet nodig heeft.. of niet nodig denkt te hebben🙈😅. Wij gaan naar boven, proberen t een uur. Is hij dan nog wakker en gaat ie niet slapen gaan we naar beneden. Dan bieden we vlak voor etenstijd een rustmoment extra aan in de vorm van boekje lezen, kleuren of TV kijken.. Lijkt voor nu te werken en dan houdt ie t ook vol tot bedtijd zeg maar..

één jaar geleden

Het kan ook gewoon een fase zijn. Ik zou zeggen, kijk naar je kind en 'go with the flow'. Hier heeft ze een aantal weken ook gehad dat ze smiddags maar niet wilde slapen. En als ze sliep, sliep ze savonds niet. Ze heeft heel wat dagen zonder dutje gedaan, af en toe probeerde we het nog als ze er erg moe uitzag. Momenteel slaapt ze weer de meeste middagen en gaat het savonds ook weer beter.

één jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Het kan ook gewoon een fase zijn. Ik zou zeggen, kijk naar je kind en 'go w ...
Hoop dat het hier ook zo is, dat het gewoon een fase is. Bied het nog wel voorlopig aan

één jaar geleden

Hier pakt ie het middagslaapje meestal nog wel, maar 's avonds valt ie pas rond half 9/9 uur in slaap en dan wel om 6 uur/half 7 wakker. Wellicht dat het ook meespeelt dat ie nu een maand in een groot bed ligt. Het begin ging goed, maar de afgelopen anderhalve week gaat ie er continu uit en is het een enorme strijd 😮‍💨 Gelukkig zijn we ruim op tijd voor de geboorte van z'n zusje (december) overgestapt qua bed, hopelijk gaat het slapen binnenkort wat soepeler.