Dadels en bevalling
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook dat:
Bij vrouwen die dadels aten de ontsluitingsfase bijna 7 uur korter duurde!
Bij 96% van de vrouwen die dadels aten, de bevalling natuurlijk op gang kwam.
Het eten van dadels kan ervoor zorgen dat de natuurlijke weeën worden versterkt en dat er meer weeën op gang komen.
Het toedienen van pitocine/syntocinon (een syntetische oxytocine) om weeën op te wekken of versterken was lager bij de vrouwen die dadels aten. Dit was namelijk 28%, en bij de vrouwen die geen dadels aten was het 47%.
Bij aankomst in het ziekenhuis de ontsluiting meer gevorderd was bij vrouwen die dadels aten.
Net bevallen? Blijf dadels eten!
Doordat dadels zoveel energie geven, is dit ook een goede snack als je net moeder bent geworden! Zeker als je denkt aan de gebroken nachten door jullie kersverse baby. Een bakje dadels met een handje noten is een verantwoorde snack! Door het grote aantal voordelen zijn dadels goed om te blijven eten. Kortom: snel naar de winkel!
Ik ben overtuigd! Zit ook bomvol vitamines en mineralen🎉
Klinkt veelbelovend! Het is alleen de vraag of t echt oorzaak gevolg is hè. Of dat vrouwen die dadels eten sowieso een gezondere leefstijl hebben bijvoorbeeld. Maar goed, kwaad kan het niet en dadels zijn nog lekker ook! 😋
Zijn hier al weken niet aan te slepen, vind ze gewoon erg lekker nu!
Maareh.. 7 uur kortere ontsluitingsfase?
Vorige bevalling duurde niet eens 7 uur, zónder dadels!! Valt ze er nu dan gewoon 'plop' uit ofzo? 🤣
Afgelopen zaterdag had ik een cursus en daarin werd gezegd: na 5 cm ontsluiting dadels en bananen eten. Voor de 5 cm ontsluiting nog proberen koolhydraten binnen te krijgen; havermout, rijst en pasta. Misosoep schijnt ook nog ergens goed voor te zijn..?
Mijn geboorteplan: misosoep als voorafje, sushi als hoofdgerecht en dadels als toetje 🤣
Dit is in ons geloof (islam) iets wat ons 1400 jaar geleden al is geadviseerd. Dadels hebben een tal van genezende werkingen bij verschillende aandoeningen. Het advies voor zowel zwangeren als niet zwangeren is om dagelijks 7 dadels te eten.