24 Reacties
5 jaar geleden
hier hetzelfde pff had het zo gepland dat ik net voor bevalling alles had kunnen halen maar helaas nu door de lockdown lukt me dat niet meer.
hoop echt snel na bevalling alles te kunnen halen wordt er gek van allemaal nu.
5 jaar geleden
Misschien iets geks maar als je je baby’tje in een draagzak doet en dan fietsen? En ik weet dat er een soort van maxicosie is voor op je fiets.. ik heb gewoon een rijbewijs dus ik denk daar niet over na 😂
5 jaar geleden
Wij hebben een urban arrow en ik ben oprecht nog nooit zo blij geweest met een 'fiets'. Wat een topding. Je kunt hem zo inrichten als je zelf wilt (een/twee bankjes, een maxicosi-steun). Fiets er zeker vier keer per week 10km heen en weer mee. Kids vinden het ook erg leuk.
5 jaar geleden
Wij hebben beiden geen rijbewijs en zitten te denken aan een elektrische baboe bakfiets, erg duur, dus nog niet gekocht, we moeten er nog even over nadenken. Maxi cosi achterop de fiets wordt afgeraden en met draagdoek/zak op de fiets ook.
5 jaar geleden
Zijn er veel plekken waar je de eerste periode naar toe gaat/wilt?
Hier hetzelfde probleem van nog geen rijbewijs kunnen behalen door de lockdown, maar zouden sowieso geen tweede auto aanschaffen.
Ik heb in mijn hoofd om de eerste periode nog nergens heen te gaan, naast wandelen in de buurt/supermarkt etc. En dan na een aantal maanden voor een fietsstoeltje te gaan.
In noodgevallen kan ik evt. Met het openbaar vervoer, met mijn partner met de auto of netwerk met een auto inschakelen.
5 jaar geleden
Reactie op r_veld
Hier denken wij ook aan. Ik weet niet wanneer je voor het laatst hebt gekek ...
Ja hè, dat viel mij ook op. Mijn zwager is fietsenmaker en vertelde dat hij alleen nog de duurste variant van de baboo wil verkopen omdat de andere twee varianten snel kapot gaan of enorm tegenvallen. Toen vond ik het prijsverschil met de urban opeens niet zo groot meer. Die blijft echt lang mooi en is enorm waardevast.
5 jaar geleden
Reactie op steefjekd12
Misschien iets geks maar als je je baby’tje in een draagzak doet en dan fie ...
Dit wordt echt ten zeerste afgeraden. Baby is compleet onbeschermd als je valt of wordt aangereden.
5 jaar geleden
Reactie op r_veld
Dat zoe niet moeten gebeuren bij babboe voor die prijs
Eens!
5 jaar geleden
Zelfde hier.. ben bang dat een rijbewijs er voor april/mei niet meer in zit!
Vorige keer heb ik in het begin eigenlijk alles met de bus gedaan en soms lopend. Moet zeggen dat we wel goede verbinding hier hebben.
Mijn man heeft wel een auto, dus voor als het echt nodig is, is dat nog en optie wanneer hij vrij is. Maar eigen vrijheid is ook fijn.
Gelukkig krijgen we en voorjaarskindje dus om vies weer hoef je je minder zorgen te maken ;)
5 jaar geleden
Vroeger hadden wij een bakfiets, maar volgensmij is dit in de eerste maanden niet veilig. Wij hadden ook baby schelpjes erin. Het geschud in de bakfiets is niet zo goed voor een jonge baby. Dit is tevens zo met een maxicosi op je fiets. Daarom gebruikten wij de bakfiets pas toen mijn broertjes wat groter waren. Ook met een normale fiets zou ik pas een kindje vervoeren met +/- 9 maanden, als het kindje zelfstandig rechtop kan zitten en het nekje voldoende sterk is. Maar het is natuurlijk waar je je zelf fijn bij voelt. Persoonlijk zou ik met de kinderwagen lopen waarin het kindje rechtuit kan liggen of met de bus gaan
5 jaar geleden
Wij hebben ook geen auto en hebben een bakfiets met maxicosi houder. Dit is echt ideaal in mijn mening. Ik fietste dan bijvoorbeeld naar t winkelcentrum en deed dan daar de baby in de draagdoek. Daarna kon ik mooi de boodschappen kwijt onder de maxicosi. Voor echt langere afspraakjes (lunchen met vriendinnen oid) ging ik wel met de bus. Want dan kon mn zoontje wel goed plat liggen. Maxicosi voor zo'n lange tijd is niet goed voor t rugje.
Voor straks moet ik zelf nog even een goede manier van vervoer vinden met twee kinderen, maar dat is een ander vraagstuk haha.
Overigens, fietsen met een draagdoek om, wordt echt ten strengste afgeraden! Je baby is helemaal niet beschermd als je valt.
5 jaar geleden
Reactie op Babywal
Mijn huisarts raadde het juist aan, maar hangt natuurlijk ook vanaf waar je ...
Ik heb dit ook al vaker gehoord. Juist omdat je dan ook beter kan zien hoe 't gaat met je kleintje. Zo'n 20 jaar geleden was 't ook best normaal, toen nog lang niet iedereen een eigen auto had.
Maar hangt indd wel af waar je zou fietsen. Denk dat ik 't zelf in een drukke stad minder snel zou doen dan in een rustig dorp of buitengebied op een fietspad.
Je kan altijd vallen of aangereden worden, dat kan ook als ze in een bakfiets zitten of kinderstoeltje. En dat kan ook als je in de auto zit. Denk dat risicobeperking is.